Nep 10+ verkopers

Gestart door Piet, 31-07-2015 17:26:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

Er zijn steeds meer aanbieders van spullen hier op het forum die slechts enkele  (net 10+) berichten op het forum hebben achtergelaten.
Hier zitten denk ik aardig wat niet serieuze forumleden tussen, lieden die eerder (soms zelfs wat louche) handelaren zijn.
Zo heb ik een poos terug een volvo 19T turbo ter revisie gekocht van iemand die beweerde dat ie van zijn volvo afkwam. Welnu dat blijkt dus nu een Subaru cartridge te zijn met volvo tubine en compressor huizen erop gemonteerd. Daar passen de volvoleidingen dus niet op !!!!!!

Moet het minimaal aantal geplaatste berichten niet wat omhoog voordat iemand te koop advertenties mag plaatsen, ... bv 100 of zoiets?

peteRRR

#1
Er was een paar weken geleden ook iemand die bood een splinternieuwe 19T aan in een off topic met 6 berichten.
1 van de Mod,s vroeg nog of tie zeker wist dat die turbo niet van zichzelf was voor de verkoop.

Groet.

ps:mag wel wat strikter aandacht hebben soms/altijd.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Spin!

Een tijdslot zou wellicht oplossing bieden. 2 maanden ofzo?

www.vm-parts.nl

DennisvdB

Een verplichte vraagprijs zou ook wonderen doen. Scheelt een hele hoop gehannes. Zit met mijn auto-hobby bij meerdere merken fora en bij alle andere fora is vraagprijs verplicht, behalve hier...

Martin-R

Ik zou reacties in het bericht ook wel prettig vinden, weet niet of men het daar mee eens is natuurlijk

classicT5

Wat als je de feedback ook als reactie op de advertentie kunt geven?

Nu moet je eerst zoeken in het feedback topic, wat nogal omslachtig is.

Of bij een lid + en - kunnen aangeven; soort facebook -> like. Zodat je kunt zien bij zijn profiel hoeveel positieve en hoeveel negatieve reactie iemand heeft gehad op een advertentie?

Maar denk dat de software van deze site dat niet ondersteunt en weet niet of er iemand verder programmeert aan deze site?

UserID6342

Even in aansluiting op Piet zijn bericht; ik heb die turbo overgekocht van hem en was dus niet blij verrast....  Een turbo omschroeven kostte nu ruim 15 uur !! Terwijl het normaal gesproken max 3 uur werk is.....

Daarbij kwam dat ik handmatig alle leidingen aan heb moeten passen om het hele spulletje weer passend te krijgen, zoals het hoort...

En dat door een of andere flapdrol, die je nu niet meer ziet natuurlijk......

Piet

Citaat van: classicT5 op 31-07-2015 18:19:44
Wat als je de feedback ook als reactie op de advertentie kunt geven?

Nu moet je eerst zoeken in het feedback topic, wat nogal omslachtig is.

Of bij een lid + en - kunnen aangeven; soort facebook -> like. Zodat je kunt zien bij zijn profiel hoeveel positieve en hoeveel negatieve reactie iemand heeft gehad op een advertentie?

Maar denk dat de software van deze site dat niet ondersteunt en weet niet of er iemand verder programmeert aan deze site?

Mja je registreert je, verkoopt wat rotzooi en laat vervolgens nooit meer wat van je horen op het forum. Je hebt later nog weer eens wat rotzooi om aan te bieden,  registreert je onder een andere gebruikersnaam etc

daanium

Voor mensen die pas een Volvo hebben gekocht en hier graag wat spulletjes willen (ver)kopen is het wel fijn dat je maar 'n paar berichten hoeft te hebben.
Voordat ik persoonlijk aan 100 berichten zat, was ik 'n half jaar verder ofzo :)
Tegenwoordig beschouw ik me best als fanatiek forumgebruiker en telt het wat lekkerder door.
Maar in het begin was ik toch wat terughoudender zeg maar
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015 | Ferrita 3,5" DP | IPD Swaybar | ELEVATE intake/wastegate/eCRV | DO88 piping | Hilton Stage2+]

Piet

Mja, mensen die een net een volvo hebben gekocht zullen eerder behoefte hebben aan kopen van spullen dan aan verkopen daarvan, tenzij je een sloper gekocht heb voor het verhandelen van de onderdelen....

Maar het is inderdaad wel vervelend als mensen die te goeder trouw zijn weer moeten lijden door de fratsen van anderen.

henry classic v70

Je kunt ook de keuze maken om niet te kopen van iemand die net aktief is en iets te koop aanbiedt...  :eusa_think:
 
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

classicT5

Ik vind ebay erg handig met feedback. Snap niet dat nadat ebay marktplaats overnam ze daar geen feedback systeem hebben geintroduceerd. Klagen we hier wel, marktplaats is nog tig keer erger (helaas).

Eerlijke mensen, hoe herken je die? Of hoe herken je oneerlijke mensen, dat is toch eigenlijk de kern van het probleem?

Silverarrow

Niet blij verrast is denk ik zacht uitgedrukt... In hoeverre kan dit een "eerlijke" fout zijn? Als ik zelf zo'n turbo in handen zou hebben en er staat Volvo op, dan zou ik 'm ook als Volvo turbo verkopen. Niet omdat ik slechte intenties zou hebben, maar omdat ik er buiten de basis verder de ballen verstand van heb (en daar gaan 100, of desnoods 2000+, forumberichten geen verandering in brengen ;D).

peteRRR

Het zou mooi zijn als zulke dingen kunnen worden voorkomen,...iets de regels aanscherpen,..iets meer opletten en handelen.
Er zijn ook genoeg mensen die het niet zo breed hebben en dan sta je dan met je turbo.

Als het een spat eerlijke deal is kan je elkaar altijd na de koop wel bereiken en iets voor elkaar betekenen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Dennis1974

Ieder forum lid moet kunnen KOPEN (nu na 10 berichten). Ik vind dat een forum lid pas na 100 berichten zou mogen VERkopen. Is mijn mening. Ik persoonlijk doe mijn aankopen niet bij personen die net lid zijn. Ik kijk toch altijd even bij de bijdrages die mensen dan hebben gedaan.

Niet dat dat zekerheid bied, maar ik zie dan snel zat of iemand een liefhebber is en het geeft mijzelf een wat beter gevoel.
Als ik echt een gok wil wagen (wat ik ook regelmatig doe) ga ik wel naar Marktplaats.

Nogmaals...volgens mij ben je er door een regel in te stellen dat je mag kopen bij 10+ berichten en mag verkopen bij 100+ berichten.


Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;