850 r 1996 automaat avonturen

Gestart door janpy, 01-03-2015 19:51:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janpy

Ik zal een poging doen de avonturen met deze 850 bij te houden

1e, stoelverwarming gemaakt.....draadje los niet zo spannend

Bekleding kofferbak schoongemaakt, en de achterklep bekleding vast gezet.......met schroeven
man man man, die klipjes en mod setjes zijn Volvo onwaardig dat blijft natuurlijk nooit zitten als je de klep dicht kwakt.
JAmmer van de schroeven maar het zit nu wel vast.

ook alvast wat fotoos

Zo, even een paar fotoos
Auto is niet schoon of gepoets, nou  ben ik al geen poetser of schoonmaker, dat ter zijde











Volvo 850 R automaat lpi Groen

Mike H.

Strakke wagen, dat je niet zon poetsfreak bent veranderd nog wel. Zo smerig als die nu is kan dus echt niet he :eusa_think:

Mooie aankoop en succes met de knutselwerkzaamheden. en uiteraard mooie kleur ;D ;D

spijky

Die kan wel een poetsbeurtje gebruiken, gaat ie weer blinken.  :eusa_dance: ;D ;D
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

janpy

Ben ik weer.

Inmiddels alle vacuumslangen vervangen, en als we toch bezig zijn ook gelijk maar
de thermostaat en temp sensor.

OJa draadje los van de stoel verwarming, werkt ook weer......lekker warm.

Metertje bleef een beetje laag staan, dacht in eerste instantie aan de sensor.
Maar toen de auto een keer wat langer stilstond met draaiende motor kwam de meter wel omhoog.
Dus ook maar de thermostaat vervangen, met nu weer op 3 uur.

Eens kijken of het verbruik nu ook wat daalt.
Schijnt normaal te zijn 1 op 7.5, ik vind het toch wat hoog bij rustig rijden en niet sneller dan 100km/h.
Woon werk verkeer 60 km per dag.

We wachten af

Groets
Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

janpy

#4
Zo, vandaag even onder de auto gelegen om te kijken waar die mooie druppen op de oprit nou vandaan komen.

Hmm, zo te zien zijn de oliekoeler slangen van en na het blok niet te fris meer hier hangen druppen aan.
Zo te zien geen lekkerij bij de keerringen,bak/blok overgang  en de turbo zijn droog.
Wel hangt er wat olie aan de  mooie chromen dikke leiding achter het blok, kan niet zien waar dat vandaag komt
En als toetje lekt de stuurbekrachtiging servo ook een beetje

Tis allemaal een beetje, maar moet er tzt toch maar eens beter naar kijken (en wat aan doen)
Motor nog even laten draaien en na het schoonmaken gekeken, niks dus.

Nog even het ballonnetje truukje op de pijlstokbuis (waterballonnetje)
blijft slap hangen,  ook de olievuldop blijft liggen.

Wel kwam ik erachter dat een lpg injector los zit, de lijm dus waar hij mee vast zit.
Deze eerst weer vast gezet met epoxy, zo heet zal het spruitstuk niet worden.

Hoe soepel hangt het blok trouwens in de rubbers, ik kan redelijk makkelijk het blok
heen en weer bewegen ,overdwars dus .
Dat wilde bij mijn s80 volgens mij niet

Groet
Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

volvobug

Blok moet nogal vast liggen in de rubbers als je met de hand probeert te bewegen. Waarschijnlijk motorsteun distributiezijde gaar. Controleer ze meteen alle vijf.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

janpy

zon idee had ik al, en daar zit ook een oliegevalletje in de buurt die wel eens lekt
daar kunnen de rubber ook vaak niet tegen ast te lang duurt

Zal er eens even naar kijken

Grts
Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

janpy

Zo, vandaag is de automaat geflutst, en dus ook frizze olie erin.
Mijn bonkje van 2 naar 3 is "nog"niet weg, wat niet is kan nog komen
zo ernstig was het nou ook weer niet.

LAter maar even de motorsteun, al wel in huis

groet Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

janpy

#8
Zo
Vandaag de wastegate afgesteld met een drukregelaar, manometer op 0,4 bar.
En zo afgesteld dat het oogje over het gaatje valt bij 0.4 bar.
Manometer aangesloten op de plek waar normaal turbodrukmeter op zit
Stukje rijden, bij behoorlijk vlot rijden: 0.5 bar
en bij plankgas 0.7, met uitschieter naar 1 bij overschakelen
.
EN: bovendek voor voor bumper vervangen, wel een beetje een gepruts met zo'n immitatie ding
Maar goed hij zit er op.

Groet Jan
Volvo 850 R automaat lpi Groen

RoelNL

Opzich is het goed om de oliekoelerslangen te vervangen. Als nu al lekken dan kun je het maar beter voor zijn want als ze scheuren dan ben je een stuk verder van huis.

Je verbruik is redelijk normaal maar als je dat beter wil hebben dan kun je misschien een keer lambdasonde vervangen. Als dit nog de originele is kan het nooit kwaad.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

janpy

De "nieuwe slangen" lekken ook een beetje, ga de oude naar een hydroliek bedrijfje brengen.
Persen zo een stukje nieuw rubber slang ertussen.
Moet alleen nog even gebeuren  :)
Volvo 850 R automaat lpi Groen

spijky

wat kost dat ?
Zal niet zo duur zijn wel?
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

janpy

Citaat van: spijky op 26-04-2015 15:08:49
wat kost dat ?
Zal niet zo duur zijn wel?

Geen idee, als ik het weet meld ik dat even.
Kan nooit veel zijn....toch?
Volvo 850 R automaat lpi Groen

janpy

Hmmmm

Na nog eens wat meer door gelezen te hebben op het forum besloten dat mijn vorige wastegate actie
een beetje veel van het goede is.
Heb de afstelling van deze Volvo site:
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?104485-Wastegate-Valve-Adjusting
Dus 6 Psi of 0.4 bar
Auto rijd hier trouwens prima mee, geen gekkigheid, lampjes enz.

Toch besloten om hem wat lager naar 0.25 bar te zetten, dus
bij 0.25 bar valt het gaatje over het asje, even afwachten hoe dit nu rijd.


Volvo 850 R automaat lpi Groen

AshDVS

Heeft de auto geweest bij een ongeval voordat?
De badges op de achterklep staan in de verkeerde plaats.

Ziet eruit als een goed uitgangspunt voor een project dat wel.