Robbar en de kilometervreters

Gestart door robbar, 03-05-2016 20:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

robbar

Haha als hij zwart was geweest had ik hem "Zwarte Piet" genoemd  ;D
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

UserID25761


arjenT5R

Citaat van: robbar op 16-12-2017 12:49:07
Bumpersteunen gevonden bij Estate Services 21,65 incl BTW  :eusa_dance:
https://www.estateservices.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/8/6816114-1.jpg
zal ook maar gelijk nieuwe bouten erbij bestellen toch ?
https://www.estateservices.nl/media/catalog/product/cache/1/image/252x188/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/7/973096_1.jpg

Well thought!

Nog even als je ze gaat monteren flink in de tectyl blubberen want de nieuwe schijnen een " verbeterd " roestproces te hebben. Ze rotten nog sneller weg dan de oude.
Zie hieronder de uiterst grappige reactie van dirk in het weblog van hans duiven over de bumpersteunen.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Citaat van: Piet op 16-12-2017 12:50:01
Ha dat Volvo zelf niks maakt is nogal een open deur.
Tja, maar lang niet elk aftermarket spul is van de kwaliteit die volvo inkoopt.
Dat is nu juist het punt.


Moet helaas toegeven dat je hier gelijk hebt (helaas omdat je anders zou verwachten).
De remblokken van ate dus als je direct ate koopt bij bijvoorbeeld autodoc. Zijn dus idd significant anders dan de remblokken die ate fabriceert voor volvo. De volvo blokken hebben een groef in het midden en zijn afgeschuind. Lijken ook van een andere compound te zijn de volvo blokken lijken grover dan de " ate " blokken.

Ik hoop maar dat dat voor niet alle onderdelen van toepassing is maar ja er zit idd onderling verschil in sommige delen die voor volvo gemaakt worden en voor gewone directe verkoop.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

 
Citaat van: NickGR op 16-12-2017 12:50:14
Even heel wat anders!  heb je wel goed nagedacht om de auto "brownie"te noemen.
voor je het weet staat Sylvana met een actiegroep voor de deur  ;)


;D
En dat wil je niet!

robbar

#65
Ben mijn bestelling aan het afronden
FEBI Bilstein draagarmen links en rechts

2 x stuurstanghoezen (Rubber)


Als ik via Estate services een distributieset bestel komt deze op 125 euro
een waterpomp bestel komt deze op 95 euro (beide als Volvo)

als ik via autoonderdelen.nl  bestel komt het op 150 euro incl pomp  merk Gates iemand daar ervaring mee ?


V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

arjenT5R

#66
Type draagarm wil wel verschillen he, je moet ff goed kijken of je de juist heb besteld. Die op t plaatje zijn voor de R xc en diesel.
Maar worden ook wel weer op de nieuwere modeljaren (2000) gebruikt

Als je je stuur helemaal linksom draait kun je het zien als de auto op de grond staat.
De draagarmen op het plaatje zitten met 4 bouten bevestigd en de andere versie met 2. Vrij grote kans dat jij die met twee hebt gezien t kenteken is t modeljaar 98? En non turbo.

Die gates sets met waterpomp zou ik wel aandurven hoor ja. Heb ik ook gemonteerd is gewoon stalen pomp.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

robbar

heb geselecteerd via mijn kenteken, dacht dat het dan wel goed zou zijn.
Toch voor de zekerheid voor het bestellen even onder de auto kruipen dus .
Het best is om beide te vervangen lijkt me toch ?

Wat me wel opvalt is dat Estate services best zuivere prijzen hanteert, via autoonderdelen.nl liggen de basis prijzen stukken hoger en dan gaat er weer korting af en kom je ongeveer op dezelfde prijzen.

Ik krijg het gevoel dat het goed gaat komen  :eusa_dance:
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 16-12-2017 13:00:34
Citaat van: Piet op 16-12-2017 12:50:01
Ha dat Volvo zelf niks maakt is nogal een open deur.
Tja, maar lang niet elk aftermarket spul is van de kwaliteit die volvo inkoopt.
Dat is nu juist het punt.


Moet helaas toegeven dat je hier gelijk hebt (helaas omdat je anders zou verwachten).
De remblokken van ate dus als je direct ate koopt bij bijvoorbeeld autodoc. Zijn dus idd significant anders dan de remblokken die ate fabriceert voor volvo. De volvo blokken hebben een groef in het midden en zijn afgeschuind. Lijken ook van een andere compound te zijn de volvo blokken lijken grover dan de " ate " blokken.

Ik hoop maar dat dat voor niet alle onderdelen van toepassing is maar ja er zit idd onderling verschil in sommige delen die voor volvo gemaakt worden en voor gewone directe verkoop.



Até maakt ook aftermarket verschillende series.

arjenT5R

Pkwteile.de (of de nl versie) is stukken goedkoper.

Levertijd ongeveer een week.

Via estateservice kan je idd ori volvo bestellen en zijn een stuk sneller met leveren.

Berichten gaan vrij rap achter elkaar maar kijk nog ff naar t voorgaande die draagarmen moet je goed checken.
Idd het best om beide tegelijk te vervangen, de febi bilsteins zijn gewoon heel prima.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

robbar

Citaat van: arjenT5R op 16-12-2017 13:16:59
Type draagarm wil wel verschillen he, je moet ff goed kijken of je de juist heb besteld. Die op t plaatje zijn voor de R xc en diesel.
Maar worden ook wel weer op de nieuwere modeljaren (2000) gebruikt

Als je je stuur helemaal linksom draait kun je het zien als de auto op de grond staat.
De draagarmen op het plaatje zitten met 4 bouten bevestigd en de andere versie met 2. Vrij grote kans dat jij die met twee hebt gezien t kenteken is t modeljaar 98? En non turbo.

Die gates sets met waterpomp zou ik wel aandurven hoor ja. Heb ik ook gemonteerd is gewoon stalen pomp.

Je hebt gelijk mbt. de draagarmen waren de verkeerde heb nu de juiste op de bestellijst staan
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

arjenT5R

Citaat van: robbar op 16-12-2017 13:35:55
Citaat van: arjenT5R op 16-12-2017 13:16:59
Type draagarm wil wel verschillen he, je moet ff goed kijken of je de juist heb besteld. Die op t plaatje zijn voor de R xc en diesel.
Maar worden ook wel weer op de nieuwere modeljaren (2000) gebruikt

Als je je stuur helemaal linksom draait kun je het zien als de auto op de grond staat.
De draagarmen op het plaatje zitten met 4 bouten bevestigd en de andere versie met 2. Vrij grote kans dat jij die met twee hebt gezien t kenteken is t modeljaar 98? En non turbo.

Die gates sets met waterpomp zou ik wel aandurven hoor ja. Heb ik ook gemonteerd is gewoon stalen pomp.

Je hebt gelijk mbt. de draagarmen waren de verkeerde heb nu de juiste op de bestellijst staan
https://www.estateservices.nl/media/catalog/product/cache/1/image/252x188/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/7/271902-b_3.jpg

No worries :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

robbar

#72
 8) Vandaag begonnen de APK afkeur punten aan te pakken, eerst de bumper steunen vervangen. De steunen en bouten had ik al via Estate Services binnen.


Dus aan de slag  :eusa_pray:
Brownie op de bokken gereden zodat ik er goed bij kon.

Op de foto´s is goed te zien hoe de bumper verzakt is en deze rust op de trekhaak.




De bumper zit vast met 2 bouten in de steun, aan de rechterkant kan je er makkelijk bij.


Aan de linker kant moet je de uitlaatdemper of eindpijp verwijderen.

De bouten breken nogal eens af dus het is raadzaam om nieuwe te bestellen.
Bij mij brak de rechter bout dus af  ???
Nadat de bouten los waren heb ik de LPG vul slang losgehaald, omdat ik buiten sleutelde was dit mogelijk er ontsnapt altijd wat LPG tot de afsluiter dicht slaat. Hou hier rekening mee !
Ook moest ik de trekhaak kogel verwijderen om de bumper te kunnen verwijderen. En ja hoor ook hier brak een bout af  ::) Dus deze moest ik uitboren.
Hierna kon ik de bumper verwijderen. Daarna was goed te zien dat de staat van de bumpersteunen zeer slecht was.

Aan de linker kant leek het nog wat.


Aan de rechterkant was deze totaal weg gerot.


De bouten waren op 1 na goed te lossen 1 heb ik moeten wegslijpen om los te kunnen maken.
Heb daar na RVS bouten gebruikt om de nieuwe steunen weer te monteren.
De nieuwe bumpersteunen voor de zekerheid dik in de tectyl gezet.


Ook gelijk de trekhaak ontroest en ook deze in de tectyl gezet en alles weer terug gemonteerd.
Morgen maak ik wel een foto hoe het er nu uit ziet.
Morgen staan op de planning de draagarmen stabilisator stangen en stuur hoezen te vervangen.
Hoop dat er nog plek in de Doehetzelf garage is want voor morgen is slecht weer voorspeld.
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

arjenT5R

Good busy! :D

Die oprijbokjes zien er ook niet allerstevigst uit ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

robbar

V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold