guard 1 weer werkend maken DOET HET WEER!!!

Gestart door dinky, 19-10-2014 10:22:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dinky

hallo, ik heb nu geruime tijd een volvo 850 waar dus ook een alarm op zit maar hier zat dan geen ab bij en met zoeken ook niet de goede relais, nu wou ik dit weer werkend maken. alleen al omdat ik dan cv op ab heb, gisteren even gekeken naar de ontvanger/statusbox maar deze knippert niet als de de knop indrukt.
komt dit omdat ik het relais mis? of is wat anders dan aan de hand.

Groet Anné

dinky

nu heb ik een week geleden een ab plus een relais op de kop kunnen tikken bij de sloop :),
nu blijkt dus het verkeerde relais te zijn want de stekker past er niet in :'(. zou ik nu ook het driehoek ding van de a stijl over moeten zetten, of zal dit niet helpen. het is trouwens een groene relais met 2 knops ab.
of kan ik ook een universele set kopen? welke en waar?
MVG
anné

UserID6342

Maak eens even wat foto's van de bestaande situatie en wat je precies gekocht hebt ?? Als je een driehoek op de linker A-stijl hebt, heb je (origineel) een Guard-I alarm.  Het groende relais waar jij over spreekt, is een Guard II alarm...

WhizzMan

Ik heb eventueel een guard1 relais met bijbehorende driehoek in mijn auto zitten. Ik heb geen handzenders. Ik zou wel over willen naar guard II, dus als je wilt ruilen?

Je kan ook een universele AB kopen en die inbouwen. Dan heb je geen alarm, maar wel handzenders. Daar zijn ook nog wat haken en ogen aan om dat goed in te bouwen, maar dat staat hier op de website goed beschreven.

dinky

toch raar dan dat er in deze auto een groene relais zat, omdat hier wel een driehoekig kastje in zit.
anders eens na vraag doen over een universele ab, dicht bij mij zit een automat. zou wel eens willen wat wat zoiets kost om in te bouwen.
anders gewoon met de sleutel :).

mvg
Anné

UserID6342

Dat kan dus wel want meestal kun je de relais zo uitwisselen en als je de rest dan niet aansluit van de Guard-I, heb je dus een driehoekig kastje op de A-stijl wat totaal niets doet en een Guard-II alarm + AB's erin zitten wat gewoon werkt....

WhizzMan

Wat Dirk zegt, dat driehoek-kastje hoeft helemaal niets te doen natuurlijk.


Universeel in laten bouwen lijkt me wat overdreven. Als je een radio in kan bouwen kan je zelf ook een universele AB met handzenders inbouwen.

De vraag is of je ook een alarmfunctie wilt, of dat het je puur om de handzenders gaat. Houdt bij alarm "restaureren" rekening met een niet meer werkende sirene. Daar moeten vaak of nieuwe accu's in of hij moet worden vervangen omdat die accu's geen 20 jaar meegaan.

Mac850

Beste Dinky,

Ik heb de originele gebruiksaanwijzing van de guard I voor je. Bij interesse maak ik graag een kopietje voor je. Even een PB en het komt naar je toe. Gr.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

dinky

#9
dat als ik het goed lees is :eusa_think:, dat als ik de groene relais er doe dat het waarschijnlijk het gewoon kan werken met de ab die er bij hoort(bij een guard 1 alarm). hoor je dit dan niet in te lezen of iets anders. werkt de ab specifiek alleen op deze relais.
ik hoort het graag. :)

mvg
Anné

UserID6342

Denk dat je wat dingen door elkaar haalt nu, even heel simpel gezegd;

Groen relais 210/211 is Guard II en hoort en AB bij met 2 knoppen
Zwart relais 210/211 is Guard I en hoort AB bij (grijs) met 1 knop

Op beide relais kun je nieuwe AB's inleren van het juiste type. Dus Guard I relais kunnen meerdere Guard I AB's op en bij Guard II idem.  Het is niet mogelijk om de AB's onderling uit te wisselen, dus een Guard I AB gaat nooit werken op een Guard II relais en andersom.

dinky

heb zelf in mijn auto een guard 1 alarm, deze doet het niet door dat het relais mist de bijbehorende ab.
nu heb ik uit een sloop auto een groene relais gehaald met bijbehorende ab's, ik dacht namelijk dat deze zou passen
omdat er in deze auto dus ook een driehoekig ding zit die bij guard 1 hoort. nu blijkt dat deze relais en ab van guard 2 zijn. zou dit ook kunnen werken met het wat ik nu in mijn auto heb. dus relais er in steken verder niks aansluiten, wat ook niet kan want in deze relais gaat een kleinere stekker. en dan kijken of het werkt met de ab, of moet of kan dit eerst ingeleert worden?

mvg
Anné

WhizzMan

Volgens mij moet je bij een Guard II ook nog wat extra onderdelen hebben voordat dat goed werkt. Je hebt al wel de ABs die bij het relais horen, dus als ik  het goed heb begrepen hoeven die niet meer te worden ingeleerd.

Wat je verder nog mist weet ik niet, hopelijk kan iemand (Dirk?) dat vertellen.

dinky

Het alarm hoeft het ook niet te doen, als het cv het maar doet op de ab
Dan ben ik al blij.

Mvg
Anné :)

WhizzMan

Dan kan je met een universele AB prima toe lijkt me. Zo'n guard II relais met bijbehorende handzenders levert allicht genoeg centjes op om een universele bediening te kopen?