C70 T5 cabrio en het andere zwarte blik

Gestart door T5-4life, 05-10-2014 19:10:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5-4life

#510
Bij de coupé een beurt gedaan bij 241 dkm. Brandstoffilter niet vervangen. Andere filters wel.
Remmen rondom los gehad en schoongemaakt, remschoenen waren ok.
Tijdens de APK in december stond de handrem zo hoog dat het bijna afkeur was. Dus die meteen afgesteld.



C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

razorx

Mooi die jonge kilometerstand.
Ik vraag me wel eens af hoe lang we dit niveau van onderhoud volhouden. Niet als pessimisme maar realistisch.

Los van de gereviseerde blokken kan een blok met goed onderhoud 5 ton halen. Dat betekent dat met 20 dkm per jaar je nog 12,5 jaar plezier kan hebben aan het motorblok. Gekke gedachte. Roest is onze enige echte vijand in dat lange traject. ;)
En onze lust tot sleutelen natuurlijk.

T5-4life

Citaat van: razorx op 05-01-2019 00:28:28
Mooi die jonge kilometerstand.
Ik vraag me wel eens af hoe lang we dit niveau van onderhoud volhouden. Niet als pessimisme maar realistisch.

Los van de gereviseerde blokken kan een blok met goed onderhoud 5 ton halen. Dat betekent dat met 20 dkm per jaar je nog 12,5 jaar plezier kan hebben aan het motorblok. Gekke gedachte. Roest is onze enige echte vijand in dat lange traject. ;)
En onze lust tot sleutelen natuurlijk.
Daar had ik nog niet over nagedacht op deze manier. Ik sleutel puur omdat ik het leuk en interessant vind. En het liefst als er verder niemand in de garage aanwezig is. Nog liever op een ochtend in het weekend met de roldeur open. Zonder tijdsdruk. Dan zie ik het ook als ontspanning.
En als er gelast of gereviseerd moet worden, dan kijken we wel of de auto blijft.
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

Citaat van: razorx op 05-01-2019 00:28:28
Mooi die jonge kilometerstand.
Ik vraag me wel eens af hoe lang we dit niveau van onderhoud volhouden. Niet als pessimisme maar realistisch.

Los van de gereviseerde blokken kan een blok met goed onderhoud 5 ton halen. Dat betekent dat met 20 dkm per jaar je nog 12,5 jaar plezier kan hebben aan het motorblok. Gekke gedachte. Roest is onze enige echte vijand in dat lange traject. ;)
En onze lust tot sleutelen natuurlijk.

Van roest heb ik ook het meeste schrik. Tegenwoordig merk je ook dat bepaalde onderdelen moeilijker verkrijgbaar zijn.
En wijzigingen in regelgeving kunnen ook nog roet in het eten gooien...

T5-4life

Ik had nog een set luchtroosters uit een C70 2004 RHD liggen. Helaas onbruikbaar in een LHD auto. Vandaag even geprutst met de middelste lamellen. Als je rustig bekijkt hoe het in elkaar zit, valt het eigenlijk best mee.

C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

razorx


T5-4life

#517
Citaat van: razorx op 07-01-2019 00:17:33
Ook qua afschuining?

De linker en de rechter zijn bijna hetzelfde. De middelste is compleet anders omdat de bediening aan de andere kant zit. Of bedoel je wat anders?
Heb de middelste lamel uit de RHD units overgezet in de LHD units.

C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

T5-4life

#518
Vandaag wat dingetjes gedaan aan de S80. Remvloeistof ververst. De gasveer (9491713) van het dashboardkastje vervangen. Ongeveer het goedkoopste Volvo onderdeel in de auto. 
Gloeibougies losgedraaid zodat ze gangbaar blijven. Heb er wel eens meerdere kapotgedraaid. Is niet fijn als de schroefdraad in de kop blijft zitten. Omdat ze er toch uit lagen meteen getest: alle 5 kapot.  :eusa_wall:
Toch handig dat er 30 minuten later al nieuwe gebracht werden.



C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

T5-4life

#519
Best lang geleden. De auto's hebben weer probleemloos een jaar apk en de coupé een nieuwe accu. Dat is niet zo interessant om te schrijven.
Het lampje van de achterklep van de coupé brandde soms op halve kracht. En de zekering van de kentekenverlichting/achterlichten vloog er regelmatig uit. Nu gebruik ik de achterklep bovengemiddeld vaak dus de kabelboom van de achterklep was hoofdverdachte. Inmiddels vervangen. Onderdeelnummer 8618233.




C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

T5-4life

#520
De airco van de coupé heb ik vorige week gevuld. De droger meteen vervangen.
Het kliksysteem is mijn grootste vriend.  :eusa_liar:
Meteen de veerpootschotels en lagers vervangen.
En omdat bij 1 van de draagarmen (merk weet ik niet meer) het rubber al weer los begon te raken ook een set OEM draagarmen er op gezet. Morgen laten uitlijnen en dan hoop ik weer even klaar te zijn. Km-stand 253.xxx



aanvulling coupé:
Xenon lamp L is er mee gestopt. Beide vervangen. (5000K).
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

jelmo86

Clublid 85012049

elianmars

Heb je zelf apparatuur voor de airco, Hugo?

T5-4life

Citaat van: elianmars op 30-04-2019 22:23:37
Heb je zelf apparatuur voor de airco, Hugo?
Ja in de garage kan ik het gebruiken.
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

T5-4life

#524
Een kennis van me heeft een dop 24 wat aangepast zodat hij precies past op de kruismoer op de veerpoten. Werkt prettig.





Het rechter zijscherm van de cabrio had een roestplek toen ik hem kocht. Ik vermoed een slecht gerepareerde deuk. Een ander scherm gevonden in 019 en er op gezet.







Beurt met alle filters gedaan bij de S80, km-stand 224.xxx

De C70 van mijn zoon heeft ook 14 maanden APK gekregen. Daarvoor hebben we 1 remklauw achter losgehaald en een nieuwe ashoesklem gezet.

C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm