Automaat trekt heel traag op !?

Gestart door volvo850boy, 15-02-2016 18:31:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo850boy

Hallo ,

Mijn 2.5i-20v GLT automaat uit 1993 trekt ontzettend traag op .
Het lijkt wel alsof de auto in de 2 of 3e versnelling weg trekt zo sloom is die.
Een steile heuvel zou die niet trekken uit stilstand , en het lijkt me ook niet goed voor de auto om zo verder te rijden.
De knopjes Van de winterstand en Eco en Sport stand zijn wel kapot , ik dacht zelf dat hij dan nu misschien in de winterstand vast staat en daarom zo sloom wegtrekt ?

heeft iemand hier ervaring mee?
mvg De volvo850boy


EdenAli

Ander schakelaartje/Knopjes scoren?

850-R

Brand er een oranje pijltje op je dashboard? Zo ja, dan denk ik idd dat de winterstand is ingeschakeld hierdoor slaat hij inderdaad de eerste versnelling over (of eerste 2, weer ik niet zeker)
Ik heb nog zo'n knopje liggen voor een alter I dan kan je hem testen als je wilt
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

NinaPaul

Koppelomvormer versleten? Een defecte schakelaar reset de winterstand na contact aan/uit. Ook zal het lampje op je dash moeten branden bij het een keer inschakelen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvo850boy

er brand niks op het dashbord en de knopjes doen niks ,
waar zit de koppelomvormer? 

850-R

Koppelomvormer zit tussen het motorblok en automaatbak... (Op de plek waar bij een handbak de koppeling is geplaatst...)
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

Jan_D.

Vreemd dat er niets knippert, als er iets mis is met de aansturing van de automaat dan gaat het lampje knipperen en dan lijkt het mij waarschijnlijk dat de automaat vast gaat staan in de tweede of derde versnelling. Dan trekt de auto natuurlijk slecht op omdat in de koppelomvormer (een soort koppeling, maar dan hydraulisch) veel slip gaat optreden. Het zou inderdaad kunnen dat de automaat in winterstand staat. In beide gevallen: na laten kijken. Dit is niet goed voor je auto!

volvo850boy

kan het er ook mee te maken hebben dat de carterontluchtingsysteem verstopt zat??

volvo850boy

waar zit die zekering dan?
en ik heb de auto zo gekocht.

EdenAli

Misschien even vermelden waar je vandaan komt.
stel dat er een techneut bij je in de buurt woont.

NinaPaul

Citaat van: -D©©©L- op 15-02-2016 20:13:24
Wonderlijk dat meteen de koppelomvormer genoemd wordt.
Stellige diagnose op basis van de veelzeggende informatie; "Hij doet het niet".

Is de zekering van de automaatbak computer nog heel ?
Is dit rare optrekken ineens begonnen ?
Kan je de automaatbak computer nog uitlezen ? Welke foutcodes ?



Waarom denk je dat er een vraagteken achter staat? Het hele idee van "wat zou het kunnen zijn, hier heb je nul informatie" is onzin.
Mensen hier lijken graag de extreem zonnige kant te willen zien qua kosten, wat overigens net zo min een "stellige diagnose" is.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

classicT5

Kapotte koppelomvormer geeft toch meestal als symptoon dat het toerental veel hoger is dan voorheen bij wegrijden? Meer slippen dus. En dus ook later bij een hoger toerental opschakelen.

Tenzij schoepje in de omvormer is afgebroken en eea blokkeert, maar dan zou die m.i. schokkerig moeten optrekken en niet in een hogere versnelling.

Sta open voor argumenten als jullie het oneens zijn met me hoor  ;D

volvo850boy

alle zekeringen zijn in orde , hij trekt ook niet schokkerig op gewoon sloom

volvo850boy

het knopje van winterstand en sport en eco is defect , dus dacht zelf misschien komt het daar door,maar dat zou niet kunnen dus omdat er niets geen lampje op het dashbord brand

Jan_D.

Dat lampje zou er ook uitgehaald kunnen zijn.