Clk-p guess who's back... Turbo zegt Boem!

Gestart door clk-p, 29-12-2015 21:58:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clk-p

Zo dan, na kort te hebben genoten van een volvo V70 classic die helaas in de puinpoeier is gereden door toe doen van een ander heb ik na een redelijke moeilijke zoektocht toch weer een ander volvo classic gevonden gelukkig.
Het is een S70 van december 1997 geworden.
Echt een keurige auto van binnen en buiten, dealer onderhouden en complete onderhoudshistorie van begin tot en met 4 dec 2015.
Laatste onderhoud (4 dec) heeft deze nog een nieuwe distributieset, multiriem, nieuwe voor schokbrekers en schone olie plus filter gekregen.
Ook kwa opties op deze wagen mag ik niet klagen, dus dat doen we dan ook maar niet  :eusa_think:
Op een klein schrik incidentje na bevalt de S tot op heden goed.
De tweede dag na aankoop begon het koelvloeistoflampje namelijk even te branden maar was ook binnen 2 minuten weer uit. De ochtend daarop even vloeistof gepeild en een beetje bijgevuld omdat het pijl net op het streepje MIN stond.
Waarschijnlijk heb ik met het bijvullen iets te veel er in gegoten  :-X
Toen ik na een stevige rit de auto geparkeerd had zag ik namelijk plots een plasje onder de auto liggen, ikke kijken en nam waar dat het uit het expansie vaatje was gelopen. Natuurlijk direct een sjips gevoel en de specialist waar hij in onderhoud was gebeld om te vragen wat er mis was met deze wagen  >:(
Deze kon mij niets anders dan lof over deze auto vertellen, en dat ik een kei goede en mooie auto had gekocht.
Oke? maar waarom gooit hij er koelvloeistof uit dan? Maar natuurlijk kon die beste man ook niet in zijn glazenbol kijken.
Maar goed, schoonvader erbij en mijn verhaal gedaan en die blijft erbij dat ik waarschijnlijk iets te veel gevuld heb en dat hij daarom iets eruit heeft gegooid. Tot op heden staat het pijl koud tussen min en max en heeft hij er niet weer wat uit gegooid gelukkig.

Verder nog geen bijzondere dingen eigenlijk, auto rijdt gewoon fantastisch.
Wel heb ik vrijwel direct weer xenon in de koplampen gebouwd en heb ik hem even gepoetst.
Mochten er weer bijzonderheden of update`s zijn post ik ze weer.

Nu FOTO`S











V70geRwin

Erg netjes en mooie combi dat blauw met licht interieur  :eusa_clap:
Veel plezier ermee!

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

elianmars


clk-p

Citaat van: Hiker op 30-12-2015 10:25:05
Welke xenon heb je gekozen?

Kleur vertekend een beetje op de foto's.
Ik heb er 6000K inzitten samen met de Philips xtreme 6000K  led stadslicht om de gele gloed in de koplampen weg te houden.
In het eggie staat dit echt super mooi al zeg ik het zelf. Jammer genoeg komt het op de foto anders over...

daanium

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

MarcoV

Ooit begonnen hier op het forum met exact de zelfde, heerlijke auto!
Al weer tien jaar terug pfff  ;D

MarcoV

Silverarrow

Mooie wagen, veel plezier ermee!

Bij welke specialist heb je de wagen gekocht?

10klepper

Mooie auto en kleurencombinatie!   :eusa_clap:

Het beige monza interieur ziet er erg mooi uit!

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

yannickdv

Waardige vervanger! Leer ziet er echt geweldig uit :O
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

clk-p

Bedankt voor de leuke reacties!
Het is ook echt een zeer net exemplaar, het interieur is idd ook echt in top staat.
Maar ik zit te twijfelen wat ik met deze wagen aan moet.
Na weer een paar flinke stukken gereden te hebben weer geconstateerd dat het koelsysteem te veel druk op bouwt en er vloeistof  uit gooit via de groene dop (die uit 2012 komt)
Ben vervolgens naar de garage gereden en die constateerde het zelfde.
De bovenste slang wordt kei hard zodra de motor op temperatuur is, en de koelvloeistof loopt langzaam omhoog in het expansievat.
Zolang ik er gewoon rustig in tour is er weinig aan de hand, maar ga ik een stuk snelweg rijden met 130/140 dan gaat het volgens mij mis.
Garage verdenkt toch de koppakking en plan is om volgende week even verder te kijken.
Nu heb ik op dit forum al een heleboel gruwel verhalen gelezen over het desbetreffende 2.5T blok en heb geen zin om een heleboel centen te steken in een misschien wel bodemloze put (in dit geval motor).
Zit er aan te denken om de wagen misschien wel in onderdelen te verkopen aangezien er toch zat op zit wat nog heel goed bruikbaar is en ik de auto op deze manier niet kan verkopen aan een andere ziel ondanks dat een VOLVO SPECIALIST daar blijkbaar niet al te veel moeite mee heeft.
Of moet ik toch overwegen om er meteen maar een ander blok in te laten takelen om zo dit mooie exemplaar van de S70 op de weg te houden.
Ik weet het ff niet meer :eusa_doh:


ThuurC

Helaas een bekend euvel. Heb met de 2.5T van de V70R(N) net hetzelfde aan de hand. Tip is om het systeem onder druk te zetten en daarna via de bougiegaten te controleren of er vocht in de cilinders staat. Zo ja, dan is een van de wanden gescheurd.

Succes! Het zou zonde zijn om de wagen te slopen, maar ik snap de afweging gezien de kosten. Hoe handig ben je zelf? Wellicht is het zinvol om een oproep te plaatsen op het forum om te zien of iemand van hier je kan/wil assisteren bij de blokwissel. Dat is allicht voordeliger dan via de garage.

gero

Misschien wist de Volvo specialist ook van niets, probeer zo te praten dat je misschien de kosten kan delen.

Als je een andere(OUDE ) Volvo koop , dan moet je ook maar afwachten wat je dan tegenkom.

arjen850


V70geRwin

Citaat van: arjen850 op 03-01-2016 13:32:22
Gewoon een T5 motor erin😀

Exact, kosten delen met de specialist, zij de uren jij de hardware?
Deze is echt te mooi  :eusa_clap: