Motor valt uit tijdens het rijden, start weer na enkele minuten

Gestart door henknoordhuis, 09-02-2015 22:44:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FreddieE4

Goedemorgen,

Henk, ik heb dezelfde soring gehad, bijna een jaar daarmee aan het zoeken geweest, je moet even de topic lezen storingsfout EFI 717. daarmee is bij mij het probleem opgelost.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,72318.0.html
Het kan zijn dat jij dit ook hebt, sensor in de brandstofpomp, kosten € 13,95 met een pakkingssetje van € 15,-- bij KleinJan dieseltechniek in Nijverdal.
Half uurtje werk en je storing laten wissen.
Sinds eergisteren ken ik mijn auto niet terug, ga nu gerust over de 500K heen.

Freddie

henknoordhuis

Even een middagje vrij genomen om hem uit te laten lezen.

De volgende storingscodes komen voorbij:

EFI-716 - hoeveelheid brandstof. Signaal van de standsensor van de brandstofpomp wijkt te veel af van de gewenste waarde.
EFI-717 - signaal van de standsensor is onder de onderste- of boven de bovenste grenswaarde
EFI-718 - regeling ontstekingstijdstip. Dit lijkt te maken te hebben met afgedopte egr klep.

Van de man in de garage heb ik een paar kopietjes gekregen met een uitleg van deze meldingen.

de bedrading heb ik gecheckt voor zover zichtbaar. Connectors en draden zijn als nieuw. Ik ga daarom nu de standsensor bestellen en inbouwen.

henknoordhuis

Done. Voelt goed vooralsnog maar ik heb nog geen regen gehad.

I 'll keep you informed.

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

henknoordhuis

Ja. Ik heb er een uit een sloopauto gehaald en ingebouwd.  Voordeel: je weet wat je tegen gaat komen.  Nadeel: je weet niet hoe goed het onderdeel is. Daar staat tegenover dat deze storing niet vaak voorkomt.

Het is geen moeilijke reparatie. Het lastigste is de driekantige bout. Die heb ik voor het geval dat ie nog eens los moet direct maar zeskantig gemaakt.

henknoordhuis

#20
Vanmorgen naar de zaak gereden, ik voelde al een beetje variatie in het vermogen, maar toch doorgereden.
Geparkeerd, een paar uur later start ik hem weer. Loopt 5 sec. Slaat af en wil niet meer aan.

Dit was dus het probleem niet...  :( Ik zag het verband met regen ook al niet.

Na een paar uur weer gestart. Starten-lopen. Geen slag verkeerd. Vreemd...

Nu de contacten maar eens nalopen. Relais, stekkers, bedrading, etc. Dit moet toch te vinden zijn?

FreddieE4

Henk,

Zag dat je de topic gelezen hebt met de standensensor.
Inmiddels 12.000 k gereden en het werkt nog steeds naar behoren.
leef met je mee, erg vervelend dat je een niet te vinden storing hebt.
Zelf had ik ook die storingscode's, ik heb er een nieuwe ingezer.
Heb je ook al gekeken naar de Inspuitinjector met het draadje, is die draad nog helemaal goed.
Ook de stekker van de koelwatersensor nagekeken?

Hoor graag het verdere verloop.

Succes freddie

henknoordhuis

Helaas vrienden. Ik heb het opgegeven. Ik heb een aantal weken besteed aan het vinden en oplossen van deze storing, maar het werd steeds erger en de auto was niet meer bruikbaar. Deze storing is mij de baas geworden.

De rode roffel heb ik na 9 jaar trouwe dienst, 225000 km, en relatief weinig kosten met een km stand van 577786 km ingeruild voor een blauwe V70 D5, 2003 met 360000 km op de klok. Stuurt wel lekker.

FreddieE4

Jammer, maar begrijpelijk. vorige week heb ik de 500000K gehaald.
Hoop er nog een hele partij probleemloze km bij te rijden, maar wat je nu hebt gekocht is ook mooi.