Gîmmerse Volvo's [ S70R | S70 2.4 20v 140pk ] en Peugeot 508 SW

Gestart door FrankvdAa, 23-01-2016 11:07:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankvdAa

#30
Helaas vandaag niet meer gelukt om naar de auto van m'n vader te kijken. Dat zal komende week een keer 's avonds moeten.

Nog even terugkomend op de vervangen TPS; sinds het vervangen is de gasresponse veel beter, met name de lastwissels verlopen veel vloeiender (voorheen schokte hij als ik op het gas ging). Die had ik veel eerder moeten vervangen!

Dirk242 wel gedeeltelijk vooruit kunnen helpen, maar helaas de SRS storing niet kunnen resetten. Om de een of andere reden kregen we geen (goed) contact met VolFCR en/of Brickdiag en als we al contact kregen gaf hij Invalid data of DTC -147 (onbekend) aan. Wel het service lampje kunnen resetten met de dagtellertruc.

Was leuk om kennis te maken Dirk, en de appelflappen smaken geweldig! ;D
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

Kwam in mijn zoektocht onderstaande topic van Dirk342 tegen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67883.msg1458755.html

Aangezien ik de antennering uit de auto van mijn vader mee heb genomen, kon ik deze even nameten en kom daarbij op 5,6 ohm. Mag ik daaruit concluderen dat deze dus gewoon goed zou moeten zijn?

In bovengenoemd topic zit de oorzaak uiteindelijk in een kabelbreuk, maar het is mij niet helemaal duidelijk welke bekabeling ik dan door zou moeten meten. Die van de immobilizer naar de antennering, of tussen de immobilizer en de ECU? Waar kan ik die immobilizer vinden?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

HIJ LOOPT WEER! :eusa_dance:

Antennering terug gemonteerd en 5-6x deuren opslot en van slot af gehaald (ergens gevonden, dat zou de startblokkering resetten), maar helaas. Toch leek het alsnog hij wel bijna aansloeg, dus nogmaals gestart maar nu met gaspedaal vol in en warmepel, na wat aandringen sloeg hij aan en liep weer als vanouds.

Na uitschakelen start hij daarna weer direct zonder problemen.

Nu vraag ik mij af of de bron van het probleem niet in de ETS zit? En de ECM-720A een bijmelding is.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

UserID6342

5.6 Ohm is prima Frank, je antennering zou dus in orde moeten zijn.  De draadbreuk die ik had zat in de kabel bende onder de stuurkolom...  Maar is in principe wel makkelijk te controleren; de 4 draadjes van de antennering komen 1 op 1 aan bij de immobilizer.  Deze zit aan de linkerkant van je stuurkolom (daar hangt hij ook aan) ongeveer 10 cm van het dashboard af.  Als je op je rug in de auto ligt en onder het dash kijkt zie je 'm zo zitten (hangt in een witte beugel, de je iets open moet buigen om de immobilizer eruit te krijgen. Probeer 'm niet zo eruit te trekken, whatever want je trekt 'm aan snot.  Steuntje iets open buigen en hij dondert er zo tussen uit).  De kleurcodes van de draden van de immobilizer naar antennering zie je nu zo zitten en zijn door te meten.  Wiebel ondertussen wel aan de gehele draadboom om er zeker van te zijn dat de kabels niet net contact maken, als jij aan het meten bent.

Lunadust

Waarschijnlijk gevolg van lege accu en verzopen.
Mooi dat ie het weer doet
Techneut, geen dichter.


FrankvdAa

Citaat van: Dirk342 op 28-02-2016 18:24:28
5.6 Ohm is prima Frank, je antennering zou dus in orde moeten zijn.  De draadbreuk die ik had zat in de kabel bende onder de stuurkolom...  Maar is in principe wel makkelijk te controleren; de 4 draadjes van de antennering komen 1 op 1 aan bij de immobilizer.  Deze zit aan de linkerkant van je stuurkolom (daar hangt hij ook aan) ongeveer 10 cm van het dashboard af.  Als je op je rug in de auto ligt en onder het dash kijkt zie je 'm zo zitten (hangt in een witte beugel, de je iets open moet buigen om de immobilizer eruit te krijgen. Probeer 'm niet zo eruit te trekken, whatever want je trekt 'm aan snot.  Steuntje iets open buigen en hij dondert er zo tussen uit).  De kleurcodes van de draden van de immobilizer naar antennering zie je nu zo zitten en zijn door te meten.  Wiebel ondertussen wel aan de gehele draadboom om er zeker van te zijn dat de kabels niet net contact maken, als jij aan het meten bent.

Top, daar met het mee lukken! Binnenkort als de temperatuur wat meewerkt die kabels eens doormeten.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

Citaat van: Lunadust op 28-02-2016 18:27:06
Waarschijnlijk gevolg van lege accu en verzopen.
Mooi dat ie het weer doet

De vraag is nu alleen waardoor de accu leeg is gelopen. De lekstroom was gisteren en vandaag zo'n 17mA dus dat is het niet.

Heb de lampjes in de deuren allemaal gecontroleerd en deze gaan pas aan bij het openen vd deuren, dus die microswitches zijn ok.

En waarom wilde hij zojuist de eerste keer dan niet direct starten. Ik neem aan dat hij dan niet nog verzopen is van gisterochtend, of wel? Of zou dat toch te maken hebben met de startblokkering die geflipt is nav de lege accu?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

UserID6342

Hij kan idd nog verzopen van gisterochtend, als er een aantal keren gestart is....  Iedere keer spuit hij benzine in tijdens het starten, als de motor dan niet aanslaat, blijft de benzine in de cilinders staan...  Vraag maar eens aan Lammert hoelang het duurt, als de auto niet loopt, dat hij verzopen is....  meen uit mijn hoofd een dag of twee en toen hebben Ronny en ik 'm na lang aanslepen aangekregen..

FrankvdAa

Ah ok, dat had ik niet verwacht. Hebben gisteren inderdaad wel verschillende keren geprobeerd te starten en dan ook enkele keren extra lang. :eusa_whistle: :eusa_shifty:

De komende week hebben ze de S niet nodig, dus m'n pa controleert dagelijks even of hij de auto nog open/dicht kan maken en dan checken we volgend weekend even de accu.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

Lunadust

En als ie even met contact aan heeft gestaan dan is de accu zo leeg.
Koplampen staan dan ook aan.

Hij kan al verzuipen van een stukje van 3 meter verzetten.
Techneut, geen dichter.

FrankvdAa

Vandaag de 460 over de 110.000km gereden. Onze eerste 5dkm zitten er op ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

Citaat van: FrankvdAa op 28-02-2016 19:55:59
De komende week hebben ze de S niet nodig, dus m'n pa controleert dagelijks even of hij de auto nog open/dicht kan maken en dan checken we volgend weekend even de accu.

Geen problemen meer gehad en hij startte vrijdagmiddag, naar ik begrepen heb, direct de eerste keer en liep goed.

Van het weekend een nieuw setje Bosch Aerotwins besteld voor beide S70's; de AR801S is eigenlijk voor de S60 phase1 maar deze passen ook perfect op de S70 en door de 60cm/53cm wist hij een groter gedeelte vd ruit dan de standaard 53/53cm. Ik gebruik ze al jaren naar volle tevredenheid.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

FrankvdAa

Afgelopen vrijdag een setje nieuwe antraciete 18" Pegasus velgen besteld via Sander. :eusa_dance:

Nu eens gaan kijken wat we er voor rubber omheen gaan leggen. Twijfel nu tussen de Michelin Pilot Super Sport en de Continental Sport Contact 5 met een lichte voorkeur voor de Michelins..  momenteel heb ik Dunlop SP Sportmaxx op de Comets liggen, maar die hebben enorme last van platte stukken als ze wat langer stil staan.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

The Volvoboy

Ik zou voor de Michelins gaan. Kan nou niet zeggen dat ik warm word van de prestaties van de SportContact5 (met name op nat wegdek).
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km