Hilko's Volvo gebeuren

Gestart door hilko73, 11-07-2015 19:39:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hilko73

Oh ja, beurtje...

Maar goed, hij doet 't verder best.
Helaas is hij af en toe nog steeds wat narrig bij uitrollen voor een stoplicht of rotonde. Beetje zagen, dan stabiel. Moet het nog maar eens verder onderzoeken.
Verder is het hoogste tijd voor een nieuwe onderste motorsteun.
En de voorruit zit niet netjes gelijmd, hetgeen leidde tot gedruppel binnen. Maar even met tape opgelost (niet mooi, wel functioneel) en eens sparen voor het opnieuw laten inlijmen van de ruit, of beter nog, een nieuwe ruit.

Verbruik op LPG blijft netjes rond de 1 op 9,25 en daar ben ik tevreden mee. Moet er wel bijzeggen dat op de snelweg 100 km/uur op de CC mijn standaard is tegenwoordig.
Al met al gaat het dus best goed met de V70.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

We hebben een nieuw verbruiksrecord: 1 op 9,57. Van mij mag het koud blijven ;D
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

de Boeing

Bij mij verbruiken auto's net wat meer als het koud is  ;D

Maar mooi dat ie het zo goed doet! Slecht lopen bij uitrollen en zagen doet mij aan lambda denken, is deze al eens (recentelijk) vervangen?

hilko73

Ja, die is al vervangen. Maar ik heb nog een nieuwe, misschien stop ik die er eens in.
BDP sensor vind ik ook verdacht, al hoor je daar nooit wat over.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

De groene 854 heeft nieuwe APK en is uiteraard nog steeds te koop.

De V70 wil een nieuwe dynamo, aldus het laadstroom lampje. Altijd fijn met dit weer.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

Op advies van een medeforummer de dynamo maar laten zitten en alleen de spanningsregelaar vervangen. Voorlopig doet de V70 het weer.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

elianmars

Citaat van: hilko73 op 05-02-2019 16:47:01
Op advies van een medeforummer de dynamo maar laten zitten en alleen de spanningsregelaar vervangen. Voorlopig doet de V70 het weer.

Mooi. Scheelt weer werk! :)

hilko73

Zeg dat. De dynamo ligt er bepaald niet zomaar naast.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

arjenT5R

Kostte dat nog die spanningsregelaar? Kun je daar een beetje bij? Fan er uit misschien?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hilko73

Ik had een dynamo op de sloop gehaald, want ik had haast. Die kostte 6 tientjes en daar heb ik dus de spanningsregelaar uit gehaald. Met de fan eruit kun je erbij, maar het inlaat spruitstuk zit wel de afdekkap van de dynamo in de weg. Die heb ik dus maar doorgeknipt.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Citaat van: hilko73 op 06-02-2019 16:03:58
Ik had een dynamo op de sloop gehaald, want ik had haast. Die kostte 6 tientjes en daar heb ik dus de spanningsregelaar uit gehaald. Met de fan eruit kun je erbij, maar het inlaat spruitstuk zit wel de afdekkap van de dynamo in de weg. Die heb ik dus maar doorgeknipt.

Spruitstuk doorgeknipt  ;D

Mooi dat ie weer loopt, je kan de sloop dynamo nu bij een revisieboer nu vast naar binnen doen.
Ik was voor 100 klaar, dan ligt hij vast klaar voor het geval dat...

hilko73

Dat is natuurlijk een goed idee. Overigens uitgevonden dat ik zelf stom bezig was; de stb pomp zit met VIJF bouten aan het bracket vast, niet vier...  :eusa_doh: :eusa_think: :eusa_wall: :eusa_whistle:
Nou, volgende keer beter ;D

Vandaag dan maar een begin gemaakt om dit karretje weer klaar te krijgen voor APK. De Xantia 1.8 i 16V van vrouwlief.
Onverlaten hadden de spiegel aan bestuurderszijde kapot getrapt. Die dus maar even vervangen.
Als je vaker met deurpanelen van Xantia's hebt gespeeld is het eigenlijk een fluitje van een cent of 2, en dus:



Daarna binnen verder. De blower luistert niet heel best naar commando's vanaf het bedieningspaneel. Aangezien de lampjes in het apparaat ook al gesneuveld waren maar besloten om de handel eens uit te bouwen.
Vanaf de onderkant begonnen wijst het zich allemaal eigenlijk vanzelf wel en dus, na een uurtje:







Benieuwd of hierachter het antwoord gaat liggen. De contactbaantjes zagen er op zich wel goed uit en volgens mij mag je daar ook niet teveel aanzitten. Ik zal eens kijken of er nog wat aanslag vanaf wil komen met wat papier.

Verder ook het hele klokkenspel maar uit de auto geschroefd om ook daarachter de lampjes te kunnen vervangen. Gelijk ook maar even de interieur temperatuur sensor t.b.v. de airco schoon gemaakt.
Van de week maar even een paar doosjes lampjes scoren, en de 2 aparte lampjes voor de kachelbediening.
Dus nu maar even zo laten staan en de Volvo 854 mee naar huis genomen (die dat heul niet erg vond):



Dan van de week maar weer in elkaar zetten en hopen dat alles werkt. Als ik verder ga zal ik ook de kachelweerstand contacten reinigen en de stekker op de kachelmotor zelf, maar de motor doet het gewoon goed in orkaanstand dus vermoed ik niet dat daar het probleem ligt.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

hilko73

De 854 is verkocht. En ik zal 'm missen.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

razorx