320 mm conversie

Gestart door jandeman, 18-03-2015 12:52:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AshDVS

#465
The welded approach above is quite neat and the welds are well done.
The great thing about this approach (rather than ours) is that it brings the caliper closer to the hub, meaning that you have no pad overhang - this is one of the compromises in a bolt-on arrangement (it's clearly noted in our fitting guide too).

There are a couple of reasons we didn't end up with a similar end product, they are -
1/ We would prefer not to weld two dissimilar metals (ie cast steel to mild steel)
2/ A welded caliper hanger to another bracket would be an instant fail here during a vehicle being checked over for engineering certification (a common process that you must go through for an engine swap, where you may be required to upgrade brakes, etc)
3/ A welded caliper hanger to another bracket would deem a vehicle 'unroadworthy' if noticed during registration inspection and testing here - in some states, this is yearly. In others it is only required when registering vehicle after a period where the vehicle has been unregistered for some time or during change of ownership. A 'roadworthy inspection' is a different process to an 'engineering certification'.

Less important than any of those is that we wanted have it easy (and inexpensive) to freight as a commercial product due to high costs in overseas freight.
This would have been tougher if we were to have different hangers cast or weld some some of bracket to modified original hangers and the end product was considerably larger.

Rvd

Met veel interesse zit ik de topics te lezen over 320mm conversie.

Is het een makkelijker idee om de gehele set van audi te pakken (hierbij de klauwen zoals volvo ze ook heeft geleverd) en vervolgens de bevestigingsgaten dicht te lassen en de steek van 110,5mm ofsow met M12 erin maken?

Dan zouden we bijna een 1 op 1 kopie hebben van de originele 17" performance set
Zijn hier al ervaringen mee?

Sbv

Zit er veel verschil in de steek van bracket dan Rens ? Volgens mij valt het wel mee. Heb het ooit eens bekeken maar ben even kwijt wat het ook alweer was

Rvd

Ik heb hierbij wat foto's zelfgemaakt van de audi/vw bracket en daarnaast de Volvo 320mm bracket (volvo 8666110).
Voor de volvo plaatjes wil ik Maruska bedanken

Hierbij het verschil in vorm:
volvo (links) en audi/vw (rechts)


Het verschil in steek tussen de audi/vw (links) en volvo (rechts)


Het verschil in hoogte van de klauw ten opzichte van de montage steek.
audi/vw (onder) en volvo (boven)


Deze brackets zaten aan de klauwen die exact het zelfde zijn zoals volvo ze ook heeft geleverd, van audi dus. Ik heb ze gevonden van een A4 B5. Misschien dat deze bracket als beste basis kan dienen om de bracket van volvo na te maken

Alleen iemand vinden die kan lassen, een beetje freeswerk en boorwerk kan verrichten

Mvh

Citaat van: leons850 op 24-05-2016 08:57:53
Ben ik nou de enige die zijn twijfels blijft hebben over dat verzonken gat in de bracket van de klauw (niet de platen van Ash dus)?
Als je een keer flink op de rem gaat dan komen er ongelooflijk veel krachten op te staan.
Als je dan de helft van het materiaal gaat weg halen?  :eusa_think:

Dit dus:

http://www.oitbv.nl/images/320mm_klauw.png

Donders wat een mooie bankschroef :D

Constructie is stevig zat. Zoals robbie zei hebben we het schroefdraad weggeboord zodat hij veel meer klemt. Druppel loctite eraan en het zit knettervast. Bout is 10.9 Die krijg je met een noodstop niet stuk hoor. Genoeg vlees over onder het verzinkte gat.

Met lassen verander je de hele samenstelling ook weer. Maar dat wordt weer een eindeloze discussie waar we maar niet aan beginnen :D
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

remeeus

Citaat van: Mvh op 24-05-2016 22:50:55
Donders wat een mooie bankschroef :D

Constructie is stevig zat. Zoals robbie zei hebben we het schroefdraad weggeboord zodat hij veel meer klemt. Druppel loctite eraan en het zit knettervast. Bout is 10.9 Die krijg je met een noodstop niet stuk hoor. Genoeg vlees over onder het verzinkte gat.

Met lassen verander je de hele samenstelling ook weer. Maar dat wordt weer een eindeloze discussie waar we maar niet aan beginnen :D

Zo staat het ook in de montage beschrijving ;)
Draad op draad krijg je anders nooit strak tegen elkaar zonder de delen met draad naar elkaar toe te draaien (zoals bv 2 moeren op 1 bout)

leons850

Citaat van: Mvh op 24-05-2016 22:50:55
Citaat van: leons850 op 24-05-2016 08:57:53
Ben ik nou de enige die zijn twijfels blijft hebben over dat verzonken gat in de bracket van de klauw (niet de platen van Ash dus)?
Als je een keer flink op de rem gaat dan komen er ongelooflijk veel krachten op te staan.
Als je dan de helft van het materiaal gaat weg halen?  :eusa_think:

Dit dus:

http://www.oitbv.nl/images/320mm_klauw.png

Donders wat een mooie bankschroef :D

Constructie is stevig zat. Zoals robbie zei hebben we het schroefdraad weggeboord zodat hij veel meer klemt. Druppel loctite eraan en het zit knettervast. Bout is 10.9 Die krijg je met een noodstop niet stuk hoor. Genoeg vlees over onder het verzinkte gat.

Met lassen verander je de hele samenstelling ook weer. Maar dat wordt weer een eindeloze discussie waar we maar niet aan beginnen :D

Ik bedoel ook meer dat je de bracket verzwakt, deze maak je in feiten dunner.
Dat die bout niet breekt dat snap ik.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

fransb85

ik heb niet het idee dat de contstructie zoals volgens de methode van DVS zwak is, die bracket met verzonken gat is nog steeds een dikke plak gietijzer. ik denk dat het sterker is dan bijvoorbeeld het dunste stuk van de glijpennen, en die blijven ook heel met hard remmen. bedenk dat de remdruk over al die componenten verdeeld wordt. Volgens mij gaat het geen kant op, anders had ik het ook niet gemonteerd..

NinaPaul

Citaat van: fransb85 op 01-06-2016 16:38:01
ik heb niet het idee dat de contstructie zoals volgens de methode van DVS zwak is, die bracket met verzonken gat is nog steeds een dikke plak gietijzer. ik denk dat het sterker is dan bijvoorbeeld het dunste stuk van de glijpennen, en die blijven ook heel met hard remmen. bedenk dat de remdruk over al die componenten verdeeld wordt. Volgens mij gaat het geen kant op, anders had ik het ook niet gemonteerd..

Die pennen vangen GEEN afschuifspanning op bij het remmen, dat doet de klauw (tegen zijkant blokken). De pennen zijn enkel om ze in de klauw te laten zitten en te kunnen schuiven bij slijtage.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Persoonlijk zou ik toch voor deze constructie gaan, want het meest stevigste:


leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MikeyQR

Ook ik heb deze set er nu onder 8) , kan zeggen het is een hele verbetering ten opzichten van de 280 set die eronder zat.
Grijpt veel beter bij rustig remmen en dan is alles nog nieuw bij mij dus nog even goed inremmen. ;)


En dan achter de 17 inch Thor velgen. 8)

leons850

Passen mooi.
Hoe is jouw overhang van de blokken tov de schijf?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MikeyQR

Citaat van: leons850 op 08-06-2016 13:24:24
Passen mooi.
Hoe is jouw overhang van de blokken tov de schijf?

Ze komen iets over de schijf heen, maar daar ga ik tzt wel even naar kijken, er schijnen er meer zo rond te rijden als deze set met de blokken er iets buiten.

Hans Duiven

Citaat van: MikeyQR op 08-06-2016 12:52:20
Ook ik heb deze set er nu onder 8) , kan zeggen het is een hele verbetering ten opzichten van de 280 set die eronder zat.
Grijpt veel beter bij rustig remmen en dan is alles nog nieuw bij mij dus nog even goed inremmen. ;)

http://i66.tinypic.com/24zd9x0.jpg
En dan achter de 17 inch Thor velgen. 8)
http://i63.tinypic.com/jjnprs.jpg




Andere discussie, maar ik vind dit echt een velg om two tone te spuiten.
Bijv.  de buitenrand met de 7 'spikes' in een lichtere kleur en het hart donkerder