Tips bij aanschaf V70N

Gestart door leons850, 05-09-2014 08:45:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leons850

Gezien er hier toch ook veel kennis is wat betreft de nieuwere Volvo's wil ik jullie vragen waar op te letten bij de aanschaf van een V70N?
Deze is voor mijn oudste broer, de V50 wordt te klein met een kleine op komst.
Het moet een benzine worden waar hij nog erg weinig rijdt.
Dat hij van na 2003 moet zijn is inmiddels al bekend.
Momenteel kijken we eigenlijk alleen maar naar een 2.4 non turbo gezien die het minste hebben wat stuk kan gaan en dan heeft het onderstel ook het minste te leiden.
140 of 170 pk is geen probleem, chippen naar 170 schijnt ook een eitje te zijn.
Wel kijken we een beetje naar de opties e.d. is bijvoorbeeld bij de N ook de airco nog steeds een puntje van aandacht of is dat wel minder geworden?
Tevens zijn tips over de automaten ook welkom.

Ik hoor graag van jullie.


Edit: typo
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

glenfiddich1983

Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

leons850

Citaat van: glenfiddich1983 op 05-09-2014 08:55:57
De V50 wordt te klein? ;D

Ja ik zei dat hij dat bij aanschaf al was. :angel:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

welk budget ? welke opties zijn gewenst ?

Spin!

Airco is m.i. beter, automaat ook geen bijzonderheden. Voor alles geldt uiteraard mits goed onderhouden.
Elektronica is Italiaans... En die hadden beter pizza's kunnen maken.

Deurpanelen erg gevoelig, beschadigen snel. Verder zijn het heerlijk comfortabele Volvo's.

www.vm-parts.nl

Johann

Als het een rustige rijder is die zelden boven de 4000 toeren komt dan is 140 en 170 pk hetzelfde. Verschil zit 'm in de hogere toeren.

leons850

Citaat van: Johann op 05-09-2014 09:17:11
Als het een rustige rijder is die zelden boven de 4000 toeren komt dan is 140 en 170 pk hetzelfde. Verschil zit 'm in de hogere toeren.

Auto gaat wel elk jaar mee op wintersport dus in de bergen zou het alleen lekker zijn, verder maakt het weinig uit.
Heeft verder weinig prio, maar volgens mij kennen jij en ik wel iemand die dat voor ons kan regelen. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

leons850

Citaat van: Sbv op 05-09-2014 08:57:54
welk budget ? welke opties zijn gewenst ?

Budget, tja er word ook een auto bij ingeruild.
Wat er bij moet komen is nog wel een paar duizend euro. geen idee.
Opties: CC, ECC, schuifdak, automaat en leer. De automaat en schuifdak zijn geen musts maar zou wel fijn zijn.
Verder maakt het weinig uit. ohw en geen rooie. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

ZC3rr0r

Check de draagarmen, de bussen zijn een bekend zwak punt.
Verder zijn de achterste deuren roetsgevoelig, dus dat is ook een controlepuntje.

Buiten dat: Prima wagens.

Één kanttekening: Black Sapphire heeft problemen met loslatende blanke lak. Let met name op de dakstijlen / onder de dakdragers.

FGG

Citaat van: glenfiddich1983 op 05-09-2014 08:55:57
De V50 wordt te klein? ;D

Ik zat ook al met verbazing te lezen. Dus als tegenwoordig het eerste kind op komst is, is een V50 al te klein? Ik heb de eerste jaren van onze oudste gewoon doorgereden in de Seat Ibiza.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

leons850

Citaat van: FGG op 05-09-2014 10:09:45
Citaat van: glenfiddich1983 op 05-09-2014 08:55:57
De V50 wordt te klein? ;D

Ik zat ook al met verbazing te lezen. Dus als tegenwoordig het eerste kind op komst is, is een V50 al te klein? Ik heb de eerste jaren van onze oudste gewoon doorgereden in de Seat Ibiza.

M'n broertje gaat altijd met een tent op vakantie en neem giga veel zooi mee.
Luxe problemen denk ik.
Daarbij zit er wat onderhoud aan de V50 te komen, voor dat geld kun je beter een V70 gaan kopen met inruil
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

Citaat van: ZC3rr0r op 05-09-2014 10:06:15
Check de draagarmen, de bussen zijn een bekend zwak punt.
Verder zijn de achterste deuren roetsgevoelig, dus dat is ook een controlepuntje.

Buiten dat: Prima wagens.

Één kanttekening: Black Sapphire heeft problemen met loslatende blanke lak. Let met name op de dakstijlen / onder de dakdragers.

Roetsgevoelig?  :eusa_eh: ;D

Ik heb een Black Sapphire, maar geen last van loslatende blanke lak. Heb er ook niet eerder van gehoord, trouwens.

leons850

Citaat van: elianmars op 05-09-2014 10:13:48
Citaat van: ZC3rr0r op 05-09-2014 10:06:15
Check de draagarmen, de bussen zijn een bekend zwak punt.
Verder zijn de achterste deuren roetsgevoelig, dus dat is ook een controlepuntje.

Buiten dat: Prima wagens.

Één kanttekening: Black Sapphire heeft problemen met loslatende blanke lak. Let met name op de dakstijlen / onder de dakdragers.

Roetsgevoelig?  :eusa_eh: ;D

Ik heb een Black Sapphire, maar geen last van loslatende blanke lak. Heb er ook niet eerder van gehoord, trouwens.

Maar toch ga ik er wel naar kijken mochten we een zwarte hebben gevonden. ;)
Vandaar dat ik hier ook vraag naar tips, alles is mee genomen.
Ik ben nog in staat een compressie meter mee te nemen haha. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

#13
Citaat van: FGG op 05-09-2014 10:09:45
Citaat van: glenfiddich1983 op 05-09-2014 08:55:57
De V50 wordt te klein? ;D

Ik zat ook al met verbazing te lezen. Dus als tegenwoordig het eerste kind op komst is, is een V50 al te klein? Ik heb de eerste jaren van onze oudste gewoon doorgereden in de Seat Ibiza.

Mijn vader heeft altijd sedan gereden, met drie kinderen. We gingen er ook mee op vakantie. Ik vraag me nog altijd af hoe we dat voor elkaar hebben gekregen....

Of zouden we tegenwoordig gewoon veel te veel zooi meenemen op vakantie? :P

leons850

Citaat van: elianmars op 05-09-2014 10:16:35
Citaat van: FGG op 05-09-2014 10:09:45
Citaat van: glenfiddich1983 op 05-09-2014 08:55:57
De V50 wordt te klein? ;D

Ik zat ook al met verbazing te lezen. Dus als tegenwoordig het eerste kind op komst is, is een V50 al te klein? Ik heb de eerste jaren van onze oudste gewoon doorgereden in de Seat Ibiza.

Mijn vader heeft altijd sedan gereden, mer drie kinderen. We gingen er ook mee op vakantie. Ik vraag me nog altijd af hoe we dat voor elkaar hebben gekregen....

Of zouden we tegenwoordig gewoon veel te veel zooi meenemen op vakantie? :P

Jou vader dan in ieder geval niet.
Mijn broer zeker weten!
Maar de V50 is ook een diesel en die word nu te duur omdat hij niet meer zoveel hoeft te rijden vandaar.
Dan ook maar meteen een grotere auto he. ;)
Ohw en de techniek van de V70 is wat betrouwbaarder. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein