Auteur Topic: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!  (gelezen 41173 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

  • Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4989
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi / V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #390 Gepost op: 10-08-2019 12:24:55 »
Beste reis heb je daar gehad, mooi hoor.  8)

Wel een contrast: terug in Holland zeikt de olie uit de 10V. Zomaar ineens tijdens stilstand gedurende vakantie of weer na de eerste rit na stilstand?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3043
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #391 Gepost op: 10-08-2019 12:41:34 »
Beste reis heb je daar gehad, mooi hoor.  8)
Wel een contrast: terug in Holland zeikt de olie uit de 10V. Zomaar ineens tijdens stilstand gedurende vakantie of weer na de eerste rit na stilstand?

Lag een plasje onder, stuurbekrachtigingsolie peil ook laag, na bijvullen gierend geluid ook weg.
Ben beetje bang voor een lek stuurhuis. Typical 400dkm / 20 jaar oud klacht?

Even zoeken naar de voordeligste oplossing. Zal eens contact opnemen met Arjen850, die had laatst ook zoiets gedaan, met ruilhuis van een Duitse leverancier oid...
--
Autogas Inside . . .

KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10346
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #392 Gepost op: 10-08-2019 15:26:28 »
Het lijkt er wel op. Bij mijn R verdwijnt er ook stuurbekrachtigingsolie na 560.000 km en 23 jaar...

Taranis

  • Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 12612
  • Geslacht: Man
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #393 Gepost op: 10-08-2019 18:49:30 »
Lijkt dan eerder leeftijd gerelateerd: mijn C70 heeft gisteren net de 240.000 km vol gemaakt maar ook die is aan de beurt voor een nieuw stuurhuis.
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1072
  • 855R AUT Lpi
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #394 Gepost op: 10-08-2019 23:22:08 »
Heb je ook al eens goed naar de aansluiting van de drukleiding onderaan de servopomp gekeken? Die was bij mij laatst dus losgekomen (los getrild?).

BBS

  • "Bert - Jan," Clublid: 85011464
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5310
  • Geslacht: Man
  • 2.3RN T5
    • BBS Blog: v70 2.5T AWD Whapp, 0681927007
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #395 Gepost op: 10-08-2019 23:31:15 »
Ben beetje bang voor een lek stuurhuis. Typical 400dkm / 20 jaar oud klacht?

Even zoeken naar de voordeligste oplossing. Zal eens contact opnemen met Arjen850, die had laatst ook zoiets gedaan, met ruilhuis van een Duitse leverancier oid...

359k aan kilometers ervaring, heeft het stuurhuis het begeven.
Ik had inderdaad een ruilhuis bij www.ihrlenkungsspezialist.de laten komen. Prijs zo rond de 230 euro, excl. statiegeld voor het oude huis. (120Euro)
Wij hebben het subframe er compleet onderweg gehaald en het stuurhuis van onder er onderweg gehaald. Ging heel mooi en met 2 man zou het in 1 dag kunnen. Zeker als je een beetje ervaring hierin hebt dan moet het kunnen.

Ik heb ook de stuurpomp laten vervangen, die heeft een paar keer (bijna) drooggelopen en om het risico op metaaldeeltjes in je nieuwe stuurhuis te voorkomen is dat ding ook vervangen. Daarom hebben we het in 1 dag niet kunnen redden.
Volvo V70 2.3t-T5 AWD 1997 op LPi.
Van handhark naar automaat én het fijne van een 2,5T gecombineerd met het lekkere van een T5 is een 2,3t-T5.

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3043
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #396 Gepost op: 11-08-2019 00:16:29 »
359k aan kilometers ervaring, heeft het stuurhuis het begeven.
Ik had inderdaad een ruilhuis bij www.ihrlenkungsspezialist.de laten komen. Prijs zo rond de 230 euro, excl. statiegeld voor het oude huis. (120Euro)
Wij hebben het subframe er compleet onderweg gehaald en het stuurhuis van onder er onderweg gehaald. Ging heel mooi en met 2 man zou het in 1 dag kunnen. Zeker als je een beetje ervaring hierin hebt dan moet het kunnen.

Ik heb ook de stuurpomp laten vervangen, die heeft een paar keer (bijna) drooggelopen en om het risico op metaaldeeltjes in je nieuwe stuurhuis te voorkomen is dat ding ook vervangen. Daarom hebben we het in 1 dag niet kunnen redden.

Precies, ik wist dat iemand dat had gedaan.  :D Dank voor de link.
--
Autogas Inside . . .

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2594
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #397 Gepost op: 11-08-2019 00:19:18 »
Persoonlijk, gezien de vele slijtage metaalvlokken in de olie die ik tegenkom, is een extra in-line filter op de retour iets wat ik steeds vaker toepas, kost weinig, voorkomt een hoop.

Montage vlak voor het reservoir, in de retour is het eenvoudigst.

elmarconi

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3043
  • Geslacht: Man
  • '99 V70 10V 440 en '06 XC70N 2.5T LPG 426
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #398 Gepost op: 11-08-2019 00:42:05 »
Persoonlijk, gezien de vele slijtage metaalvlokken in de olie die ik tegenkom, is een extra in-line filter op de retour iets wat ik steeds vaker toepas, kost weinig, voorkomt een hoop.

Montage vlak voor het reservoir, in de retour is het eenvoudigst.

Linkjes, foto's, hints?
--
Autogas Inside . . .

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1072
  • 855R AUT Lpi
Re: Relaas: van 1998 V70 naar 2006 XC70, nu weer V70 '99 10V erbij!
« Reactie #399 Gepost op: 11-08-2019 08:56:50 »
Persoonlijk, gezien de vele slijtage metaalvlokken in de olie die ik tegenkom, is een extra in-line filter op de retour iets wat ik steeds vaker toepas, kost weinig, voorkomt een hoop.

Montage vlak voor het reservoir, in de retour is het eenvoudigst.

In een originele (850 of die met reservoir op de pomp) zit standaard al een klein filtertje + een magneet voor metaaldeeltjes. De TRW pomp die ik ooit plaatste (en binnen 10.000km alweer lek) had deze niet. Maar een los filtertje zal idd mss nog wel beter zijn. Ziet dit er uit als zo een benzine filtertje die je vaak op grasmachines ziet?