Robbar en de kilometervreters

Gestart door robbar, 03-05-2016 20:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

robbar

490.000 km
Een kleine 6000 km geleden mijn remschijven en blokken voor vervangen door een setje van Brembo, echter sinds 1000 km begint het bij het remmen boven de 60 km te trillen. Dacht eerst een bout van de rembracket niet goed aangedraaid maar alles zit goed vast.
Vandaag toen de zon scheen toch alles losgegooid gereinigd en weer goed vastgezet. Er was niks vreemd te zien en de stabilisator stangen en de draagarmen zien er ook goed uit deze zijn nog geen jaar oud. Na een proefrit trillen de remmen nog  ??? kan toch niet zijn dat de schijven krom zijn na 6000 km ?
Remmen doet ie overigens prima  :eusa_angel:

Iemand ervaring ? of ideeën?


 
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

KIM

Schijven krom kan heel goed. Ik heb het met Ate en Brembo gehad en kies sindsdien voor origineel.
Een andere oplossing is afdraaien van de schijven.

henry classic v70

Ik heb een flinke tijd geleden schijven laten afdraaien "aan de auto" bij Van Dijk in Lunteren (niet zo ver bij je vandaan)
Werkt prima, je hoeft de schijven er niet vanaf te halen, je blijft dus mobiel én je kunt er op wachten


http://www.afdraaienremschijf.nl/
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

760Turbo

Ik heb vergelijkbaars meegemaakt, na een km of 20 binnendoor rijden(onder de 80 km/u geen probleem) en toen de snelweg op trilde het stuur uit mn handen van 90 km/u.  Het leek net of de hele voorwielophannging los zat...
Probleem was een zuiger die vast zat vd voorrem. De auto trok niet naar links of rechts met koude remmen.
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

robbar

#244
 8) Nou ben nu al 2000 km verder en heb de oorzaak van de trillende remmen gevonden. :eusa_dance:
Geen kromme remschijven
Geen slechte remblokken
Geen speling op de draagarmen
Geen speling op de stabilisator stangen

maar....... een kapotte achterrem.  Van de linker remklauw achter is 1 zuiger kapot . Vandaar onbalans bij het remmen.
Wel raar dat het net aanvoelde alsof het een voorrem was  :eusa_think:



Hier kan je goed zien dat er maar 1 zuiger maar naar buiten komt bij het remmen. En ja de rubberhoes was ook gescheurd.



Gelukkig via Arjan een setje gebruikte achterrem klauwen kunnen kopen en deze eerst schoon en roestvrij gemaakt.



Daarna deze gespoten met Hammerite hitte bestendige zilver lak. Rubbers weer in het vet gezet en gemonteerd.



Proefrit gemaakt en het trillen is weg  :eusa_dance:
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

marc-850

Zit op die onderste klauw het rubber zo verfrommeld, of is dit afplaktape...

robbar

V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

robbar

494318 KM
De S70 is weer tot Januari 2021 APK gekeurd  :eusa_dance:
In eerste instantie afgekeurd ivm. een te hoge CO waarde op LPG maar na een belletje en tip van Kees van Verdampere de verdamper afgesteld naar de juiste waarde en klaar  ;D
Op naar de 500.000 km
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

razorx


robbar

#249
495615 KM

Sinds zondag merkte ik dat de S70 soms wat bokte en pingelde, de bougies konden het niet zijn deze had ik net vervangen (originele Volvo bougies) De gas afstelling was ook goed afgesteld maar voor de zekerheid de auto op benzine laten rijden en hetzelfde probleem.
Mijn gedachten gingen gelijk naar een kapotte of lekke Pen bobine (2,4 liter blok) dus via MP kon ik een goed setje gebruikte penbobines overnemen voor 50 Euro (5 stuks ) dan heb ik in ieder geval altijd op voorraad.

Maar hoe kan je zonder uit te lezen weten welke bobine niet goed functioneert ? Ik heb het gevonden door een manier die ik op het internet vond (GB) .

Verwijder de beschermkap je ziet dan de Pen bobines gemonteerd.



Start de wagen, doordat er een bobine niet goed mee komt loopt de motor stationair wat rauw, je hoort dat, en je ziet dat doordat het blok wat schud.
Haal nu terwijl de motor loopt 1 voor 1 de stekkers los van de bobine  ( dit kan je veilig doen omdat op de stekker slechts 12 volt staat)
Als je de stekker loshaalt en de motor loopt minder mooi dan is deze bobine nog in orde. Ga zo alle bobines langs tot je een stekker los haalt en de motor blijft hetzelfde lopen. Dat is de cilinder waarvan de bobine niet meer goed functioneert.

Haal de bobine los met een pijpsleutel 10 mm en vervang deze. Start de wagen weer en je zal zien dat motor weer mooi rustig loopt zoals een 5 cilinder hoort te doen.
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

KIM

Meestal zet de ECU ook wel een misfire foutcode die je vertelt welke bobine de boosdoener is. Ik heb pas 1 keer meegemaakt dat de auto een poosje rot liep zonder foutcode. Na een paar honderd kilometer kwam de misfire ook bij die uiteindelijk.
Vervang liefst alle bobines tegelijk want het zijn net lampen: Als er een gaat komt de rest vanzelf. Bewaar de goede als reserve in de auto. Op 4 cilinders doet de auto heel weinig.

robbar

V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

KIM

Vida gebruik ik voor de XC (ME7) en Delphi (Chinees) voor de R (en soms ook voor de XC).
De Vida uitleesmodule is op het internet ook wel te vinden voor rond de 100 euro; de Delphi voor nog minder.

arjenT5R

Vida gebeuren lukt in china voor 5 a 6 tientjes.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Als je onder de invoerrechten uit weet te komen...