C70 T5 cabrio en het andere zwarte blik

Gestart door T5-4life, 05-10-2014 19:10:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KIM


Eric850R


daanium

Nice! Zwart/wit foto's zijn gaaf!
Ik hoop nog steeds dat Gijs een keertje op 'n meeting zo'n "driving shot" wil maken van mijn Coupe.
Dan gaat dat mooi op een canvas tegen de muur.
Misschien een nette zwart/wit foto er bij, misschien kan ik jou dan eens vragen ;D Dat foto schieten gaat je goed af
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

rifwachter

Mooie foto's van de convertible !
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

henry classic v70

Mooie plaatjes Hugo, de tweede vind ik gaaaf!
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

T5-4life

Bedankt voor de reacties.
Citaat van: daanium op 16-07-2016 12:29:31
Nice! Zwart/wit foto's zijn gaaf!
Ik hoop nog steeds dat Gijs een keertje op 'n meeting zo'n "driving shot" wil maken van mijn Coupe.
Dan gaat dat mooi op een canvas tegen de muur.
Misschien een nette zwart/wit foto er bij, misschien kan ik jou dan eens vragen ;D Dat foto schieten gaat je goed af
Driving sjips shot van Gijs is ook gaaf. Onbedoelde typefout.
Je mag me best vragen Daan maar ik was enkel de bestuurder en materiaaldrager. De fotograaf is een squashmaatje (en V70-rijder  :) )
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

T5-4life

#306
Even stof afblazen hier. We hebben een lekkere vakantie in Italie gehad. Gewoon met de s80 geweest en niet met de cabrio. Alle dagen was het 30+ dus dan kan ik een dak wel waarderen. Bij terugkomst meteen een Rolling Stones-project in Groningen gespeeld. Helaas zonder Mick Jagger maar met Tim Knol, Tim Akkerman en Eric Corton. Ik was tot nu toe absoluut geen fan van de Stones maar ben een aantal nummers toch wel lekker gaan vinden.

Vakantie is voorbij dus tijd om wat aan auto's te gaan doen.
Bij de cabrio de penbobines vervangen. Auto had soms een misslag. Nieuwe bougies zijn er ingekomen bij km-stand 187.000 en zagen er nog goed uit. Met een beetje shoppen 5x Bosch besteld voor 35 34 euro per stuk.
De uitlaat zit weer vast.



Ook nog een zonneklep vervangen. Had nog een reserveset liggen. Superkwaliteit die zonnekleppen  :o



Vorige week bij forumgenoot Frank andere achterpanelen in zijn cabrio gezet. Is altijd een leuk klusje met veel resultaat.










C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

T5-4life

#307
Bij de s80 de alarmunit maar eens losgehaald en opengemaakt.





Helaas heeft de lekkende batterij de printplaat behoorlijk aangetast. Meteen maar een nieuwe besteld. Dakraam doet het nu ook weer. Dus 2 foutmeldingen minder.
Na het afdoppen van de EGR wilde ik de inlaat nog reinigen. Zie hier de verschillen. Dit is van slecht 125 dkm.











C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

leons850

Lekker hè die prijzen in Duitsland van onder andere penbobines.
Zo heb ik een lambdasonde voor de V70N besteld voor een 3e van de dealer prijs. ;D

Ook mooi dat je het probleem van het dakraam gevonden hebt, kon ik toen ook weinig mee met VIDA.
Hoe ben je daar precies achter gekomen?

BTW wat ziet dat spruitstuk er uit zeg!
Zo zie je maar weer dat milieu maar rotzooi is voor een auto...

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

T5-4life

Citaat van: leons850 op 05-09-2016 09:36:07
Lekker hè die prijzen in Duitsland van onder andere penbobines.
Zo heb ik een lambdasonde voor de V70N besteld voor een 3e van de dealer prijs. ;D

Ook mooi dat je het probleem van het dakraam gevonden hebt, kon ik toen ook weinig mee met VIDA.
Hoe ben je daar precies achter gekomen?

BTW wat ziet dat spruitstuk er uit zeg!
Zo zie je maar weer dat milieu maar rotzooi is voor een auto...


Ergens in een grijze hersencel zat nog de info dat alarm en schuifdak bij elkaar zaten. Volgens mij in de hemelunit. Het schuifdak functioneerde prima als je het rechtstreeks aanstuurde met 12v. Door de kortsluiting/fout in de alarmunit legde de auto ook het dakraam plat.

En idd alles voor het milieu. Dat de auto dichtslibt en te weinig lucht krijgt maakt niet uit  :eusa_wall:
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

leons850

Tsjah, alles wat met milieu te maken heeft in mijn S70 is er ook uit. ;D
Ohwneej, ik heb een goedgekeurde racekat.  :eusa_whistle:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

Zooo wat ziet dat er goor uit na 125dkm... vast mee "gesjoemeld"  :evil:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

Dakraam en alarm zitten beide op de UEM. Heb je een fout in de accu van de batterij dan heb je ook een storing bij opendak


Lekker smerig inlaat traject. Lang leve egr ellende

T5-4life

Citaat van: henry classic v70 op 05-09-2016 13:47:07
Zooo wat ziet dat er goor uit na 125dkm... vast mee "gesjoemeld"  :evil:
Dankzij de milieu-extremisten Henry

Citaat van: Sbv op 05-09-2016 13:53:14
Dakraam en alarm zitten beide op de UEM. Heb je een fout in de accu van de batterij dan heb je ook een storing bij opendak

Lekker smerig inlaat traject. Lang leve egr ellende
Bedankt Sander, dat was het woord dat ik zocht: Upper Electronic Module
C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

T5-4life

Toen ik gisteravond thuiskwam was de nieuwe alarm-unit (onderdeelnr. 9499758) bij de buren bezorgd. Netjes met nieuwe popnagels, drukkers, breekbout en gebruiksaanwijzing.



In de auto plaatsen is 10 minuten als je het wiel er af haalt en de modderkuip wegklapt. Volgens de gebruiksaanwijzing moet de voorbumper er af, koplamp er uit enz. Maar dit is nergens voor nodig.
Daarna de auto gestart:

C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm