Het volvo gebeuren bij de knippie's

Gestart door knip, 09-08-2015 15:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glenfiddich1983

Mooi! De juiste dubbeldin volvo radio maakt de auto altijd echt af, vind ik!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

knip

#16
de groene s70;
eerst een foto hoe hij er uitzag bij aankoop;



na veel sleutelwerk zoals; draagarmen,stabi stangetjes, subframe rubbers, grote beurt,nieuwe remschijven en blokken rondom,veerpoot rubbers,toplagers etcetc was hij technisch in orde.

toen was het tijd voor het leuke deel;
het leren interieur is in nieuwstaat alleen de rest ontbrak,zo heb ik een notenhouten set gemonteerd incl stuur,chromen handvatje in dashboard kastje,orginele achterspoiler,r-teller platen,alu teller ringen,mistlampen,orginele oak zonnescherm voor achterruitzonneschermpjes achter zijruiten,schroefset,imi peg's 18-inch stereo install in koffer bak met 2de accu ;D etc etc













de stereo wordt aangestuurd door de sc805,de versterkeruitgangen omgesoldeerd naar rca uitgangen en hier mijn 20jaar oude rockford fosgate installatie op aangesloten.
de bas regel ik d.m.v een losse pot meter(bas gain)




big ben

Dat ziet er gelikt uit !  :eusa_clap:............. en voor het boodschappen doen pak je "gewoon" een andere Volvo  ;D

knip

Citaat van: big ben op 22-08-2015 11:18:02
Dat ziet er gelikt uit !  :eusa_clap:............. en voor het boodschappen doen pak je "gewoon" een andere Volvo  ;D

eeeehhh  ja :eusa_shifty:

de zwarte s70 is voor de boodschappen, de blauwe v70n voor het werk en de andere twee voor hobby (deze zijn in de winter geschorst)
ik weet....het kost veel geld maar ik kan het ook naar de kroeg brengen dan heb ik alleen maar een dag koppijn en is het geld ook weg.
en die 850 lag eigenlijk niet in de planning maar ja.....ik kon het niet laten ;D

knip

Citaat van: glenfiddich1983 op 22-08-2015 10:48:43
Mooi! De juiste dubbeldin volvo radio maakt de auto altijd echt af, vind ik!

Precies ;)

Het is ook de bedoeling de alter1 orgineel te houden ;D

knip

De zwarte s70 van de vrouw;



De zwarte is een nederlandse 2.0 10v uit 1998.
De auto heeft wat deukjes en krasjes en daarom ook zeer geschikt voor boodschappen te doen ;D de vrouw is er helemaal mee in haar nopjes.
De zwarte heb ik voorzien van;
Mistlampen,nivomat's,stereo install,blokjes grille enblack walnut inleg.

.









henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

10klepper

En dan heb je nog het geluid in de dop...  :o :eusa_clap: echt waanzinnig goed.

Ook in de zwarte S mag het geluid er wezen.   :)

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

knip

Effe een update...
Na een drukke tijd weer eens tijd voor de volvo's
Kreeg het in mijn bol om de hoordsteunen te laten borduren....na wat puzzel werk en logo's uit zoeken is het dit geworden.. ;D










elianmars


knoertS70

Dat is nu echt, slagroom op een taart.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

knip

Thank's mannen


Oja....de 850 glt is inmiddels verkocht aan forum lid. Corne.
De 850 stond geschorst wat buiten te staan toen corne een achter op komende auto in zijn kofferbak kreeg :o
Hij wilde een echte volvo als opvolger en zodoende heeft hij de alter 1 over genomen.
Zie hem nog geregeld en is nog steeds in zeer mooi staat :eusa_clap:
Veel plezier met de 850 corne.

corne

vandaag even bezig geweest met de velgen knip,
helemaal schoon heb ik ze niet gekregen maar er is een groot verschil te zien,


Eric850R

Erg mooi hoe je in de groene S70 de audio voor elkaar hebt en "weggewerkt" hebt!

knip

Citaat van: Eric850R op 10-01-2016 20:07:02
Erg mooi hoe je in de groene S70 de audio voor elkaar hebt en "weggewerkt" hebt!

Is effe wat werk..maar dan hebje ook wat ;D