Het grote forum hardloop topic

Gestart door V70R-obert, 23-06-2015 22:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R-obert

Om het idee van Volvobug handen en voeten te geven bij deze het forum hardloop topic. In dit topic kan je alles kwijt over hardlopen, trainingen, schoenen, blessures, tips en tricks, loopkalender/ evenementen en wellicht gezamenlijke initiatieven om een run te organiseren vanuit het forum of met forumleden aan de start te verschijnen van een run ergens in het land.

volvobug

Leuk  :D. Voorstellen in het hardlooptopic kan natuurlijk alleen maar met PR-tjes  ;D, dusssss:

10 km: 47 minuten (Bergseplasloop, oktober 2014)
15 km: 1:18 uur (Montferlandrun, december 2014)
21,1 km: 1:50 uur (Venloop, maart 2015)

Nu voorgenomen in april 2016 mijn eerste Marathon te willen lopen in Rotterdam. Ben nog wel op zoek naar een flexibel hardloopschema.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

volvobug

Trouwens,

Citaat van: V70R-obert op 23-06-2015 22:23:06
Zijn er meer hardlopers op het forum? Ik heb me verheugd dat ik na 2 dagen koolhydraten stampen genoeg benen had om 20 km te lopen boven de 12 km/h met uitschieters na 10 km lopen van 14 km/h. Op 15.09 is de marathon van Glimmen, dan moeten we knallen. Als er meer lopers zijn op het forum is het misschien eens leuk om een forumloop te houden oid.

Strak gemiddelde van je op die afstand  :eusa_clap:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Hans Duiven

Citaat van: V70R-obert op 23-06-2015 22:51:55
Om het idee van Volvobug handen en voeten te geven bij deze het forum hardloop topic. In dit topic kan je alles kwijt over hardlopen, trainingen, schoenen, blessures, tips en tricks, loopkalender/ evenementen en wellicht gezamenlijke initiatieven om een run te organiseren vanuit het forum of met forumleden aan de start te verschijnen van een run ergens in het land.

Daar zijn toch fora genoeg voor?

V70R-obert

Klopt, net als camping, humor, audio, formule1, ICT, muziek, voetbal, huisdieren, digitale camera's en vast nog wel tientallen topics. Maar jij vindt het niets?

Spin!

Al is de forumrenner nog zo snel, mijn T-5R achterhaald hem wel  ;D

www.vm-parts.nl

leons850

Citaat van: Spin! op 24-06-2015 07:16:16
Al is de forumrenner nog zo snel, mijn T-5R achterhaald hem wel  ;D

je GLT ook wel hoor. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

petrolhead

Ik loop elke zondagochtend 10 km met ongeveer 10 km/uur.
Ik heb na de laatste Zevenheuvelenloop (15 km) wel te kampen gehad van bessures. Pezen van mijn  bekken overbelast. Ik wilde mijn tijd verbeteren. Overigens een tijd neergezet van iets minder dan 1:23 uur.

volvobug

Loopt nog niet hard hier  ;D met 3 lopende leden.

@Charles: minimaal 2x per week lopen om blessures te voorkomen naar mijn mening.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

RoelNL

Zelf doe ik ook nog regelmatig hardlopen.

Het enige wapenfeit waar ik met een echte hardloop wedstrijd heb meegedaan stamt alweer uit 2010 toen had ik mee gedaan met de 8km van Apeldoorn mijn tijd was toen 37:56

Laatst nog wel 13 km hardgelopen in een mooie tijd van 1.07:36 en gisteren nog 31.51km gemountainbiked. Geprobeerd wiel renners bij te houden(vrienden die meet fietste), ging net wel met 28/30 km/h harder dan 31/33 kon ik ze niet bijhouden met de tegenwind.

Kan wel alles mooi bijhouden met GPS horloge en hardslagmeter.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Hans Duiven

Citaat van: V70R-obert op 24-06-2015 00:31:06
Klopt, net als camping, humor, audio, formule1, ICT, muziek, voetbal, huisdieren, digitale camera's en vast nog wel tientallen topics. Maar jij vindt het niets?

Nee, en dat mag gelukkig  ;D

Reitse

Hier nog een hardloper. Al ben ik beter in het verzamelen van blessures :-\

De laatst combinatie van shin splints en een hernia blijkt niet bevorderlijk voor de conditie ;D

V70R-obert

Beide zijn waardeloos ja. Je schenen kun je heel houden door lange kousen te dragen en een zachtere ondergrond te kiezen. Ik loop het liefst op asfalt en harde paden, maar bij beginnende scheenpijn ga ik het bos in. Mijn langste blessure was 3/4 jaar met een 'lopersknie', veroorzaakt door de boerenweggetjes bij ons die naar de zijkanten toe schuin aflopen. Hierdoor krijg je iets wat je kunt vergelijken met een AWD met verschillende bandenomtrek, en gaat je knie kapot. Met ons groepje lopen we nu ongeveer 40 km per week. Op zondagen loop ik met mannen die extreme lopen doen als Groningen - Zwolle, zo'n 100 km op één dag of zich inschrijven voor een dubbele marathon. Hun intervaltrainingen zijn heel goed, ook al kun je moeilijk meekomen.

Reitse

Die hoge kousen werken idd heel erg goed. Kosten net zoveel als een AWD revisie maar dan heb je ook wat. Moet voor m'n rug misschien maar met een korset gaan lopen ;)

V70R-obert

Tipje; door teveel trainen/lopen kwam ik 's ochtends uit m'n bed als een oud mannetje. Pas na ongeveer een uur was ik in staat om weer normaal te lopen zonder overal pijn. Een sportarts gaf de tip om veel kersen te eten. Deze werken ontstekingsremmend, zitten vol anti-oxidanten en zitten vol met stofjes die je gewrichten en banden soepel houden. Nou, dit werkt. Als je meteen een bakje leeg eet merk je al heel snel verbetering. Ook voor niet lopers/sporters de tip om kersen te eten. Samen met frambozen zijn dit één van de gezondste dingen die je kunt eten, en zitten ze vol fruitvezels wat dan weer cholesterolverlagend werkt en aanzetting in aderen voorkomt.