Tips bij aanschaf V70N

Gestart door leons850, 05-09-2014 08:45:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glenfiddich1983

Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

henry classic v70

Ik heb destijds wel geinformeerd naar het stellen van de kleppen (was tijdens de zoektocht naar de Sandstone en had toen een N gezien die me in principe ook wel wat leek).
Verschillende verhalen kwamen toen naar voren waar niet echt een "lijn" in zat vandaar ook de nieuwsgierigheid  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

NinaPaul

Wanneer je aan de beurt bent is moeilijk te bepalen, alle motoren zijn anders, alle omstandigheden zijn anders.

Dat zittingen slijten is een feit, dat zittingen sneller slijten op LPG is ook een feit.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Lunadust

Klepzittingen  van de volvo  motoren zijn zo hard dat ze op benzine niet slijten.
JA DAT WIL IK ZEGGEN.

Op gas moeten ze gecontroleerd worden.
Indien nodig gesteld. Maar dat zei ik net ook al.
Techneut, geen dichter.

reneetje

Citaat van: NinaPaul op 05-09-2014 22:11:07
Wanneer je aan de beurt bent is moeilijk te bepalen, alle motoren zijn anders, alle omstandigheden zijn anders.

Dat zittingen slijten is een feit, dat zittingen sneller slijten op LPG is ook een feit.

Feit is dat die caps lock woorden nogal dwingend over komen ....

Maar als je een citaat van de grootste , gewelddadigste dictator van Oeganda onder je naam hebt staan verbaasd me dat dan niet meer  :-X :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Aight!

Kijk ik zit in een vergelijkbaar schuitje, heb sinds maart een S70 2.5 10V maar rij dus eigenlijk net te veel dat ik rond aan het kijken ben voor een diesel.

Een V70N zou top zijn als ik die kon inruilen op mijn S70. Alleen is het aanbod van de diesels allemaal boven de 320.000km, in voordat ik de S70 had was ik een beetje bang voor hoge km standen, voornamelijk rond de 2 ton, dat de auto dan al op zou zijn. Met de S70 die ik gekocht had met 256.000 km is dat wel anders gebleken, alleen boven de 300.000 is weer net een pakje anders lijkt me zo.

Iemand ervaringen met de D5? Rij ook voornamelijk 95% snelweg, dus dan is een diesel sowieso een stuk zuiniger.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

stap

Sinds ruim een jaar rij ik een D5 van 2002. Gekocht met ongeveer 460 k op de teller, nu ongeveer 520 k.

Een kleine beurt bij aanschaf en een aircobeurt, en verder controleer ik regelmatig de vloeistoffen. Geen gekke dingen, heerlijk comfortabel.
Wel her en der een rammel, net zo'n verrotte handrem als de 850 en v70.

Op hoge snelheid is de N iets comfortabeler. Lees stiller en ligt wat vaster op de weg voor mijn gevoel. Verbruik tussen de 1:15 en 1:18 afhankelijk van mijn rechtervoet.

Boogie

Ik heb een d5 2002 automaat. Geen geartronic.
Bekende klacht is het sneuvelen van de intercooler. Dit is makkelijk op te merken.
Je mist wat vermogen en je wagen rookt enorm wanneer je vermogen vraagt.
Mijn verbruik, met heel veel 30-50-80 km wegen is 1:10.
Op vakantie met volle bepakking 3 kinderen en dakkoffer gemiddeld 130 km/u 1:13.
D5 motor ( euro 3 163 pk) loopt heerlijk. Tunen is geen must, maar heeft zeker meerwaarde.
Verder is het onderstel natuurlijk vaak op na 300.000 km.

NinaPaul

Citaat van: reneetje op 05-09-2014 22:28:27
Citaat van: NinaPaul op 05-09-2014 22:11:07
Wanneer je aan de beurt bent is moeilijk te bepalen, alle motoren zijn anders, alle omstandigheden zijn anders.

Dat zittingen slijten is een feit, dat zittingen sneller slijten op LPG is ook een feit.

Feit is dat die caps lock woorden nogal dwingend over komen ....

Maar als je een citaat van de grootste , gewelddadigste dictator van Oeganda onder je naam hebt staan verbaasd me dat dan niet meer  :-X :-\

Jouw probleem, het is een vorm van accentueren.

Het is ook geen hele tekst, enkel twee woorden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Ik denk dat het van belang is voor de broer van Leon om juist gericht te gaan zoeken naar een benzine versie met de daarbij behorende tips. Kmstand en eventueel stellen van de kleppen zou een onderdeel kunnen zijn van de zoektocht wel/niet doen bij een bepaalde kmstand ivm de kosten van stellen. Wat ik ervan begrepen heb is dat best een prijzige ingreep....
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Taranis

Zoals Lunadust al schreef: dat is ongeveer 3 uur werk.

Als je dat al prijzig vindt, moet je niet aan een N beginnen. Onderdeelprijzen zijn in mijn ervaring hoger dan bij 850/x70's.

StefanCJ

Citaat van: Taranis op 07-09-2014 21:22:23
Zoals Lunadust al schreef: dat is ongeveer 3 uur werk.

Als je dat al prijzig vindt, moet je niet aan een N beginnen. Onderdeelprijzen zijn in mijn ervaring hoger dan bij 850/x70's.

Eens. Prijzen van onderdelen zijn hoger, en ook een N (2001-2004) zijn ondertussen al 10 jaar of ouder en gaan dus mankementen vertonen (draagarmrubbers, stuurkogels, condensor, intercooler, wiellagers, startmotor, dynamo etc.).

ZC3rr0r

Citaat van: StefanCJ op 07-09-2014 21:42:21
Citaat van: Taranis op 07-09-2014 21:22:23
Zoals Lunadust al schreef: dat is ongeveer 3 uur werk.

Als je dat al prijzig vindt, moet je niet aan een N beginnen. Onderdeelprijzen zijn in mijn ervaring hoger dan bij 850/x70's.

Eens. Prijzen van onderdelen zijn hoger, en ook een N (2001-2004) zijn ondertussen al 10 jaar of ouder en gaan dus mankementen vertonen (draagarmrubbers, stuurkogels, condensor, intercooler, wiellagers, startmotor, dynamo etc.).

Amen (zie o.a. mijn trackrecord...)

Sbv

achterstallig onderhoud heb je helaas ook bij een V70n. Tot op heden zijn mijn "moderne" Volvo's betrouwbaar gebleken.