De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

En dan is 't best fijn dat je de garage achter je dicht kunt trekken en kunt denken "morgen weer een dag" ;)

Citaat van: TonV70R op 17-11-2019 21:31:51
Remmen dmv vida in de servicestand, hiermee gaan ze helemaal naar binnen.

Inmiddels van de dealer begrepen dat dit niet vanzelfsprekend is en dat dat in de motoren van de parkeerrem zou moeten zitten. Volgende week vrijdag mag ik daar op de brug de boel uit elkaar halen en laten ze me het trucje zien hoe het wel moet 8)

Ewout Schalkwijk

Hee, hier gebeurt ook wat. Toevallig dat ik na het schrijven in Joost z'n blog even in de 'root' van de webblogs keek.

Ik heb al jaren een heel simpel terugstel tooltje van de Biltema en die doet het prima bij de NN en N. Ik denk dus echt dat het probleem in je zuiger zit. Jammer, want goed spul. Overleeft zelfs Noorse winters.

Onze intervallen liggen redelijk gelijk en ruim 3 ton voor remmen is dus heel netjes. :D Wel belangrijk om die brackets even goed met een staalborstel te behandelen voordat je die scheermesjes erin terugplaatst.

Zal ik het in december even doen als ik m'n proefrondje met m'n Tesla rijdt? :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-11-2019 11:57:02
Wel belangrijk om die brackets even goed met een staalborstel te behandelen voordat je die scheermesjes erin terugplaatst.

Zal ik het in december even doen als ik m'n proefrondje met m'n Tesla rijdt? :D

Prima hoor, mag je lekker op de vloerverwarming in de garage liggen :D

Vulk

Citaat van: Taranis op 19-11-2019 21:08:57
En dan is 't best fijn dat je de garage achter je dicht kunt trekken en kunt denken "morgen weer een dag" ;)

Inmiddels van de dealer begrepen dat dit niet vanzelfsprekend is en dat dat in de motoren van de parkeerrem zou moeten zitten. Volgende week vrijdag mag ik daar op de brug de boel uit elkaar halen en laten ze me het trucje zien hoe het wel moet 8)

Dat is wel tof. Dat zie ik niet veel dealers doen eerlijkgezegd.

Taranis

Ik had al nooit echt te klagen over de service / klantgerichtheid maar sinds we deze zomer een wat vervelende discussie omtrent de automaat gehad hebben en ik daar heb laten vallen dat de overstap naar een Tesla model S voor mij een reële optie is (geen tussenassen die kapot kunnen gaan, geen honkietonkie achterasdifferentiëlen met Playmobil lagers, geen gare Valeo aircopompen van Frans stokbrooddeeg, geen automaatbakken met rotte kleppenblokken, etc), doet men nog net even iets meer z'n best om me voor het merk te behouden ;)

Zoals mijn opa ooit wijselijk sprak: je doet zaken met de vent en niet met de tent. Als diegene daar ooit ontslag neemt, zal het vast anders worden.

Taranis

Vrijdagmiddag bij de dealer op de brug de achterremmen weer uit elkaar gehaald en de service-stand geactiveerd. En nog eens.... en nog eens... en zo ging de zuiger keurig terug naar binnen. Het komt schijnbaar vaker voor en is gewoon een kwestie een aantal keer activeren.
Voor wie dit ook nog eens moet doen en geen Vida bij de hand heeft: ik kreeg de tip dat je ook gewoon 12V op de motoren van de parkeerrem kunt zetten en door het omdraaien van de polariteit de service-stand weer kunt de-activeren. Levert je wel een foutmelding op die je dan nog moet laten resetten maar zo kun je in elk geval de blokken/schijven wisselen. Ik heb in elk geval weer wat geleerd 8)

Gisteren de XC70 meteen maar beloond met een plasje verse olie + oliefilter, een nieuwe accu (geen zin om straks op wintersport te staan), nieuwe wisserbladen en de winterbanden eronder. Heerlijk om gewoon lekker aan huis te kunnen sleutelen 8)



Verder de laatste tijd best wel een beetje om ons heen zitten loeren om de XC70 eventueel te vervangen: toen we 'm kochten, hebben we ons voorgenomen er 4 jaar mee te doen en dan de balans eens op te maken. Volgende maand hebben we 'm alweer 4 jaar :eusa_shifty:
Nu nog een diesel kopen lijkt niet echt een slimme investering meer, al lonkt een euro6 Porsche Macan diesel soms nog wel: dat diesels lekker hard afschrijven, heeft als voordeel dat die auto's ook voor particulieren binnen bereik komen. Méer dan een elektrokar, alleen zijn de gebruikskosten van die laatste een stuk lager.
Aangezien ik vanaf morgen een project in Zeeland heb en ook nog eentje in Oostenrijk (goed voor de frequent-flyer-Miles), is de verwachting dat de XC70 het komende jaar niet veel kilometers gaat maken. Voorlopig gaan we dus eens lekker doorrijden en zien we wel waar het schip strandt. Euro5 diesels worden pas vanaf 1 januari 2025 extra belast en geweerd uit de steden, dus we hebben nog even.

Vulk

Ik denk dat veel mensen met hetzelfde dilemma zitten als jij nu.
Jouw huidige diesel is quasi niets meer waar denk ik dus ik zou er gewoon lekker mee doorrijden. Qua afschrijving rij je de komende jaren alvast quasi gratis.

Emiel

Als je de motor van de klauw afhaalt dan kan je de zuiger in en uitdraaien met een inbussleutel of multitorx . Terugdrukken van de zuiger is dan een makkie. :-*

Zuiger klein beetje uitdraaien, helemaal indraaien en de zuiger recht indrukken.

Taranis

Thanks voor de tip! :D

Citaat van: Vulk op 01-12-2019 17:49:15
Ik denk dat veel mensen met hetzelfde dilemma zitten als jij nu.
Jouw huidige diesel is quasi niets meer waar denk ik dus ik zou er gewoon lekker mee doorrijden. Qua afschrijving rij je de komende jaren alvast quasi gratis.

Ik denk het ook en dat gaan we ook doen. Wel bizar eigenlijk dat we moeten "vergroenen" (wat een rotwoord) maar het overheidsbeleid vervolgens het tegenovergestelde als resultaat heeft: ik ga langer doorrijden met mijn vervuilende diesel dan gepland omdat ik niet weet hoe het beleid er over een jaartje of 2-3 uit ziet en een elektrokar voor een particulier nog te duur is :eusa_think:

Omdat we er nog eens een tijdje mee gaan doen, dit weekend het leer ook eens goed in het vet gezet. Helaas heeft mijn woeste haardos de hoofdsteun van de bestuurdersstoel beschadigd. Weet iemand met welke leerverf ik dit enigszins onzichtbaar hersteld krijg?


Vulk

Colorlock moet wel lukken lijkt me.

arjenT5R

De leerlooiert in den haag doet op kleur mengen als je een staal op stuurt... er zullen er vast meer zijn hoor...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: Vulk op 08-12-2019 17:10:17
Colorlock moet wel lukken lijkt me.

Thanks! Alleen nog even uitvinden welke kleur interieur mijn auto heeft :eusa_think:

Citaat van: arjenT5R op 08-12-2019 17:20:06
De leerlooiert in den haag doet op kleur mengen als je een staal op stuurt... er zullen er vast meer zijn hoor...

Een staal opsturen? De middenarmsteun opsturen ofzo of wat bedoel je?

)()()sT

Ja dat heb ik toen voor de blauwe V70 ook gedaan.
Een middenarmsteun opgestuurd, maar toch was het toen net anders.
Financieel zie ik mezelf de komende jaren ook niks anders rijden, sowieso zitten de euro's in het huis maar iets hybride of e is niet echt betaalbaar (en ik ben bang voor onderhoud als particulier).

Marc O.

De Leerlooier kan ik ook aanbevelen. Inderdaad een deel opsturen (armsteun heb ik destijds ook gedaan). Prima spul.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

#2474
Citaat van: Taranis op 08-12-2019 17:22:13
Alleen nog even uitvinden welke kleur interieur mijn auto heeft :eusa_think:
Jouw magazijn vriend kan je zo het kleur nummer geven. Mogelijk dat het ook nog ergens op type plaatje staat

Ik denk trouwens F112(haal ik uit de 2011 prijslijst)