854 t-5 blackstone

Gestart door dinky, 23-01-2016 15:52:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dinky

Hallo,

hierbij wou ik mij voorstellen, ben Anné melissant 31 jaar woonachtig in Appingedam provincie groningen,
het volvo virus is al even geleden begonnen dit begon dan ook met een Volvo 740 glt sedan 2.3 16v daarna een s70 tdi, en nu een 854 t-5 blackstone met vol crème lederen interieur en orgineel schuifdak deze heb ik nu van 02-10-2012 ben derde eigenaar heb hem over kunnen nemen van mijn broer deze heeft hem maar kort gehad was voor hem toch veel te duur in verbruik gezien wat hij rijd. toen hij deze kocht had de 850 nog maar 192000 gelopen, nu hij er 244***km er op staan en is er ondertussen een hoop onderhoud/upgrade gedaan:
Brandstofpomp origineel
Radiateur
schakelbussen nylon
motorsteun onder pu
motorsteun boven pu
R velgen
Distributie
luchtmassameter
schokbrekers voor
verlaging veren apex
veerpootlager
oliepeilstok ring om in carter
oliepeilstok ring om peilstok
expansievat
slangenset (blauw) do88 expansievat
rotor (bosch)
verdelerkap (bosch)
turboslangen (blauw) set d088
middendemper laten vervangen door een van rvs bij eps mooie roffel
bougiekabelset
tandwiel vervangen kilometer teller
gechipte Ecu kunnen kopen van forum lid schutten werkt super
nog wat kleine dingen(olie,bougies,banden,enzovoorts)
het enige wat mist is een r voorbumper maar deze zijn moeilijk te vinden het liefst in 019 natuurlijk.dus bij deze weet iemand een goede r voorbumper laat het me weten. hier nog even wat foto's van de blackstone











Jurijn R

Hey das een mooi exemplaar. Ben wel helemaal voor dat kleur, top!
Jammer dat je met je R-velgen rijdt terwijl het vriest, betekent dat ze zout strooien.. Jammer :(

Died850

Mooie 854! en mooie combinatie van kleur met dat Black Stone en licht beige interieur. Zie je niet vaak.

henry classic v70

Ziet er strak uit zo met die donkere Pegs, mooi geheel en natuurlijk dat lichte interieur; sjiek  :eusa_clap:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

marc-850

Nette T-5. Mijn mening: Hij zou nog iets omlaag mogen..

dinky

#5
Dank jullie wel op de toffe reacties, was te laat met het verwisselen met de r velgen voor winter set :eusa_wall:
Voor dat je het door hebt is het een ijs baan beetje gevaarlijk om met een krik aan de gang te zijn.
Maar wou de r velgen eerdaags even een nieuw spuit beurtje geven zien ze er weer lekker fris uit :)
hier nog even een foto van de blackstone samen met een andere hobby:

Jurijn R

Doe ze een tintje lichter dan :-)

V70geRwin

Mooie wagen en je bent al lekker bezig.
Veel plezier ermee.

joeryvaneck

Mooie combi met dat lichte interieur.

NielZ3qp

V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

dinky

Dus gisteren wou ik preventief onderhoud plegen, nieuwe bobine en een nieuwe lamdasensor.
Maar toen onder de auto kwam zag ik in eens allemaal olie ???. Dus van gekeken waar dit vandaan komt
Stuurhuis lekt bij de hoezen, wat zal hier ongeveer de kosten van zijn. Zal al een stuurhuis bij Europeantuning
Voor €310. Maar dan moet hij er nog op heb jammer genoeg geen brug dus zal hij naar de garage moeten.
Heb al wel contact gehad met combi garage te Westerbork( Volvo) hier krijg ik een prijsopgave van zij wouden dan een gebruikte stuurhuis doen is dit aan te raden?

V70geRwin

Citaat van: dinky op 27-01-2016 20:19:57
Dus gisteren wou ik preventief onderhoud plegen, nieuwe bobine en een nieuwe lamdasensor.
Maar toen onder de auto kwam zag ik in eens allemaal olie ???. Dus van gekeken waar dit vandaan komt
Stuurhuis lekt bij de hoezen, wat zal hier ongeveer de kosten van zijn. Zal al een stuurhuis bij Europeantuning
Voor €310. Maar dan moet hij er nog op heb jammer genoeg geen brug dus zal hij naar de garage moeten.
Heb al wel contact gehad met combi garage te Westerbork( Volvo) hier krijg ik een prijsopgave van zij wouden dan een gebruikte stuurhuis doen is dit aan te raden?


Ze gaan niet snel lek maar aan de andere kant, hoeveel uur werk a $ is het tegen de prijs van een nieuw stuurhuis?
Als je de auto nog lang wil houden zou ik er een nieuwe in zetten.

UserID6342

Ik heb het laatst gedaan bij een 850 en die man was 600 kwijt incl nieuw (zijn allemaal gereviseerd, dus je oude moet terug) stuurhuis, nieuwe stuurkogels, montage en uitlijnen....

dinky

Nu heb ik vandaag een prijsopgave gekregen van het stuurhuis vervangen: een nieuw stuurhuis plus nieuwe olie uitlijnen enz
kwamen op een bedrag van 765 euro gebruikt zou een 200euro minder zijn. nu ben ik op nog een prijsopgave te wachten bij een vak garage bij mij in de buurt waar ik wel vaker onderhoud heb laten doen dit beviel goed, wou gewoon even meerdere opties weten kijken wat het scheelt heb geen boom in de tuin waar het aan groeit :'(

dinky

Heb nu dus ook een prijsopgave van de vak garage deze is wel even wat meer, totaal kwamen zei op
€1100. Dus een afspraak gemaakt bij combigarage voor woensdag 3 februari. Dan is hij weer lek vrij :eusa_dance: