Goeiedag allen,
Bij dezen zou ik mij graag even voorstellen: sinds bijna twee jaar de vaste bestuurder van een roze en sinds kort door een goede polijstbeurt weer rode, origineel Nederlandse 850R AT zonder trekhaak.
Bij aankoop richting de 360000, rij zo'n 10000 km per jaar op super plus.
De auto gekocht met een gloednieuw KW v2 onderstel eronder en een andere automaat met 120000 km ervaring voor aankoop eronder.
Donker interieur, op de vloerbedekking voorin na, zo goed als nieuw, bestuurdersstoel met minieme slijtage, passagiersstoel en achterbank nauwelijks gebruikt, kofferruimte ook zeer netjes. Exterieur was roze, volan velgen oud en met afgebrokkelde lak. 18T en Rica-chip, originele uitlaat ging op een vergiet lijken, airco deed het.
Afgelopen twee jaar:
Accu vervangen, vlak na het bijvullen van de airco de aircocompressor vastgelopen, nieuwe originele veerpootbrug voor, andere niet-originele aanjager fatsoenlijk laten aansluiten en lampjes en contactjes van interieur- en dashboardverlichting laten doen.
Vorig jaar een dag van 1130 tot 1830 uur bellend en reizend per twee sleepwagens met de Anwb doorgebracht na niet starten door een kapotte nokkenassensor en een kapotte bdp-sensor (normale ritduur 25 minuten).
De 18T aan gruzelementen gereden, tweedehands s60R uitlaatspruitstuk en Mosselman uitlaat met 3 inch downpipe en 16T erop, tweedehandsmotor met 400000 km ervaring erin door lekke koppakking door zeer grote koelvloeistoflekkage op de Autobahn door groot lek dichtbij de net geïnstalleerde 16T, weer afgesleept en weer zo'n zeven uur verder (normale ritduur 50 minuten).
Bij motorwissel veerpootlagers en rubbers laten checken en tweedehands 50 mm intercooler en rip erin plus tweedehands aircocompressor die nog aangesloten en gevuld dient te worden (kijken hoe lang die het gaat doen). De steunen van de achterbumper laten vernieuwen en de kachelradiator was lek door de hoge druk meteen na het grote koelvloeistoflek.
De motorsteunen en carterventilatie en waterpomp en distributieriem en spanrol en gasveren van de achterklep vernieuwd, naast wat slangetjes.
Lmm en lambdasonde en thermostaat en oliekoelerslangen vervangen, tweedehands automaatoliekoeler laten installeren, automaatolie vervangen, interval relais ruitenwissers voor geïnstalleerd.
De keerringen van de aandrijfassen zijn vernieuwd en de complete ontsteking een maand geleden.
Ik heb sinds de andere motor erin zit, inclusief reverse intercooling piping, last van misfires bij redelijk tot veel gasgeven, de nieuwe ontsteking heeft slechts een beetje geholpen. Meteen gas los en weer plankgas helpt misschien, ik ben er nog niet helemaal uit.
Naar een tuningspecialist gaan, zou dat de oplossing zijn?
De raamlijsten aan de voorzijde laten vervangen door tweedehands v70 exemplaren.
De velgen achter laten poedercoaten hier in de buurt, niet in Uden; ik vind ze wat dof.
Ik dien nog met een zestal volan velgen naar de velgendokter in Uden te rijden en heb een scheur in de onderste lip van de voorspoiler en een reserve voorspoiler in het donkergroen die heel wat aandacht kan gebruiken en voor beide een spuitbeurt.
De achterremmen zijn een jaar geleden vervangen door nieuwe originele, voor de voorremmen heb ik nog een tweedehands 302 mm set liggen en een set nieuwe remslangen voor.
Nieuwe ruitenwisserarmen, een linkerknipperglas, een tankklepslotmotortje en een plastic plaat achter de achterklepbediening binnenzijde zijn zaken die nog moeten.
Uitdeuken zonder spuiten van de zijkanten en goedkope winterbanden voor de vooras net als afgelopen winter staan ook op de planning.
Bedankt voor het lezen!