Het volvo gebeuren bij de knippie's

Gestart door knip, 09-08-2015 15:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

knip

Het leek me wel leuk om hier ook een wdb bij te gaan houden ;D

Bij ons lopen er 4 volvo's;
De groene s70 2.5 10v     voor de hobby
De zwarte s70. 2.0 10v.     Voor de vrouw. Dagelijks gebruik.
Sinds kort. Weer een 850 2.5 20v alter1.       Voor de hobby.
De blauwe v70 2.4d phase2.   Van de werkgever voor woon/werk verkeer.

Er wordt hier nog al wat afgesleuteld en gelachen met de volvo van ons en andere forum leden,zodoende leek het me leuk om die dingen hier eens bij te gaan houden.
Foto's volgen..

De alter 1...1993






De groene s70...




De zwarte s70


de blauwe 2.4d 163 pk



Groet

Vulk

Oh wat is die Alter 1 mooi! Hoe ziet die er vanbinnen uit?

knip

#2
De alter 1 is qua interieur in zeer goede staat.
De besturders stoel heb ik vervangen door een mooi exemplaar zonder beschadiging,de midden console heb ik ook vervangen,deze was gescheurd bij de opklapbare armsteun.







Verders zit er al een nieuwe onsteking op,aandrijfas hoes,stabilisator stang,speakers orgineel,koplamp vernieuwd .
Aan de spatbord rand achter zit wat schade die wordt volgende maand verholpen en gespoten,verders moet ik de mistlampen nog eens aanpakken want hier klopt helemaal niks van,geen schakelaar en het hangt allemaal behoorlijk los.

Groet

Vulk

Zeer mooi! Dergelijk exemplaar zou ik er ook nog wel bij willen hebben eigenlijk.

knip

Ik zag deze op marktplaats staan en na bezichtiging was ik verkocht ;D
Ik heb al een paar 850's gehad maar nooit een alter1,toen ik deze zag was ik verkocht ;D.
Ben nu bezig met gepiep bij de multiriem,spanner incl. Rol vervangen,looprol vervangen ,nieuwe riem erop en steeds gepiep...dus volgend weekend weer op zoek ;D
De bedoeling is deze weer mooi te krijgen met orginele onderdelen om er vervolgens met goed weer erin te kunnen cruisen :eusa_dance:

knip

De groene;

De groene dop was eigenlijk niet de bedoeling,deze zag ik toevallig bij een skoda garage in beegden.
Hij was helemaal standaard maar wel met schadevrije bumpers,z.g.a.n grijsachtig lederen interieur,165.000 op de klok dus een perfekte basis om mee aan de slag te gaan   ;D
Wat is eraan gebeurd;
Blokjes grille,schroefset,18inch imi peg's,mistlampen,stabilisator stangetjes,draagarmen,subframe rubbers,matten met s70 opdruk en forum logo,noten houten inleg,r tellerplaten,aluminium tellerringen,notenhouten inleg stuur,achterspoiler,orgineel zonnescherm achter ruit,sc.805 met wisselaar aangsloten op een 20 jaar oude rockford fosgate installatie,2de accu,t4 uitlaat sierstuk,etcetc.
De groene wordt in de zomer uit de schorsing gehaald en als het kouder wordt gaat hij weer een half jaar onder de dekens.
Hier wordt mee gecruisd als het goed weer is gewoon effe lekker alles vergeten ;D

clk-p

leuk wagenpark.
vooral die groene ziet er heerlijk uit :eusa_clap:

Dirk242

Citaat van: knip op 09-08-2015 19:30:53
Ik zag deze op marktplaats staan en na bezichtiging was ik verkocht ;D
Ik heb al een paar 850's gehad maar nooit een alter1,toen ik deze zag was ik verkocht ;D.
Ben nu bezig met gepiep bij de multiriem,spanner incl. Rol vervangen,looprol vervangen ,nieuwe riem erop en steeds gepiep...dus volgend weekend weer op zoek ;D
De bedoeling is deze weer mooi te krijgen met orginele onderdelen om er vervolgens met goed weer erin te kunnen cruisen :eusa_dance:

Ik ben wel erg benieuwd waar het gepiep uiteindelijk vandaan komt, klinkt namelijk als hetzelfde probleem als bij de mijne. Wat verdenk je nog meer?

knip

Citaat van: Dirk242 op 10-08-2015 22:44:05
Citaat van: knip op 09-08-2015 19:30:53
Ik zag deze op marktplaats staan en na bezichtiging was ik verkocht ;D
Ik heb al een paar 850's gehad maar nooit een alter1,toen ik deze zag was ik verkocht ;D.
Ben nu bezig met gepiep bij de multiriem,spanner incl. Rol vervangen,looprol vervangen ,nieuwe riem erop en steeds gepiep...dus volgend weekend weer op zoek ;D
De bedoeling is deze weer mooi te krijgen met orginele onderdelen om er vervolgens met goed weer erin te kunnen cruisen :eusa_dance:

Ik ben wel erg benieuwd waar het gepiep uiteindelijk vandaan komt, klinkt namelijk als hetzelfde probleem als bij de mijne. Wat verdenk je nog meer?
Het enigste wat nog over blijft is de poelie van de dynamo,binnenkort de zaak nog maar eens loshalen.

10klepper

Prachtige wagens zijn het! Heb ze afgelopen zondag nog even van dichtbij mogen aanschouwen...  :eusa_clap:

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

maruska

die alter 1 lijkt een rubberen obd2 insert te hebben in het muntvakje, of is dat het stoffen exemplaar ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

knip

Citaat van: maruska op 18-08-2015 16:30:28
die alter 1 lijkt een rubberen obd2 insert te hebben in het muntvakje, of is dat het stoffen exemplaar ?

jij hebt goed opgelet ;D

de midden console was stuk en heb de bovenplaat uitgewisseld met die van een alter 2 ;D

big ben

Proficiat met je mooie Volvo's Patrick  8)


Citaat van: Dirk242 op 10-08-2015 22:44:05

Ik ben wel erg benieuwd waar het gepiep uiteindelijk vandaan komt, klinkt namelijk als hetzelfde probleem als bij de mijne. Wat verdenk je nog meer?

1 ) Volgende pagina ook lezen  ;D

2) Misschien de oplossing ??  :eusa_think:

knip

Citaat van: big ben op 20-08-2015 21:02:55
Proficiat met je mooie Volvo's Patrick  8)


Citaat van: Dirk242 op 10-08-2015 22:44:05

Ik ben wel erg benieuwd waar het gepiep uiteindelijk vandaan komt, klinkt namelijk als hetzelfde probleem als bij de mijne. Wat verdenk je nog meer?

1 ) Volgende pagina ook lezen  ;D

2) Misschien de oplossing ??   :eusa_think:



ga ik eens proberen..
bedankt voor de tip ;)

knip

Donderdag heb ik een mooie update kunnen doen bij de 850 :eusa_dance:
Een maatje van me heeft een s60 en hier zat een zwarte sc805 in die er totaal niet in past.
Op de sloop een grijze goedwerkende sc805 gevonden voor weinig waarvan alleen de verlichting gemaakt moet worden,die helemaal gestript en goed schoongemaakt en uit gewisseld met de grijze uit de groene s70.
Vervolgens donderdag de grote wisseltruc gedaan ;D
Hij de grijze sc in de s60 en ik de zwarte sc in de 850 ;D
Het enige probleem wat ik tegenkwam waren de stekkers in de alter1...deze heeft 2 brede stekkers... :o
Aangezien hier de sloper nog staat gelijk effe de kabelboom doorgespit en de passende stekkers gevonden.
Met behulp van contra stekkers van een versterkerkabel hier een verloop van gemaakt en de sc speelt als een tierelier ;D