S70 Vreemde geluid/kraak linksboven dashboard

Gestart door Volvo S70, 11-03-2016 21:05:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvo S70

Al een tijdje hoor je linksboven bij ongeveer de luidspreker tegen de raam een irritant geluid, ook is er daar een kraak. Als je trekt aan de ventilatierooster van de linkervoorraam of duwt kraakt hij niet. Nu een kleine schroevendraaiertje er tussen gestoken zodat hij stopt met kraken. Wat kan je hieraan doen? Vooral bij koud weer doet ie het meer. Vooral als hij stationair loopt.

Die andere geluid is ook op die plek, alleen bij lage toeren. Die is niet weg te krijgen door te duwen of te trekken. Is een soort 'trillend' geluid. Wat kan dit zijn? Is zeer irritant

elianmars

Zitten alle vier de bouten, die het dashboard vasthouden, nog goed vast?
Je vindt ze onder de paravan.

Volvo S70

Ja die had ik al gecontroleerd. Als je dus duwt en trekt aan het dashboard links hoor je het al kraken

henry classic v70

Komt waarschijnlijk je ruit tegen het plastic aan, stukje vilt ertussen helpt tegen het kraken
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Volvo S70

waar kan precies die vilt geplaatst worden? en kan ik dit controleren of her hierdoor komt

Sbv

tussen dashbord en ruit. Misschien iemand laten rijden dan dan zelf dashbord heel stevig aanduwen?

Volvo S70

welke soort vilt kan ik kopen en waar kan dat?

henry classic v70

Bij Action hebben ze vilt wat je onder meubels kunt plakken, je moet dan wel een vel pakken en niet die voorgedrukte rondjes.. Je snijdt of knipt dan een paar stroken vilt van dat vel af en drukt ze tussen de voorruit en dashboard (die plakrand op het dash en vilt op de ruit) dan met een brede schroevendraaier aandrukken tot het vilt bijna niet meer zichtbaar is
Ik heb het donkerbruine vilt gebruikt, zie je praktisch niets van  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Paulsson

Ik heb nu last van precies dit probleem. Dit forum is goud waard :D


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier