Auteur Topic: Clk-p guess who's back... Hate it or love it  (gelezen 24303 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11044
  • Geslacht: Man
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #255 Gepost op: 18-11-2018 18:56:22 »
Mooi spoilertje Freddie  8) :eusa_clap:

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9707
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #256 Gepost op: 19-11-2018 05:04:04 »
yes! En het 2.0D logo is er af :P

Dice kost in china nog ca 50 euro die is dus zo terug verdient.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

clk-p

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 411
  • Geslacht: Man
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #257 Gepost op: 26-12-2018 11:52:11 »
Dank heren,
Inmiddels na een complete studie 2.0d te hebben gevolgd de motorstoring te weten te lokaliseren  :eusa_dance:
Deze kwam van het vacuum traject. Deze wagen heeft 2 tcv's onder de kap zitten waarvan er 1tje al reeds vervangen was. De 2e kwam ik bij toeval tegen na het volgen en controleren van de vacuumslangen.
Deze zag er niet al te fris meer uit, net als diverse slangetjes. Dus nieuwe tcv besteld samen met 3 meter samco slangen en zo dus alle slangen icm de nieuwe tcv vervangen..
De storing is hierna niet meer terug gekomen, en de 170 paarden plus een enorm koppel is weer terug van weggeweest.. Heerlijk!



« Laatst bewerkt op: 18-01-2019 18:00:40 door clk-p »

clk-p

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 411
  • Geslacht: Man
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #258 Gepost op: 18-01-2019 18:06:33 »
Ook ivm stankoverlast van verbrande dieselolie erachter gekomen dat mijn retourleidingen die op de verstuivers zitten en onder het inlaatspruitstuk lopen de oorzaak waren. Inmiddels ook nieuwe set opgehaald en aangesloten.. Weg vieze lucht  :eusa_angel:
Verder ander frontpaneel geplaatst met knopen voor de stoelverwarming en het zooitje aangesloten.. Nu enkel nog software erop en we hebben warme billen  :eusa_dance:

elianmars

  • V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33941
  • Geslacht: Man
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #259 Gepost op: 18-01-2019 18:23:35 »
Goed bezig!  :D

henry classic v70

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11044
  • Geslacht: Man
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #260 Gepost op: 18-01-2019 18:37:07 »
Ook ivm stankoverlast van verbrande dieselolie erachter gekomen dat mijn retourleidingen die op de verstuivers zitten en onder het inlaatspruitstuk lopen de oorzaak waren. Inmiddels ook nieuwe set opgehaald en aangesloten.. Weg vieze lucht  :eusa_angel:
Verder ander frontpaneel geplaatst met knopen voor de stoelverwarming en het zooitje aangesloten.. Nu enkel nog software erop en we hebben warme billen :eusa_dance:

...kan ook zonder software whahahahaha

elianmars

  • V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33941
  • Geslacht: Man
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #261 Gepost op: 18-01-2019 22:40:16 »
...kan ook zonder software whahahahaha

Erwtensoep eten?  ;D

Dijkman85

  • Nieuw lid
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #262 Gepost op: 08-02-2019 14:56:32 »
Hallo allemaal,

Ik heb de prachtige S70 nu in mijn bezit en ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een fijnere auto zal hebben.
Deze week heb ik de olie laten verversen en het luchtfilter schoon laten maken. Ben zelf helemaal geen sleutelaar dus een uitgebreid dagboek bijhouden zit er niet in.
Zal eerdaags is een foto posten. Na het poetsen natuurlijk!

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9707
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #263 Gepost op: 08-02-2019 15:37:45 »
Dijk van een wagen man!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11833
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #264 Gepost op: 08-02-2019 15:45:40 »
Gefeliciteerd met je aanwinst!

clk-p

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 411
  • Geslacht: Man
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #265 Gepost op: 20-08-2019 14:03:34 »
Zo dan, even het stof wegblazen  :eusa_whistle:
Is even geleden dat ik een post heb geplaatst.
Inmiddels heel wat kilometers verder met de V50, maar zeker niet stilgezeten en lekker hobbymatig bezig geweest. Diverse aanpassingen en onderhoud aan gepleegd om hem toch goed bij te houden en hem een beetje naar eigen smaak te laten ogen.

Het blijft toch een fijne wagen, maar zoals eerder vermeld een stukje storingsgevoeliger dan de classics  :eusa_think:
Na de laatste post met foutmelding "motor systeem service vereist" en het vervangen van de tcv's en vacuumslangen ging het een poosje goed. Maar op een zeker ogenblik kwam hij vrij onverwachts terug.
Omdat ik niet telkens afhankelijk wou zijn van de volvo dealer of specialist er toch maar voor gekozen een laptop en dice aan te schaffen. Hiermee kun je dusdanig zelf de storingen localiseren/wissen en worden gedetailleerd weergegeven.
Na dat dice mij aangaf dat een sensor in het inlaatgedeelte de foutmelding gaf deze maar vervangen samen met nog wat andere sensoren die daarmee in verbinding staan.
Dit loste het probleem voor, jawel, 1 middag op  :eusa_snooty:.
Humm, toch maar eens de verbindingen en kabelboom grondig checken en ja, die heb ik totaan de ecu aantoe helemaal nagelopen. Alle connectoren ontmanteld schoongemaakt en gecontroleerd op loszittende pinnen/schuifjes, kabels gecondoleerd op breuken.
Helaas bleef de melding met regelmaat terug komen op willekeurige momenten maar vooral wanneer het gas wat dieper werd ingetrapt was het vaak prijs. Echt zwaar deprimerend, de mei vakantie kwam in zicht en de reis ging naar Kroatië (met de V50) helaas kreeg ik het niet opgelost voor die tijd, maar zolang je niet teveel vroeg van het vermogen trad hij niet in storing dus besloten toch maar te gaan. Toch zat ik niet lekker in de wagen, helemaal omdat ik wist dat hij er in Oostenrijk Slovenië en Kroatië zo af en toe toch aan moest geloven, en je berg/heuvel opwaarts niet zit te wachten op zwaar verminderd motorvermogen. Maar goed, Duitsland ging de hele reis prima maar Oostenrijk was het op een gegeven ogenblik raak  :eusa_wall:. Gelukkig geen gevaarlijke situatie en eerstvolgende parkeerplaats eraf. Zodra de auto van contact af is geweest en vervolgens opnieuw wordt gestart wordt alles weer gereset en beschik je ook weer over de hulpmiddelen zoals cruise control. Reis vervolgd en verder gelukkig zonder storing aangekomen in Kroatië.
Het leek in die week, terwijl ik anders had verwacht dat de V50 steeds fijner begon te lopen. Behoorlijk wat kilometers gemaakt door berg en dal en continu in afwachting van de inmiddels welbekende storing. Blijkbaar had deze V50 een zelf herstellend vermogen want hij heeft verder geen storing meer gegeven terwijl hij flink op de proef werd gesteld  ;D
Einde vakantie en terug naar Holland. Snachts blazen over de autobahn zonder ook maar een aarzeling op het gas(diesel). Eenmaal aangekomen in Nederland ging het weken goed en reed hij echt voortreffelijk. Inmiddels had ik wel het verlangen naar een V70 D5 en kwam de juiste tegen. Daarop heb ik de V50 te koop aangeboden en een overeenkomst gesloten met plaatselijke bewoners een straat verderop, dus zo goed als verkocht.
Afgesproken dat ze hem na de fijne proefrit die ze gemaakt hebben de zaterdag erop zouden ophalen zodat ik nog even de tijd had om de zaken rond de V70 D5 te regelen. Die donderdag was het zover, opweg naar de D5 met m'n huidige v50. Stukje provinciaal richting snelweg, oprit.... gang maken en JAHOOR this is your lucky day: MOTORSYSTEEM SERVICE VEREIST. Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen wat voor woordenschat ik heb heb gebruikt.
Afspraak geannuleerd voor die dag en maar weer kijken wat er nou dan weer aan scheelde..
Jep, dezelfde als een poos geleden, en niet 123 op te lossen. Met een knoop in m'n maag contact opgenomen met de kopers, en duidelijk gemaakt dat ik de v50 op deze manier niet kon verkopen. De jonge dame die hem het meest voor woon-werkverkeer zou gaan gebruiken stond het huilen nader dan het lachen omdat ze erg gecharmeerd was van de v50 na de proefrit van die week ervoor maar waardeerde het anderzijds wel dat ik er mee voor de dag kwam Ipv gewetenloos de auto toch maar aan ze te verkopen.

Zodoende rijdt ik dus nogsteeds in de v50 en heb de D5 plannen die er lagen maar van me afgezet.
Uiteraard bleef die storing aan me knagen en besloot niet te rusten voordat ik erachter zou komen waar dit nou toch vandaan kwam. Na veel nadenken toch tot inzicht gekomen dat de variabele turbo nogwel eens de boosdoener kon wezen en niet versprong wanneer hij dat zou moeten doen. Waarschijnlijk in de meivakantie periode heb ik hem flink schoongeblazen waardoor de werking op dat ogenblik weer even goed was.
Dus, paar spuitbussen turbocleaner en behoorlijke rookontwikkeling verder was het meeste aangekoekte wel opgelost en reed hij weer een poosje storingloos, tot het moment dat het aansluitmofje van de originele drukslang het begaf en de zelfde zeurende druksensor weer een verschil opmerkte tussen gevraagde en daadwerkelijke druk en dus weer in storing trad.. Echt, heb nog nooit zo'n zenuwachtige auto gehad die bij het minste of geringste meteen weer in de veilige modus springt.
Gelukkig had ik het lek van de mof snel gevonden doordat er ietsje olie lekte tussen de aansluiting en de inlaat. Daarop gelijk de onderste en bovenste intercoolerslangen vervangen voor betere exemplaren. En rijdt gelukkig tot op heden weer vrolijk rond. Flauw wordt je er wel van, en heb echt momenten van spijt gehad dat ik de S70 heb verruilt voor deze V50.
Toch heeft het me er niet van weerhouden om hem te verwaarlozen en geef hem de nodige aandacht en preventief onderhoud dus ook wanneer het nog niet echt nodig is.
Remmen rondom geupgrade naar powerdisc's, en voor de looks verlaagd met apex, en geblindeerde ruitjes.
Verder heb ik geen wilde plannen meer, wel een paar plaatjes.






















henry classic v70

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11044
  • Geslacht: Man
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #266 Gepost op: 20-08-2019 15:14:08 »
Sow dan, wat 'n verhaal weer Freddie...
Maar ja wat nu  :eusa_think:
Blijven rijden in de V50 of toch een V70 D5 keuzes, keuzes...

clk-p

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 411
  • Geslacht: Man
Re: Clk-p guess who's back... Hate it or love it
« Reactie #267 Gepost op: 20-08-2019 18:40:55 »
Sow dan, wat 'n verhaal weer Freddie...
Maar ja wat nu  :eusa_think:
Blijven rijden in de V50 of toch een V70 D5 keuzes, keuzes...

Hey Henry, ja regels zat. Als ik van te voren wist wat me te wachten stond had ik de S70 nooit weggedaan. De V50 had goede opties, duidelijke documentatie en is en was kwa onderhoud echt wel goed bijgehouden. Zolang hij niet zeurt over service vereist rijdt hij mede dankzij zijn staat van onderhoud met al zijnde vervangen van diverse slijtagedelen echt niet onaardig en ligt zeker op de weg. Wat ik al zei, ik heb zijn grotere broer met D5 voorlopig al een beetje van me afgezet. Misschien als de melding bij de 50 nu eerst een halfjaar wegblijft ik weer overweeg om hem te verkopen, maar voor nu blijft ie voorlopig nog even.
Mocht ie nu weer gaan zeuren binnen afzienbare tijd kan ik nog overwegen een gereviseerde turbo te plaatsen of misschien alvorens een andere ecu te proberen daar alles wat er zo'n beetje tussen zit inmiddels al vervangen is. Na die opties is het afgelopen, goed of niet goed. Bij het laatste geval zal hij dan in onderdelen worden verkocht, maar in het meest gunstige geval is het nu voorlopig gewoon effe klaar zonder dat het nog meer gaat kosten.
Dat geeft mij een beetje ruimte om door te sparen en  wanneer het dan wel zover is een goede D5 aan te schaffen zonder afhankelijk te zijn van de eventuele verkoop van de V50