De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: elmarconi op 25-05-2016 20:34:18
1 op 11 ??? En ik maar denken dat de XC70 2.5T AWD op LPG met z'n 1 op 7.5 een zuipschuit is  ;D

Nee hoor :) Al vind ik je blog wel verfrissend eerlijk als het om de kosten van LPG rijden gaat. De meeste LPG-rijders "vergeten" de benzine die ze alsnog verbruiken, de eventuele flashlube en het extra onderhoud als gevolg van LPG rijden.

Citaat van: The Volvoboy op 25-05-2016 20:42:56
Mooi dat 'ie het weer goed doet Ronald :) Hopelijk blijft het nou zo... 8)

Tja, dat verbruik van een XC D5 AWD GT... Het zijn nou niet echt dieselwaardes, maar het rijdt fantastisch ;D

Precies, het verbruik boeit niet. De actieradius is ietwat beperkt maar verder gewoon genieten. Zeker na een paar weken viercilinder vervangend vervoer waardeer je 't weer enorm. Genieten van de "meercilinders" nu het nog kan  8)

Citaat van: Claudia op 25-05-2016 21:39:24
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-05-2016 20:00:52
De NN gebruikt niet meer dan de N. Vreemd hoor.

Volgens mij verbruikt alles meer als het met Ronald te maken heeft ;D


Ik ook van jou hoor :-*

Ewout rijdt in beide auto's met de 185pk diesel, hetzelfde blok dus. Ik heb de 205pk twinturbo en die staat er nu eenmaal niet om bekend mega-zuinig te zijn. De latere 215 en 220pk D5-jes lopen wel iets zuiniger.

Citaat van: Claudia op 25-05-2016 21:39:24
Maar super dat het nu 'al zo lang' goed gaat, en je eindelijk echt kunt genieten van 'm. :D

Dat dacht ik ook  8) Wanneer kom je een proefritje doen? :)

maruska

staat mooi Ron.. op naar de volgende opties op je auto ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

Ah, nu de juiste sticker!

The Volvoboy

Citaat van: Taranis op 25-05-2016 22:18:31
Citaat van: The Volvoboy op 25-05-2016 20:42:56
Mooi dat 'ie het weer goed doet Ronald :) Hopelijk blijft het nou zo... 8)

Tja, dat verbruik van een XC D5 AWD GT... Het zijn nou niet echt dieselwaardes, maar het rijdt fantastisch ;D

Precies, het verbruik boeit niet. De actieradius is ietwat beperkt maar verder gewoon genieten. Zeker na een paar weken viercilinder vervangend vervoer waardeer je 't weer enorm. Genieten van de "meercilinders" nu het nog kan  8)

Exact! 8) Zo dacht mijn buurjongen ook, die heeft vorige week z'n Toyota Auris 2.0 D-4D van 2008 (die laatst 7x op één rit in de noodloop sprong) ingeruild op een 2008 XC70NN D5 AWD 185pk met 125.000km, met het idee om hem helemaal af te rijden. :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Taranis

Citaat van: maruska op 26-05-2016 13:55:26
staat mooi Ron.. op naar de volgende opties op je auto ;D

Je bedoelt het volgende punt op de garantiepuntenlijst  :eusa_whistle:

Al voor aanschaf van de auto (en ik heb het dus ook op het koopcontract laten zetten) trilde de auto. In die zin was het wel heerlijk om een proefrit van twee weken met de auto te kunnen doen voordat we 'm daadwerkelijk gekocht hebben.

Vanmiddag de dealer nogmaals laten kijken. Op de brug kwam het hoge woord eruit: de auto trilt inderdaad. De vooras niet, maar de achteras trilt zichtbaar als de auto op de brug hangt en de wielen draaien. Tevens zit er een hoogteslagje in de achterbanden, gelukkig hebben ze die zelf geleverd :P Opvallend overigens, in alle jaren dat ik Michelin gereden heb, heb ik nog nooit banden met hoogteslag gehad. Nu met een set Dunlops plots wel  :eusa_think:

Eind juni mag de auto weer eens een weekje bij de dealer uit logeren om verder te zoeken. Eerste verdachte is de tussenas dus die gaat er van tussen om te zien of de trilling dan verdwenen is. Zo ja, dan is het of de tussenas of het differentieel, wat verdachte nummer twee is. In beide gevallen ben ik heel blij met garantie ;D

De airco blaast ook niet heel koud dus die wordt meteen nagezien. Volgens de onderhoudshistorie is daar in 5 jaar nog nooit wat aan gedaan en aangezien je ieder jaar zo'n 10% vulling verliest als je de geleerden mag geloven, is het niet heel vreemd dat het systeem na 5 jaar een beetje leeg is.

Citaat van: KIM op 26-05-2016 15:12:24
Ah, nu de juiste sticker!

Nadat ook deze twee keer zoek geraakt is in het magazijn ;D (ja, de verkeerde sticker was dat ook al)

Citaat van: The Volvoboy op 26-05-2016 20:12:22
met het idee om hem helemaal af te rijden. :)

Tja, wat is af? Ik zou met deze heel graag het half miljoen aan proberen te tikken maar op een gegeven moment komt er een moment dat de betrouwbaarheid afneemt en de reparaties niet meer in verhouding staan tot de waarde van de auto: voor het geld van de reparaties rij je een jongere en betrouwbaardere auto. Ik ga dus maar niet meer hardop roepen hoe ver ik met deze wil komen, ik kan nu eenmaal niet in de toekomst kijken :)

UserID6342

Idd tof dat je garantie hebt, anders loop je ook mooi leeg op zo'n ding....

Snellebaksteen

Fijn dat je nou eindelijk een beetje genieten kan van je wagen.
Ik denk stiekum ook steeds vaker over een NN. Zeker nu ik een NNieuwe baan heb.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sbv

Citaat van: Snellebaksteen op 02-06-2016 10:48:05
Fijn dat je nou eindelijk een beetje genieten kan van je wagen.
Ik denk stiekum ook steeds vaker over een NN. Zeker nu ik een NNieuwe baan heb.
Van enkel denken komt er geen andere  ;D

Snellebaksteen

Ik wordt tegenwoordig betaald om te denken dus met veel denken schiet het best op.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

StefanCJ

Als ik jouw verhalen met Dunlop banden lees ben ik blij dat ik zelf weer voor Michelin gekozen heb. Nog nooit hoogteslag met Michelin banden gehad, gelukkig checkt mijn bandenboer daar ook met monteren.

Verder mag je jezelf gelukkig prijzen dat je garantie hebt, anders gaat het flink in de kosten lopen allemaal.

Succes, en hopelijk straks veel probleemloze km's maken.

FGG

Citaat van: Snellebaksteen op 02-06-2016 11:01:32
Ik wordt tegenwoordig betaald om te denken dus met veel denken schiet het best op.

Misschien dan ook eens gaan denken over je grammatica. Als je er toch voor betaald wordt... :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars


Taranis

Citaat van: Dirk342 op 01-06-2016 18:49:18
Idd tof dat je garantie hebt, anders loop je ook mooi leeg op zo'n ding....

Met een beetje geluk is alles vervangen voordat de garantie voorbij is ;D

Citaat van: Snellebaksteen op 02-06-2016 10:48:05
Fijn dat je nou eindelijk een beetje genieten kan van je wagen.
Ik denk stiekum ook steeds vaker over een NN. Zeker nu ik een NNieuwe baan heb.

Ik kan het van harte aanbevelen. Ik wil niemand beledigen en ben nog steeds een groot fan van de N maar de NN is gewoon echt weer een stap verder qua rijcomfort. Het is veel stiller in de auto en de wegligging is echt beter. Het is bijna bizar hoe hard je zo'n lomp zwaar ding door de bocht kunt jakkeren als je eenmaal ontdekt hebt dat je het hellen in de bochten gewoon moet negeren. Ik heb 'm nog niet in onderstuur kunnen krijgen.

Minpunt vind ik de hoofdsteunen. Ik weet niet waarom Volvo tegenwoordig van die harde rotdingen monteert (de nieuwe XC90 heeft het ook) maar ik vond de kussentjes in de N fijner. Onderhoud is ook wel iets duurder heb ik het idee.

Citaat van: StefanCJ op 02-06-2016 12:19:15
Als ik jouw verhalen met Dunlop banden lees ben ik blij dat ik zelf weer voor Michelin gekozen heb. Nog nooit hoogteslag met Michelin banden gehad, gelukkig checkt mijn bandenboer daar ook met monteren.

Verder mag je jezelf gelukkig prijzen dat je garantie hebt, anders gaat het flink in de kosten lopen allemaal.

Succes, en hopelijk straks veel probleemloze km's maken.

Tnx! :D
Qua banden... tja, Michelin was 5 tientjes per band duurder. Alles heeft z'n prijs. Ik vond 800 euro voor 4 banden wel genoeg. Volgende keer misschien toch iets meer betalen ;)

Sbv

Heerlijk zo een Ford onderstel. Mijn tuinhuis op wielen valt me ook niet tegen in de bochten.