hoeveel pk en nm haalt jouw 19t turbo?

Gestart door c70_ibo, 07-09-2015 20:34:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JuT5R

Ik zit op 342pk en 470nm met mijn 19T.

We zitten allemaal hier zo rond die buurt. De ene heeft wat meer pk terwijl de andere weer wat meer nm heeft. Dat zijn waarschijnlijk ook de verschillen in de metingen van alle verschillende testbanken.

scania164

Vraag me af of 18t vs 19t veel verschil maak?

Piet

Verschil is zeker niet zo groot als het verschil tussen een 16T en een 18T

Jurijn R

Zo bestaan er van die viking-verhalen op andere forums dat een 16T bijna een 18T is , en dan verder is een 18T bijna een 19T.
18T krijg je met goeie tune rond de 330 pk uit. Max op 1.3-1.4 bar.

leons850

Een rechte (kleine) flens tegen een schuine 3" flens doet echt wel wat. Ik heb zelf een 16t rechte flens "omgebouwd" naar 16t schuin met 3" downpipe. Een wereld van verschil!
De rechte flens van de 18T blijft gewoon een klein gat wat dus restrictief is.
Voorbeeld: ik kon met rechte flens Bouke zijn auto echt niet bijhouden (V70R AWD AT MY99 18T schuin 3"dp) met deze schuine is de verwachting dat die van mij iets sneller is omdat het gewicht van Bouke zijn auto hem parten speelt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

scania164

#20
Manier van constructie downpipe doet ook veel
Ik heb er 1 die maar 1 bocht heeft dmv deeltjes die aan elkaar zijn gelast ..lees gezaagd met lintzaag ipv buigen.
Mijn ferrita had vanaf turbo 2 bochten waardoor ie altijd heet wordt in die knik.  Merkte het gelijk. ..
Echt een vakman die man...

leons850

Citaat van: scania164 op 08-09-2015 20:20:46
Manier van constructie downpipe doet ook veel
Ik heb er 1 die maar 1 bocht heeft dmv deeltjes die aan elkaar zijn gelast ..lees gezaagd met lintzaag ipv buigen.
Mijn ferrita had vanaf turbo 2 bochten waardoor ie altijd heet wordt in die knik.  Merkte het gelijk. ..

Ben ik zeker met je eens!
Zo als jij beschrijft is die van mij ook.
Maar dat is ook dankzij de schuine flens.
En zoals je zelf eigenlijk zegt, die kleine dingen doen het hem, dus ook zo'n schuine flens. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

scania164


Jurijn R

Mijn 3 inch Ferrita is ook rechte flens met 1 bocht? En 330 pk zal hier hoogst waarschijnlijk uitgehaald worden?

scania164

Dan bekijk die pijp maar eens goed. .
.

leons850

Als ik er aan denk zal ik dit weekend eens een foto maken van het verschil in flens.
Vriend van me heeft een 18T op de plank liggen met rechte flens, ik heb een 19T op de plank liggen met schuine flens.
Ik wil eigenlijk toch al een foto er van maken dus als ik er aan denk plaats ik die hier ook even.
Of ik maak even een foto van een paar losse uitlaat flenzen.
Dan zie je wat het verschil in diameter is van het gat.
Scheelt allemaal weer restricties en dat is wat je wilt wanneer je vermogen gaat zoeken.
Geen idee of 330PK haalbaar is Jurijn, zou natuurlijk wel dik zijn. ;)

Citaat van: scania164 op 08-09-2015 21:16:08
En lpi helpt ook trouwens ☺☺
Het helpt zolang als ik genoeg brandstof kan krijgen. ;)
Dit moeten we bij mij nog gaan zien van wat ik begreep heb ik straks nog al wat nodig. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MrCain

#26
Zit aardig wat verschil in de rechte en schuine flens => meet het gat maar s op waar de downpipe op komt  ;)
EDIT: 2.5"rechte flens en 3" schuine flens

Wastegate van de schuine flens is ook andere: voorspanning is 2x groter dan die van de rechte flens.

Ik zelf rijd met een 18T met een schuine flens en moet zeggen dit ie best rap opspooled en zijn druk aardig goed vast houd tot aan 6000rpm!

EDIT2: er word ook gespeculeerd dat de A/R van de schuine flens groter is dan van de rechte flens.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

leons850

Citaat van: MrCain op 09-09-2015 08:54:00
Zit aardig wat verschil in de rechte en schuine flens => meet het gat maar s op waar de downpipe op komt  ;)
EDIT: 2.5"rechte flens en 3" schuine flens


Wastegate van de schuine flens is ook andere: voorspanning is 2x groter dan die van de rechte flens.

Ik zelf rijd met een 18T met een schuine flens en moet zeggen dit ie best rap opspooled en zijn druk aardig goed vast houd tot aan 6000rpm!

EDIT2: er word ook gespeculeerd dat de A/R van de schuine flens groter is dan van de rechte flens.

Dat bedoel ik dus. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

Citaat van: MrCain op 09-09-2015 08:54:00
Zit aardig wat verschil in de rechte en schuine flens => meet het gat maar s op waar de downpipe op komt  ;)
EDIT: 2.5"rechte flens en 3" schuine flens

Wastegate van de schuine flens is ook andere: voorspanning is 2x groter dan die van de rechte flens.

Ik zelf rijd met een 18T met een schuine flens en moet zeggen dit ie best rap opspooled en zijn druk aardig goed vast houd tot aan 6000rpm!

EDIT2: er word ook gespeculeerd dat de A/R van de schuine flens groter is dan van de rechte flens.

Die zijn er inderdaad in een maatje groter dan de rechte flens.

Marty__Mouse

Ik moet zeggen dat ik de vermogens "nog wel mee vind vallen".

Tenminste, begrijp me a.u.b. niet verkeerd, maar ik had gedacht dat een 18T of 19T veel meer zou schelen t.o.v. mijn 16T.

Ik rijd met een t5N blok in mijn auto (2.3) met een 16T schuineflens met 3" downpipe en 200Cells racekat met 2.5 RVS catback systeem.

Mijn auto is gechipt door Fasttech en ik kom uit op 286PK en 432Nm koppel.
Nu zit er wel wat winst qua peekaas maar qua NM zou ik du niet zo gek veel meer winnen met een andere turbo.

Maargoed, mocht de turbo ooit de geest gaan geven dan maar eens op zoek naar een 18T en een software update ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..