3" gasklephuis op T-5 welke aanpassingen nodig?

Gestart door dielie850, 23-04-2016 16:05:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dielie850

Ik heb net een 3" gasklephuis opgehaald :eusa_dance:
Welke aanpassingen zijn er allemaal nodig wil ik het beste resultaat hebben ;D

MrCain

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

#2
Gewoon een gladde S90/960 3" gasklep er in (past een op een), that's it.
Heb je ook een inlaatspruitstuk met 3" opening erbij (ik meen dat die van een GLT is, correct me if I'am wrong) anders moet je opening van je eigen spruitstuk naar 3" opruimen.

Turbo grootte doet er overigens niet veel toe.  :)
Je merkt toch het effect van de 3" gasklep met name in het "niet boost" gebied.
Een responsievere reactie op het gaspedaal.

dielie850


MrCain

Citaat van: MrCain op 23-04-2016 16:06:45
Grotere turbo?
:evil:

Was maar om te lachen ;D
Inderdaad een spruitstuk waar de 3" op past => gat van een 2.5" is te klein...


Als je een glt spruitstuk gaat gebruiken moet je daar ook nog een aansluiting maken voor je bov, deze zit daar niet op.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

dielie850

Citaat van: Piet op 23-04-2016 16:28:27
Gewoon een gladde S90/960 3" gasklep er in (past een op een), that's it.
Heb je ook een inlaatspruitstuk met 3" opening erbij (ik meen dat die van een GLT is, correct me if I'am wrong) anders moet je opening van je eigen spruitstuk naar 3" opruimen.

Turbo grootte doet er overigens niet veel toe.  :)
Je merkt toch het effect van de 3" gasklep met name in het "niet boost" gebied.
Een responsievere reactie op het gaspedaal.
Het is een 960 gasklephuis ;D
Maar een GLT inlaatspruitstuk heb ik niet maar wel een paar van T-5 ;D
Hoe kan ik een t-5 inlaatspruitstuk het beste ruimen naar 3" ???

dielie850

Citaat van: MrCain op 23-04-2016 16:40:07
Citaat van: MrCain op 23-04-2016 16:06:45
Grotere turbo?
:evil:

Was maar om te lachen ;D
Inderdaad een spruitstuk waar de 3" op past => gat van een 2.5" is te klein...


Als je een glt spruitstuk gaat gebruiken moet je daar ook nog een aansluiting maken voor je bov, deze zit daar niet op.
Weet ik haha ;D
Ik wil een gewoon T-5 spruitstuk gaan ruimen ;D
De vraag is allen hoe ;)

Piet

Citaat van: dielie850 op 23-04-2016 16:41:46
Citaat van: Piet op 23-04-2016 16:28:27
Gewoon een gladde S90/960 3" gasklep er in (past een op een), that's it.
Heb je ook een inlaatspruitstuk met 3" opening erbij (ik meen dat die van een GLT is, correct me if I'am wrong) anders moet je opening van je eigen spruitstuk naar 3" opruimen.

Turbo grootte doet er overigens niet veel toe.  :)
Je merkt toch het effect van de 3" gasklep met name in het "niet boost" gebied.
Een responsievere reactie op het gaspedaal.
Het is een 960 gasklephuis ;D

Da's dan niet handig... de hevel voor de gasklep staat daarvan onder een verkeerde hoek.
Beter een glt spruitstuk met gasklephuis scoren en daar de klep van het 960 huis in zetten

dielie850

Citaat van: Piet op 23-04-2016 16:48:03
Citaat van: dielie850 op 23-04-2016 16:41:46
Citaat van: Piet op 23-04-2016 16:28:27
Gewoon een gladde S90/960 3" gasklep er in (past een op een), that's it.
Heb je ook een inlaatspruitstuk met 3" opening erbij (ik meen dat die van een GLT is, correct me if I'am wrong) anders moet je opening van je eigen spruitstuk naar 3" opruimen.

Turbo grootte doet er overigens niet veel toe.  :)
Je merkt toch het effect van de 3" gasklep met name in het "niet boost" gebied.
Een responsievere reactie op het gaspedaal.
Het is een 960 gasklephuis ;D

Da's dan niet handig... de hevel voor de gasklep staat daarvan onder een verkeerde hoek.
Beter een glt spruitstuk met gasklephuis scoren en daar de klep van het 960 huis in zetten
Hmm oke :eusa_think:

dielie850

Net even gekeken onder de kap bij mn witte.
Heb het gasklephuis er even voor gehouden maar het lijkt hetzelfde qua hoek van de hevel of zit daar maar een paar graden verschil in:eusa_think:

Piet

T'is al weer even geleden dat ik mijn 3" huis gemonteerd heb, maar als ik het me goed herinner staat bij de 960 de rol voor de gaskabel er anders op.
Mijn S90 is er vanmiddag ff niet, dus kan het even nu niet nazien.
Maar die van de 960/S90 komt in ieder geval niet goed uit op de 850.

MrCain

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

dielie850




Dit is hem en als ik de nummers op google intyp kom ik op gasklephuis van een 2.5 20V GLT ;D

Piet

Deze is inderdaad niet van een 960 gezien de plastic insert van de klep maar die van een 850 GLT inderdaad.
Da's mooi... dan past het huis in ieder geval.
Alleen moet je dan nu wel weer een gasklep van de 960 (zonder plastic insert) zien te scoren.

Dus wel het juiste huis, maar niet de juiste klep :)  ;D

koen.s

Heb ook een GLT gasklep, deze van Snabb ingezet.

http://snabbuk.co.uk/products/960-turbo-big-bore-throttle-body-plate

Een losse van 960 is lastig te vinden.