BlackPearl stelt zich voor....

Gestart door BlackPearl, 14-10-2014 15:56:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

delarue

Mooie wagens hoor! Hulde voor de manier waarop je ze weer en volle glorie weet te herstellen!
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

850-R

Proficiat met de S70 Rico! Hij ziet er strak uit.
Ik zal je vast vaak tegen komen, ik woon zelf namelijk in Hengelo en rijd dagelijks richting Doetinchem.
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

gjsmit

Das een deftige S70 hoor !
Ziet er pico uit  :eusa_clap:
Welkom hier.
Gr ger-jan

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

BlackPearl

#19
Soo maar even weer een update van mijn kant  :eusa_shifty: Er is weer het een en ander aan de S70 gebeurd, ff een kleine opsomming:
Nieuwe olie met oliefilter
Nieuwe luchtfilter
Nieuwe interieur/pollenfilter
Nieuwe brandstoffilter
Nieuwe ditributieriem met spanrollen
Nieuwe waterpomp
Nieuwe bougies
Nieuwe schokdempers achter
Nieuwe stabistangen achter
Nieuwe mattenset met rubberset erbovenop  :P
Natuurlijk was ik ook het bokkie met het beruchte gaskleppenhuis  :'( Hij starte soms wat moeilijk en op de snelweg hield hij wat in...het begin van het eind...Via een mannetje op MP een gereviceerd exemplaar geregeld met de zelfde serienrs. Tuurlijk had hij niet de juiste software  ::) maar gelukkig via mijn vaste garage bij VolvoTune terecht gekomen. Beste man woont in Varsseveld 10 min van mij vandaan en was bereid zijn laptop aan de S70 te hangen. Binnen 5 min geregeld  :eusa_clap: alleen zat er nog een storing in heeft ie te plekke er ook uit gehaald  ;D De S70 rijd weer als nieuw! Verder voor de winter een setje Perfo's op de kop getikt, winterbanden eronder en hem gelijk laten uitlijnen. Dat was nodig ook...wielen stonden goed de verkeerde kant op  :o Stuurt weer lekker strak, verder de S70 in een speciale hydrofobe coating gezet. Volgende week krijg ie een verse APK, en natuurlijk nog een paar plaatjes  ;)









Had nog een filmpje gemaakt van het wassen na de lakbehandeling met C.quartz.

https://youtu.be/cRpfs8SlAIQ


BlackPearl

En vorige week de S70 weer glansrijk door de APK  :eusa_clap:

BlackPearl

Nou gisteren de S70 verkocht  :'( toch jammer maar we reden er zo weinig mee en dat is ook zonde. Vrijdag op MP gezet en gistermiddag al verkocht  :o Zo snel heb ik het nog nooit mee gemaakt...op zoek naar iets voor 1987 wel een automaat. Heb je iets laat het mij weten... 8)

Hengeveld

Ha Rico, jammer zeg. Wel fijn dat hij zo snel verkocht is natuurlijk. Succes met zoeken naar een ander model.

BlackPearl

#23
Zo ook maar eens weer wat posten ipv alleen maar meelezen  8) Nadat de S70 was verkocht heb ik 2 Volvo 480 's gekocht om op te knappen. 2 dezelfde 2.0 Automaat met lederen bekleding en airco. 1 daarvan weer doorverkocht als project en de andere zelf ruim een half jaar mee gereden nadat deze door ons weer als nieuw was gemaakt  ;D




Enzo zag het er allemaal na de restauratie uit  ;)




Nadat ik de project 480 had verkocht vonden we dat het wel welletjes was geweest met de lage instap en moest er weer een grote Volvo komen  :eusa_dance:
De keuze viel op een 10klepper, automaat,320xxxkm, kleurcode 426, lederen bekleding, electrische stoelen en de rest  :P Nieuwe APK en de distributiereim was net gedaan  :eusa_clap:






Ondertussen al veel aan achterstallig onderhoud weggewerkt zoals:
Olie+filter
Automaatbakolie
Brandstoffilter
Bougies
Luchtfilter
Pollenfilter
Gasveren achterklep
Remschijven voor+remblokken
Expansievat
Thermostaat
Uitlijnen
All Season banden
Nieuwe achterklepspoiler
en als klap op de vuurpijl de kachelradiateur... ;D en dat was wel nodig  :eusa_shifty:







Zal binnenkort wat fatsoenlijke foto's maken ook van het interieur, maar eigenlijk moet ie eerst naar de spuiter/uitdeuker want echt een beauty is het nog niet... :eusa_snooty: word vervolgd...

Jefff71

Gefeliciteerd met de V70. Die kachelradiateur was inderdaad wel aan vervanging toe zeg! Mooi wat je met die 480 hebt gedaan. Die staat er weer helemaal nieuw bij. Blijven toch bijzondere en leuke auto's (ik ben sinds kort ook blije eigenaar van zo'n pronkstukje van de Nederlandse industrie). Gezien de voor-na foto's van je vorige auto's verwacht ik dat de V70 er over een tijdje ook wel weer als nieuw bij zal staan. Succes met opknappen!

BlackPearl

Thanx Jeff, mooi dat je een Volvo 480 erbij hebt gekocht. Ze worden steeds zeldzamer, kijk maar eens goed om je heen je spot er maar zelden 1 in het wild  ;D Tja die 480's dat is wat bij ons..maar ja als je onder 1 dak woont met de voorzitter dan heb je weinig keus  ;) Vanmiddag haar 480 weer gepoetst want morgen moet ie naar de Technische Dag bij Henk Scholten in Ede. Maar wat de V70 betreft.....ik heb afgelopen woensdag een Volvo 850 Estate erbij gekocht  :eusa_shifty: denk dat die de V70 gaat vervangen. Zal binnenkort maar eens een blogje starten  ;D

BlackPearl

Sooo zal ook maar weer eens wat posten... :eusa_shifty: In Maart een Volvo 850 MY'96 erbij gekocht voor weinig  ;D maar wel in nette staat. Kon hem niet laten staan, de V70 vond ik toch wat log rijden en is optisch niet echt heel mooi maar heeft zich wel heel erg betrouwbaar getoond  :eusa_clap: Maar goed....dus begonnen aan het opknappen van de 850 met de bijzondere kleur Aubergine metallic kleurcode 420. Tja over smaak valt te twisten  ;) ik vind hem mooi beter dan het saaie grijs van de V70...Maar goed geen verhaal is leuk zonder plaatjes...







Iemand dacht de bumpers te spuiten maar afplakken ho maar.. :eusa_wall: Heb de hele 850 afgenomen met thinner...







De bekende roest op de achterklep  :o Andere klep gescoord en laten spuiten



Linkervoorscherm had ook last van de roestduivel...bij Arjen in A`doorn een andere opgehaald en ook laten spuiten



De kilometerstand staat nog steeds stil...binnenkort het tandwieltje vervangen..





Foto´s zeggen genoeg  ;D ook de verdelerkap, bougiekabels, kachelradiateur, olie en filter, brandstoffilter, automaatbakolie, remblokken achter, knipperlichten voor, blok achteras, vulhalsklem en 2 nieuwe achterbanden vervangen en natuurlijk een nieuwe APK!  :eusa_whistle:



Gelukkig is mijn vrouw hier handig in  ;D heb een mooie zwarte SC800 die mag erin





De bumpers zelf maar opnieuw gespoten...



Vers gespoten voorscherm weer gemonteerd..



En ook de vers gespoten achterklep en spoiler weer gemonteerd..





Zo en klaar is ie  8) Helaas had ik afgelopen woensdag een storing  :eusa_wall: uitgerekend net toen de aircoman op de stoep stond....Het alarm had kuren, wou niet meer van zijn startblokkering af. Gelukkig is er het Forum en het WWW  ;) relais eruit en bij ES een doorlus relais aangeschaft en hij startte weer  :eusa_dance: Verder moeten er nog wat deukjes uit en wil ik de voor en achterbumper nog een keer laten spuiten. Voorlopig eerst maar eens lekker kilometers maken... :D


gero

 :eusa_clap: :eusa_clap:

scheelt toch een hoop geld als je  een  stuk onderhoud zelf kan doen .

Vulk

Dat is een mooie! 10 of 20V?

big ben

Dat is een hele verbetering, erg netjes geworden !! Succes met deze 20 klepper  :eusa_clap: