Auteur Topic: Het grote forum hardloop topic  (gelezen 9327 keer)

Thys

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Mens, durf gas te geven
Re: Het grote forum hardloop topic
« Reactie #30 Gepost op: 18-04-2016 22:15:23 »
Dank allen! Hartstikke lekker gelopen, snelste 10k tot nu toe, en zeker voor herhaling en uitbreiding vatbaar.

Hoe is de Rotterdam marathon bevallen, Ruud?

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Online Online
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
« Reactie #31 Gepost op: 18-04-2016 22:32:43 »
Dank allen! Hartstikke lekker gelopen, snelste 10k tot nu toe, en zeker voor herhaling en uitbreiding vatbaar.

Hoe is de Rotterdam marathon bevallen, Ruud?

Mooi dat je lekker gelopen hebt.

Marathon is me slecht en uitstekend tegelijk bevallen. het was mijn eerste en je weet dat het zwaarder wordt vanaf ca. 32 km maar ik ging al redelijk stuk vanaf 25 km. En toen werd het pleurisend dat het al is nog zwaarder. Maar de eerste moet je gewoon uitlopen, betere tijden komen later wel. Ik heb hem al met al gefinished in 4:36 uur. Tegelijkertijd is het een feest om hem in Rotterdam te lopen, wat een evenement. Goed georganiseerd en massa's publiek die je staan aan te moedigen. Dat je de laatste 2 km's in het centrum gedragen wordt is niets teveel gezegd! Bijzonder fenomeen is ook dat je de laatste km's alleen maar denkt "eens maar nooit meer" en je bent goed en wel 10 minuten gefinished en je denkt alweer "wat moet ik de volgende keer anders doen"?  ;) Zit nu al weer te overwegen in te schrijven voor de marathon van Amsterdam in oktober. Niet omdat het moet, maar omdat het kan  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

spitsrijder

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Siet Arouser, 2002 & 945 LPT '97
« Reactie #32 Gepost op: 19-04-2016 11:58:08 »
Hier ook een beginnende lopert....dus nog geen tijden, ben gewoon lekker en rondje hardlopen op het gemak met hier en daar een wandeling tussendoor.
Na 2 jaar geleden begonnen te zijn met schaatsen in de wintermaanden miste ik het bewegen in de zomermaanden.
Fietsen is ook leuk, maar ik krijg het gevoel dat je wel heel wat kilometers moet trappen om een beetje het gevoel te hebben dat je wat gedaan hebt......of misschien toch wat harder trappen  ;).
Anyway het doel is ook 5k en dan zonder pauzes........ 5k is misschien niet veel, maar ik heb nog een lange weg te gaan!

henry classic v70

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 19-04-2016 13:26:40 »
Mennoooow  :D
...hardlopen richting een mooie V70 die 5 km bij je vandaan staat zeker  :evil:

Fury

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 19-04-2016 21:40:32 »
Vandaag ingeschreven voor de marathon van Eindhoven. Wordt m'n eerste dusse....
850T5/S60T5/S802.4/C702,5T. Allemaal Automaten natuurlijk👍🏼

volvobug

• Lid 1000+
  • Online Online
    • Volvo foto album
« Reactie #35 Gepost op: 19-04-2016 22:22:11 »
Vandaag ingeschreven voor de marathon van Eindhoven. Wordt m'n eerste dusse....

:eusa_clap:

Thys

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 19-04-2016 22:31:01 »
Marathon is me slecht en uitstekend tegelijk bevallen. het was mijn eerste en je weet dat het zwaarder wordt vanaf ca. 32 km maar ik ging al redelijk stuk vanaf 25 km. En toen werd het pleurisend dat het al is nog zwaarder. Maar de eerste moet je gewoon uitlopen, betere tijden komen later wel. Ik heb hem al met al gefinished in 4:36 uur. Tegelijkertijd is het een feest om hem in Rotterdam te lopen, wat een evenement. Goed georganiseerd en massa's publiek die je staan aan te moedigen. Dat je de laatste 2 km's in het centrum gedragen wordt is niets teveel gezegd! Bijzonder fenomeen is ook dat je de laatste km's alleen maar denkt "eens maar nooit meer" en je bent goed en wel 10 minuten gefinished en je denkt alweer "wat moet ik de volgende keer anders doen"?  ;) Zit nu al weer te overwegen in te schrijven voor de marathon van Amsterdam in oktober. Niet omdat het moet, maar omdat het kan  ;D

Enthousiast publiek doet inderdaad een boel! Blije kindjes langs de baan die hun hand uitsteken voor een high five, helemaal super 8)

4,5 uur hardlopen... ik moet er nog niet aan denken. Diepe bewondering voor je prestatie!

Grappig en herkenbaar wat je vertelt over dat laatste stukje; ik zat de laatste kilometer best wel stuk (te enthousiast begonnen) maar eenmaal over de streep het gevoel van 'was dit het al? Ik wil nog een stukje' :D Volgende stap is waarschijnlijk de halve van Amsterdam, maar dan is er nog wel wat werk te doen.

Lammert

• Italiaans raspaard: 1994 855 2.0 T-5
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 19-04-2016 22:34:14 »
Goed bezig mannen! Ik ben op t moment ook voor een 10km trailrun aan het trainen hier op de stuwwal (leuk, lekker veel hoogteverschil  :eusa_think: ) met als doel om in oktober de halve marathon trailrun op de hoge veluwe te lopen (niets voor jou Ruud? Is praktisch in je achtertuin ;D)

Mn laatste halve marathon is alweer 14 jaar geleden dus ik begin aardig vanaf nul ...

volvobug

• Lid 1000+
  • Online Online
    • Volvo foto album
« Reactie #38 Gepost op: 19-04-2016 22:42:07 »
Enthousiast publiek doet inderdaad een boel! Blije kindjes langs de baan die hun hand uitsteken voor een high five, helemaal super 8)

4,5 uur hardlopen... ik moet er nog niet aan denken. Diepe bewondering voor je prestatie!

Grappig en herkenbaar wat je vertelt over dat laatste stukje; ik zat de laatste kilometer best wel stuk (te enthousiast begonnen) maar eenmaal over de streep het gevoel van 'was dit het al? Ik wil nog een stukje' :D Volgende stap is waarschijnlijk de halve van Amsterdam, maar dan is er nog wel wat werk te doen.

Thanks. Halve gaat lukken, gewoon km's maken in de trainingen, ook al is het korte stukken. Iedere km die je rent is er één meer dan degene die hem niet rent  ;)
Ondanks dat ik tijdens de marathon zelf aardig stuk ging heb ik er in de dagen daarna geen last van gehad, dankzij de trainingskilometers.

Goed bezig mannen! Ik ben op t moment ook voor een 10km trailrun aan het trainen hier op de stuwwal (leuk, lekker veel hoogteverschil  :eusa_think: ) met als doel om in oktober de halve marathon trailrun op de hoge veluwe te lopen (niets voor jou Ruud? Is praktisch in je achtertuin ;D)

Mn laatste halve marathon is alweer 14 jaar geleden dus ik begin aardig vanaf nul ...

Ik zal eens kijken Lammert, lijkt me hartstikke leuk op de Veluwe. Maar ik zit ook te denken om in oktober de Amsterdam marathon te doen, heb gek genoeg de smaak nu te pakken  :eusa_shifty: Maar goed dat jij een doel hebt!

Reitse

• Tsja....
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70 2.5T MY2005. Goed, maar geen 850 GLT ;)
    • Reitse's page
« Reactie #39 Gepost op: 20-04-2016 21:01:47 »
Goed bezig!

Anderhalve week geleden de limiet gevonden. 10 Engelse mijlen, daarna kwamen meerdere oude blessures in knie en schenen (shinsplints) voorzichtig melden dat ze nog wel bestonden. Zakte ook weer weg maar wel duidelijk signaal dat het niet verder moet.

Respect voor de marathonlopers groeit daardoor alleen maar, je moet in ieder geval fysiek wel aardig op orde zijn om het uit te kunnen lopen, laat staan het echt snel te kunnen.

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Het blijft een familiewagen!
« Reactie #40 Gepost op: 29-04-2016 17:11:16 »
Ik ben deze morgen, na 12 jaar, ook terug begonnen met lopen! 

Doel: tegen het einde van de zomer in staat zijn om naar mijn werk te lopen, een dag te werken en 's avonds terug naar huis te lopen. (ik woon op 8km van m'n werk).

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 05-07-2016 18:41:15 »
Ik ben deze morgen, na 12 jaar, ook terug begonnen met lopen!  

Doel: tegen het einde van de zomer in staat zijn om naar mijn werk te lopen, een dag te werken en 's avonds terug naar huis te lopen. (ik woon op 8km van m'n werk).

Loop intussen al 3x in de week 10km en de zomer is eigenlijk nog niet begonnen. :)

Thys

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 05-07-2016 20:29:02 »
Gaat lekker Thomas! Geen last meer van je voet?

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 05-07-2016 20:40:04 »

Met aangepaste schoenen, zolen en kousen geen last meer van zwellingen of krampen!
Had het nooit verwacht, maar ben er wel blij mee.

CarolineB

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #44 Gepost op: 05-07-2016 20:43:36 »

Met aangepaste schoenen, zolen en kousen geen last meer van zwellingen of krampen!
Had het nooit verwacht, maar ben er wel blij mee.

Dat is goed nieuws Thomas!!
Wanneer ga je voor het eerst hardlopend naar je werk?