De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taranis

#2340
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-04-2019 17:32:24
Plaatjes zijn altijd welkom :D

De autotrein bij Lötschberg in Zwitserland:



Op tour door Zwitserland lekker koud, een graad of 6 boven nul:





In Zwitserland nog een uurtje staan pielen bij een verlaten vliegveld om het dak open te krijgen maar dat wilde dus niet. Alleen ook niet meer dicht dus krijg je dat irritante plingetje waar je volledig geschift van wordt. Uiteindelijk uitgevonden dat zekering 29 hiervoor verantwoordelijk is dus die eruit en met het gas op de plank naar de boot, al was het maar omdat vriendinlief een beetje zenuwachtig werd. We waren ruim op tijd:



Een dagje relaxen aan boord is best fijn en af en toe eens kijken hoe ver je bent op een mooi Windows 3.11 for workgroups scherm ;D :



Na aankomst naar Trapiana in West-Sicilië gereden en daar sta je dan met je cabrio waarvan het dak niet open wil... :eusa_wall: :



Nog wat geprobeerd en gepield maar ook met de hand opendraaien wilde niet, íets liep vast. Om de gemoederen van vriendinlief wat tot rust te laten komen het dak maar dicht gelaten, ze zag ons al staan met een dak wat niet meer dicht wilde.
In het westen van Sicilië is op zich niet zo heel veel te doen voor toeristen maar het uitzicht vanaf Erice is wel mooi:





Woont in Zeeland en kan elke dag de zon in zee zien zakken...... :



De zoutpannen van Trapania / Nubia. Erg leuk om een keertje mee te maken hoe het zout nog met de hand en simpele, nog in bedrijf zijnde, windmolens gedolven wordt:







Een wijnproeverij hoort er uiteraard ook bij dus bij Marsala wine op bezoek geweest. Na 6 glazen 19% heb je 'm wel aardig zitten en wordt het erg gezellig met wildvreemde mensen in die toer die je toch niet kent ;D :



Ergens in de buurt van Castelvetrano, stapels oude stenen uit 400 voor Christus:





Leuk dat ze er een park van gemaakt hebben maar als je entree heft, zorg dan ook voor wat onderhoud. Dat gebeurt niet, wandelpaden en omheiningen zijn in staat van ontbinding dus wat er over een paar decennia nog over is van dit stukje historisch erfgoed.... ::)

Op doorreis langs de zuidkust naar het oosten van Sicilië:



Op zich wel prima om naar het oosten te gaan, het westen van Sicilië is mooi maar ook wel een beetje een openlucht vuilnisbelt: als je je troep niet meer nodig hebt dan pleur je het blijkbaar langs de kant van de weg. We hadden ook niet verwacht dat er ergens in Europa nog zoveel armoede zou zijn. Relativeert best goed...
De wegen in het westen waren bar en bar slecht. We hadden het plan om naar Prizzi en Palazzo Adriano te toeren: die steden worden vaak als filmdecor gebruikt. We zijn er echter nooit geraakt: de wegen waren zo slecht dat we dat de cabrio echt niet aan wilden doen. Er zijn sowieso al wel iets meer geluidjes hoorbaar in het interieur en vanuit het onderstel dan vóór de reis naar Sicilië :-X

In Noto, de stad die beroemd geworden is door de kerk die in 1996 in elkaar gelazerd is:



Euforie: na veel pielen met Vida en wat hulp van een schroevendraaier, het dak open gekregen ;D :



Dat moest uiteraard meteen gevierd worden met een dagje open toeren:







De volgende dag vanuit de B&B in Graniti naar Parco dell'Alcantara. Geen park met allemaal oude 850-stoelen maar een riviertje. Leuk maar de toeristische hotspot die het volgens de beschrijving zou zijn... neeeuj :







De wegen in het oosten zijn wel een stuk beter dan in het westen:



En de uitzichten zijn zeker net zo mooi als in het westen. Op de achtergrond de Etna:



Daar zijn we de volgende dag op geweest. Naar goed Italiaans gebruik was de lift kapot ::) :



Wekt ook veel vertrouwen als ze dan boven je hoofd nog bezig zijn:



Uiteraard werkte het na anderhalf uur nog niet dus met dit apparaat de berg op gecruised 8) :



En dat was best gaaf ;D
Op de Etna op 3000 meter waaide het als de (*##)(^+^!... en het was er koud. Wat je op de achtergrond ziet is geen mist, dat is vulkanisch stof wat je later echt overal tegenkomt ::) :



Alles bij elkaar erg indrukwekkend, zeker omdat het landschap rondom de Etna ruwweg iedere 2 jaar verandert door een nieuwe uitbarsting. Zoals zij niet kunnen begrijpen dat wij onder zeeniveau leven, kan ik niet begrijpen dat je daar wil wonen en werken al was het maar door alles wat je inademt.

Terug onderaan de Etna waar de cabrio op 1900 meter geparkeerd stond, weigerde het dak van de cabrio weer :eusa_wall:
Eerst maar afgedaald naar zeeniveau, toen de laptop eraan geprikt en dik een half uur staan klooien. Uitgevonden dat je via network communication wel degelijk wat motoren en switches aan kunt sturen (geen idee wat de juiste kalibratie is maar overbelasting werkt prima :eusa_whistle: ) en na veel gepiel het dak weer open gekregen. Ondertussen vond vriendinlief het vooral irritant dat ik mijn rust wist te bewaren en niet net zoals zij inmiddels ongeveer in staat was om het ding ín de Etna te rijden :-X

De laatste dag op het eiland hebben we een groot deel van de Targa Florio gereden. De voorbanden hebben het zwaar gehad :evil: :



Bij het pitsgebouw in Cerda:



Terug hebben we weer de veerboot naar Genua genomen en van daaruit via Milaan en een heerlijk bed&breakfast in Frécourt weer naar huis:



De C70 staat ondertussen bij de dealer om het dak te fiksen maar ook zij kunnen niet verklaren waarom het soms wel en soms niet werkt. Voel ik me toch net iets minder dom.
Niettemin is Daniëlle ondertussen zo klaar met "dat grafding" dat ik inmiddels dagelijks bestookt wordt met BMW Z4's ::)

Edit: een aantal foto's willen niet draaien op mijn werklaptop (ben voor het werk onderweg), dat doe ik van 't weekend thuis ff :)

)()()sT

Mooi verslag!!!
Fijn dat dat ***dak nog open gegaan is. Deed ie het erna dus wel gewoon goed?

Ewout Schalkwijk

 ;D ;D ;D een Taranis waardig verslag ;D ;D ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Marc O.

Mooie plaatjes weer hoor! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Een BMW Z4 is letterlijk een Badkuip Met Wielen.
Er zijn betere alternatieven...

Hans Duiven

Leuk fotoverslag  :D

Claudia

Mooie plaatjes!
Maar dat je het ding nog niet het Grevelingenmeer in hebt geduwd joh! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Citaat van: )()()sT op 15-05-2019 17:56:50
Mooi verslag!!!
Fijn dat dat ***dak nog open gegaan is. Deed ie het erna dus wel gewoon goed?

Thanks!
En nee :D Dicht was het vaak een kwestie van een paar keer extra op het knopje drukken en de ramen handmatig dicht doen. Open hebben we de laptop een paar keer nodig gehad om het dak weer in beweging te krijgen.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 15-05-2019 17:59:07
;D ;D ;D een Taranis waardig verslag ;D ;D ;D

:angel:

Citaat van: Marc O. op 15-05-2019 18:46:05
Mooie plaatjes weer hoor! :D

Thanks! :D

Citaat van: KIM op 15-05-2019 19:57:07
Een BMW Z4 is letterlijk een Badkuip Met Wielen.
Er zijn betere alternatieven...

Klopt maar nu is een C70 natuurlijk ook een onderstuurde badkuip met zwenkwieltjes :P

Citaat van: Hans Duiven op 15-05-2019 20:10:42
Leuk fotoverslag  :D

Bedankt :D

Citaat van: Claudia op 15-05-2019 21:07:04
Mooie plaatjes!
Maar dat je het ding nog niet het Grevelingenmeer in hebt geduwd joh! ;D

Tnx!
En nee, de C70 blijft. Ik wist van tevoren dat ie voor dat geld verre van perfect zou zijn.
Grappige is wel dat toen Daniëlle er tijdens de vakantie een keer in reed wat voor het eerst dit seizoen was, ze binnen een kilometer zat dat ie echt veel beter reed dan voorheen. Wel fijn dat ie dus telkens een stapje beter wordt. De rest van de techniek heeft het in ruim 4200 km namelijk prima uitgehouden op wat olieverbruik na.

Vulk

Super om te lezen! Rijden met dat ding!

elianmars

Heerlijk verhaal om te lezen, Ronald! ;D  :eusa_clap:

Mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is om het dak open te krijgen. Daarvoor was je uiteindelijk met de C gegaan :)

Taranis

Dank jullie wel! :D En klopt, de C70 moet rijden: daar hebben we 'm voor. Niet om in een hoekje te laten staan en meer waard te laten worden maar er niet van te genieten. Daarom net ook maar een nieuw onderstel voor de C70 besteld :eusa_whistle:

De C70 staat ondertussen nog steeds bij de dealer met het dak in een onmogelijke pose. Toen ik er vrijdag even was, had de systeemtester de geest gegeven en was men naarstig op zoek naar een andere. Wordt vervolgd dus. Voorlopig heb ik er geen haast mee, ik ben komende weken toch grotendeels van huis.

Gisteren de XC70 een 270.000 km beurtje gegeven. Geen bijzonderheden 8)
De V40XC meteen een 60.000 km beurtje gegeven ook al staat ie nog maar ergens op 56.000 kilometer maar nu was ik toch bezig. De remblokken aan de voorzijde zijn versleten (beetje snel :eusa_think: , op de XC zitten ze er al 120.000 km op) en de automaatbak geeft een foutmelding. Nu had ik afgelopen week al gemerkt toen ik voor het eerst in weken weer eens in dat ding reed dat ie echt kwalitatief uitermate teleurstellend schakelt, vooral bij afremmen gaat het terugschakelen alsof iemand in een te lage versnelling de koppeling op laat komen zonder het motortoerental te laten stijgen. Binnenkort dus maar even olie wisselen (is de fabrieksolie nog) en zien of het dan beter gaat of dat er meer aan de hand is  :-\

Snellebaksteen

Lekker bezig hoor!
Ik doe allang geen beurtjes meer zelf. Dat geknoei met olie mag de dorpsgarage voor mij doen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Ik vind het juist wel voldoening geven om het zelf te doen: om daar een monteur 8 tientjes per uur of meer voor te betalen terwijl het gewoon routinewerk is... daar ben ik toch een beetje teveel een Zeeuw voor denk ik :eusa_snooty:

Daarnaast vind ik het wel fijn om in 't weekend wat met de handen te doen als je doordeweeks een kantoorbaan hebt :)

Snellebaksteen

Dat ben ik met je eens, ik ga ook graag nog even de garage in om aan motoren te rotzooien.
Beetje lassen, beetje slijpen, beetje bouwen.
Altijd leuk.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Chris

Erg leuk verslag weer om te lezen Ronald :)! Mooi plaatjes ook. En inderdaad lekker rijden met het ding, fijn dat het toch nog best wat open is geweest daar. Hopelijk is dat dak in een paar weekjes gefixt ;)....

Citaat van: KIM op 15-05-2019 19:57:07
Een BMW Z4 is letterlijk een Badkuip Met Wielen.
Er zijn betere alternatieven...

Ik vond zo'n ding best leuk rijden :eusa_shifty:....