Auteur Topic: Het grote forum hardloop topic  (gelezen 9326 keer)

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: Het grote forum hardloop topic
« Reactie #45 Gepost op: 06-07-2016 06:50:49 »
Gaat lekker Thomas! Geen last meer van je voet?

Met aangepaste schoenen, zolen en kousen geen last meer van zwellingen of krampen!
Had het nooit verwacht, maar ben er wel blij mee.

Dat is goed nieuws Thomas!!
Wanneer ga je voor het eerst hardlopend naar je werk?

Na de zomer, zie pb. :)

peteRRR

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 06-09-2016 21:13:57 »
Even m,n respect voor de joggers/hardlopers,....ben kort geleden begonnen met joggen ( zo noem ik het maar even )
en vandaag de 20 min vol kunnen lopen ;D,....ik had altijd een hekel aan joggen want het lukte me niet en kon het ook niet.

Het nog altijd met de nodige tegenzin maar voldaan van de vordering :D

Ik put zelf voldoening om verschillende sporten te doen en raak vaak uitgekeken op 1 discipline skeeleren,fietsen,stukje fitness
en nu joggen,..wat mooi zal zijn om dit ook een uur vol te kunnen houden,...wat een babbels :eusa_shifty:

Nee hoor hard lopen/joggen,...respect!

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

volvobug

• Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • Online Online
  • V70 2.5 10v '97 LPi & V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
« Reactie #47 Gepost op: 06-09-2016 21:27:17 »
.....
en nu joggen,..wat mooi zal zijn om dit ook een uur vol te kunnen houden,...wat een babbels :eusa_shifty:

Gaat lukken, in stapjes kom je ook ver  ;)

Ik weet nog goed hoe ik (pas?) zes jaar geleden voor het eerst op een loopbandje stapte na 20 jaar niets sportiefs gedaan te hebben en ook nog rookte. Ik viel er na 4 minuten uitgeput af  :eusa_shifty: Na 4 maanden lukte het al om een uur aan stuk te rennen op het bandje op redelijk tempo  :eusa_dance:

Ben nog iedere dag blij dat ik er aan begonnen ben. Als het je "pakt" vind je vanzelf de motivatie om sneller of langer te lopen. Voor mij ging het van de 10km in een uur naar 15 km loopjes naar de halve marathon en uiteindelijk afgelopen april de hele marathon. Het lopen is ook doorslaggevend geweest om te stoppen met roken  :angel: Komende oktober maar meteen de 2de marathon erachteraan, daarvoor afgelopen zaterdag weer eens 30 km duurloop gedaan en vanavond de volgende 8,5 erachteran. Spierpijn op spierpijn stapelen, wordt het lijf hard van  ;D. Hoorde op de Olympische spelen een atleet nog zeggen: "Pain is info, not a limit"  ;)

Gewoon doorgaan, en leuk dat er ook eens respect wordt uitgesproken  :)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

peteRRR

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 07-09-2016 21:18:13 »
.....

Gaat lukken, in stapjes kom je ook ver  ;)

Ik weet nog goed hoe ik (pas?) zes jaar geleden voor het eerst op een loopbandje stapte na 20 jaar niets sportiefs gedaan te hebben en ook nog rookte. Ik viel er na 4 minuten uitgeput af  :eusa_shifty: Na 4 maanden lukte het al om een uur aan stuk te rennen op het bandje op redelijk tempo  :eusa_dance:

Ben nog iedere dag blij dat ik er aan begonnen ben. Als het je "pakt" vind je vanzelf de motivatie om sneller of langer te lopen. Voor mij ging het van de 10km in een uur naar 15 km loopjes naar de halve marathon en uiteindelijk afgelopen april de hele marathon. Het lopen is ook doorslaggevend geweest om te stoppen met roken  :angel: Komende oktober maar meteen de 2de marathon erachteraan, daarvoor afgelopen zaterdag weer eens 30 km duurloop gedaan en vanavond de volgende 8,5 erachteran. Spierpijn op spierpijn stapelen, wordt het lijf hard van  ;D. Hoorde op de Olympische spelen een atleet nog zeggen: "Pain is info, not a limit"  ;)

Gewoon doorgaan, en leuk dat er ook eens respect wordt uitgesproken  :)

Verbazend hoe het lijf kan doorzetten in iets waar je eerst helemaal niet voor in was,......40 min vandaag wel is waar 2x 20 min
maar mag de pret niet drukken :D
Ghe ghe,...spierpijn is wel een dingetje ( behoorlijk protest ),...vooral als je weer net gaat beginnen ;D

Wel gaaf dit!

Groet

Lammert

• Italiaans raspaard: 1994 855 2.0 T-5
  • Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 07-09-2016 21:46:58 »
Goed bezig!
Ik moet ook weer flink aan de bak na de vakantie ben ik bang. Zit nu een week in Duitsland voor werk, en voordat al die schweinehaxe, eisbeine en biertjes er weer af zijn ben ik 100km verder  :eusa_shhh:

stuuraandeverkeerdekant

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • 2000 V70 2.4
    • www.wassinklundgren.com
« Reactie #50 Gepost op: 07-09-2016 22:28:08 »
Grappig om de hardlopers hier verzamelt te zien! Ik loop zelf ook wel een stukje, maar door drukte komt het er de laatste tijd niet meer van. Twee jaar geleden nog wel een halve marathon gelopen. Had me ingeschreven voor de Hackney Marathon, maar moest toen halsoverkop toch in Nederland zijn. Omdat ik er toch voor getraind had heb ik m maar, met mijn broer op de fiets naast me, op de Veluwe gelopen. Ergens rond de twee uur als ik me goed herinner.
Ben overigens fanatieker met zwemmen. Een tijd terug een open water race in het zuiden van Engeland gedaan, 7km gezwommen rondom een eiland in de zee. Super mooi, soms best en spannend enorm veel tijd om alleen te zijn met je gedachten en je proberen te herinneren waarom je dit eigenlijk ook alweer moest doen. Deed er precies twee uur over. En toen was ik inderdaad wel moe...
Maar succes met rennen allen, ik houd het in de gaten!
« Laatst bewerkt op: 07-09-2016 22:29:47 door stuuraandeverkeerdekant »
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

peteRRR

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 07-09-2016 22:28:45 »
Goed bezig!
Ik moet ook weer flink aan de bak na de vakantie ben ik bang. Zit nu een week in Duitsland voor werk, en voordat al die schweinehaxe, eisbeine en biertjes er weer af zijn ben ik 100km verder  :eusa_shhh:

Je hebt het voordeel dat er al een geheugen is opgebouwd in het lichaam,...ik ben de mijne aan het in leren ;D

Groet

StefanCJ

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • e91 325D (ex: 854,855,S70,C70,V70n)
« Reactie #52 Gepost op: 07-09-2016 22:36:39 »
Respect voor de hardlopers!

Ik ben gek op sporten, maar hardlopen kan me niet bekoren. Zoals Volvobug schreef: ik wordt er niet door gegrepen. Ik vind het wel geweldig om te horen dat mensen ermee starten om uiteindelijk een halve of een hele marathon kunnen lopen, super! Zelf loop ik tweemaal per jaar, dan red ik 5km binnen de 25 minuten, ben ik weer tevreden en doe ik het een half jaar later nog een keer  ;D

Snellebaksteen

• Dummy's love Volvo's
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 RIP. V70 D5 nu.
« Reactie #53 Gepost op: 07-09-2016 23:31:32 »
 :eusa_wall:
Hele topic gemist.
Ik ben sinds mei van dit jaar ook weer eens een beetje bezig met wat lopen. Vroeger heb ik heel veel gesport, wielrennen (lange afstanden, 200km minimaal), mtb'en 40 tot 60km in het bos en hardlopen (ook minimaal 12km).
Deze keer rustig aan begonnen, 5 tot 10 km per keer, beetje buikspier oefeningen tussendoor om de bierhobby te maskeren en afgelopen zondag heb ik voor het eerst weer meegedaan aan een evenementje.
Ik heb een zogenaamde Mudrun gedaan: de Polderchallenge van Standdaarbuiten. Makkelijk, gewoon op het durp, een gezellig en ontspannen sportevent. Het was druk dus je moest soms wachten bij de hindernissen, dat vonden mijn longen helemaal niet erg...
Dit jaar voor het eerst voorzichtig een 6km funrun maar volgend jaar doe ik de 12km toughrun.
Leuk man!

https://www.youtube.com/watch?v=c-i_tTtQgsY

Voor de zeer oplettende lezertjes: ik kom minstens 3 keer overduidelijk in beeld in dit filmpje (vanaf 2 min)
Nomore Kliko Koereur, Dark D5 Driver now.
Saaie Silver S40 on the Side.

StefanCJ

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • e91 325D (ex: 854,855,S70,C70,V70n)
« Reactie #54 Gepost op: 08-09-2016 20:21:50 »
Geweldig die challenge. Erg leuk ook dat ze een ronde doen voor de kids, die vinden het altijd geweldig in de modder en in het water  ;D.

Snellebaksteen

• Dummy's love Volvo's
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 RIP. V70 D5 nu.
« Reactie #55 Gepost op: 08-09-2016 21:05:57 »
Ja, alletwee m'n dochters hebben ook meegedaan en ze hebben het allebei enorm naar hun zin gehad.
Nomore Kliko Koereur, Dark D5 Driver now.
Saaie Silver S40 on the Side.

peteRRR

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 08-09-2016 21:32:52 »
Aan het einde van het joggen nog vandaag gepoogd de/een 60 meter sprint te doen,...9.5 sec was de tijd,
zit op 2.47 van Dafne Shippers vandaan,.....daar zal denk ik niet heul veel in veranderen ;D

Geweldig dit.

Groet

peteRRR

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 23-09-2016 21:03:15 »
Het joggen wordt steeds makkelijker en beter,...en ben verbaasd dat er steeds meer uit te halen is
heb op 1 run de 33 minuten aan getikt en dat is 13 minuten er bij in 2 weken,...gaaf moment!

Worden er nog supplementen gebruik voor het sporten, vitamines of iets vooraf het sporten of achteraf voor het herstel?

Groet

Vulk

• Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Het blijft een familiewagen!
« Reactie #58 Gepost op: 23-09-2016 21:11:53 »
Het joggen wordt steeds makkelijker en beter,...en ben verbaasd dat er steeds meer uit te halen is
heb op 1 run de 33 minuten aan getikt en dat is 13 minuten er bij in 2 weken,...gaaf moment!

Worden er nog supplementen gebruik voor het sporten, vitamines of iets vooraf het sporten of achteraf voor het herstel?

Groet

Ik alvast niet. Ik eet wat lichter en eet meer fruit, maar dat is het.

gero

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • Volvo 850-10V-Honda Fire Blade-Gero&Lara-V70R
« Reactie #59 Gepost op: 23-09-2016 21:14:45 »
 :eusa_clap:
Hele topic gemist.
Ik ben sinds mei van dit jaar ook weer eens een beetje bezig met wat lopen. Vroeger heb ik heel veel gesport, wielrennen (lange afstanden, 200km minimaal), mtb'en 40 tot 60km in het bos en hardlopen (ook minimaal 12km).
Deze keer rustig aan begonnen, 5 tot 10 km per keer, beetje buikspier oefeningen tussendoor om de bierhobby te maskeren en afgelopen zondag heb ik voor het eerst weer meegedaan aan een evenementje.
Ik heb een zogenaamde Mudrun gedaan: de Polderchallenge van Standdaarbuiten. Makkelijk, gewoon op het durp, een gezellig en ontspannen sportevent. Het was druk dus je moest soms wachten bij de hindernissen, dat vonden mijn longen helemaal niet erg...
Dit jaar voor het eerst voorzichtig een 6km funrun maar volgend jaar doe ik de 12km toughrun.
Leuk man!

https://www.youtube.com/watch?v=c-i_tTtQgsY

Voor de zeer oplettende lezertjes: ik kom minstens 3 keer overduidelijk in beeld in dit filmpje (vanaf 2 min)

ik vind het knap  !! :eusa_clap: :eusa_clap: