Auteur Topic: Ultrasoon reinigen injectoren  (gelezen 6945 keer)

Woger

• Lid 500+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
Re: Ultrasoon reinigen injectoren
« Reactie #15 Gepost op: 07-12-2016 11:11:27 »
Worden de injectoren vuil na veel gebruik of na een bepaalde tijd? Die van mij zijn 17 jaar oud, maar hebben pas 125k moeten werken.

Miyel

• Club lid
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • 855 T-5R Black Stone.
« Reactie #16 Gepost op: 07-12-2016 16:03:14 »
Voor dit luttele bedrag zou ik het ook wel eens willen proberen als dat nog mogelijk is. Maar dan voor de injectoren van de clio als dat niet geeft.
Mag ik jou daarvoor een pb sturen Miyel?

Zijn dit ook Bosch injectoren? Als de stekker maar overeenkomt, kan dat zeker.

Ik heb wel vrij maar kan de auto niet missen. Aangezien ik veel rij kom ik regelmatig in uithoeken dus zeg maar welke .....
Groet,
Roger

Winterswijk, het uiterste puntje van Gelderland tegen de Duitse grens.

Worden de injectoren vuil na veel gebruik of na een bepaalde tijd? Die van mij zijn 17 jaar oud, maar hebben pas 125k moeten werken.

Eerlijk? geen idee.. Bij carburateurs heb je dat oude benzine 'vergumt'. Een injector kan lekken, verminderde opbrengst hebben of het zeefje raakt verstopt of kapot. Als de opbrengst onderling afwijkt gaat de motor minder mooi rond, dus kans is groot dat na een reiniging hij wat soepeler rond draait.

Je hebt natuurlijk een brandstof filter achter je benzinepomp zitten maar als je ziet wat daar naar verloop van tijd voor zwarte drap uit komt.. dat wil je niet in je injectoren hebben.

De zeefjes wil ik nog een keer aan zien te komen, maar check ik nu altijd wel..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 07-12-2016 16:36:22 »
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13373.msg1697790.html#msg1697790

Het is simpel zelf te doen in een paar verloren uurtjes.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Kapitein Haak

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • 855 2,5 20V
« Reactie #18 Gepost op: 07-12-2016 17:09:27 »
Oei dat zal ik even na moeten kijken.. Kans dat het iets van Valeo is is bij een franse auto ook niet ondenkbaar.
Ik kom daar nog op terug tzt..
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

peteRRR

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 07-12-2016 17:52:09 »
Hier een stuk over oa bevuiling van injectoren,...http://www.injectorreiniging.nl
Komt altijd wel bevuiling in de injectoren ook al gaat het heeeel geleidelijk, mede daarom
gooi ik er minimaal 2 keer per jaar een reiniger door om het optimaal te houden.

Groet
There is Light and there is darkness,the darkness imitates the Light as much as it can

Miyel

• Club lid
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • 855 T-5R Black Stone.
« Reactie #20 Gepost op: 07-12-2016 18:25:47 »
30 euro ultrasoon ding kopen op conrad bv.
Busje tickopur tr13.
Waterkoker.
12V of 9V batterij met draadjes eraan.

Verwarm het water tot ongeveer 60 graden, doe de juiste hoeveelheid tickopur TR13 erbij, hang de injectoren erin en open ze met de batterij.
Herhalen bij flinke vervuiling.

Zo'n goedkope juwelenreiniger heeft bij lange na het vermogen en/of frequentie niet vergeleken met zo'n duurdere.
Bovendien kost een fles tickopur ook 30 euro, heb je er dus 60 euro in zitten, excl verzendkosten, levertijd, batterij en het werk..
Vervolgens heb je een liter tickopur staan..

Bovendien kunnen injectoren verbranden als je de spoel niet pulserend bekrachtigt.

Bij mij stuur je ze op en 4 dagen later heb je ze schoon in de brievenbus. Kost €30.

« Laatst bewerkt op: 28-06-2017 20:23:59 door Miyel »

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 07-12-2016 18:50:29 »
Een s-klasse is geen CV9, maar met beide kom je van A naar B. Mag ik vragen welk "vermogen en/of frequentie" dan noodzakelijk is (minimaal) en welke aangewezen (optimaal)?
Ik heb zelf ook tickopur staat, die 1l fles koste mij toen iets minder dan € 20,- (al is dat wel ex. btw) ze verkochten het daar ook per 0,25l.

De reactie was, omdat mensen de auto dus niet 4 dagen of langer konden missen. Als je het zelf koopt dan kan je gewoon auto blijven rijden tot alles binnen is en daarna in een paar verloren uurtjes alles doen. Bovendien moeten ze toch de injectoren al los halen en de rubbers vervangen, dus het zelf reinigen is dan het extra werk niet.

En sommige mensen hebben zo een ultrasoon ding al ergens staan, dan zijn die kosten er al niet meer. Of als je 2 of meer voertuigen hebt....

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70R^2

• Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • To heaven for the climate, to hell for the company
« Reactie #22 Gepost op: 07-12-2016 20:15:25 »
Miyel, wat staat er in de opstelling bij jou aangesloten op de injectoren om die puls te geven?

jelled

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • rainmaker.works
    • Dagelijkse luxe
« Reactie #23 Gepost op: 07-12-2016 20:23:39 »
domme vraag wellicht, maar heeft een 2.5 10v ook injectoren? of is deze daar te ouderwets voor?

People who live within their means, suffer from a lack of imagination

Miyel

• Club lid
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • 855 T-5R Black Stone.
« Reactie #24 Gepost op: 07-12-2016 20:33:19 »
Miyel, wat staat er in de opstelling bij jou aangesloten op de injectoren om die puls te geven?
Een oude Siemens LOGO, dat is een programmeerbare controller..

domme vraag wellicht, maar heeft een 2.5 10v ook injectoren? of is deze daar te ouderwets voor?

Ja, ook die heeft injectoren.. de 850 is nooit geleverd met carburateur, die zijn nog veel ouderwetser ;)  

V70R^2

• Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • To heaven for the climate, to hell for the company
« Reactie #25 Gepost op: 07-12-2016 20:44:09 »
Aha, zulks zal mijn broertje nog wel hebben liggen.

Ik wilde ook al langer alle injectoren laten reinigen, maar enkel in een ultrasoonbad leek mij ook niet goed, zo pulserend openen maakt het af :)

Ik ga je opstelling kopiëren, voordeliger dan laten doen ;D

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 07-12-2016 20:54:29 »
Miyel kan je ook antwoorden op:

Citaat
welk "vermogen en/of frequentie" dan noodzakelijk is (minimaal) en welke aangewezen (optimaal)?
-Gottfried Leibniz

daanium

• C70 Coupe MY98
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
« Reactie #27 Gepost op: 07-12-2016 21:05:38 »
Ik vraag me nog af; worden ze ook 'doorgespoeld' ?
Of is dat eigenlijk dat open/dicht zetten van de injectoren?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG
2.3-T5 | 18T | Bosch Groen 465cc | R spruitstuk | 3" Ferrita DP | BBK voor + achter | 52mm IC | Handbak met Quaife

Miyel

• Club lid
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • 855 T-5R Black Stone.
« Reactie #28 Gepost op: 07-12-2016 21:45:00 »
Ik vraag me nog af; worden ze ook 'doorgespoeld' ?
Of is dat eigenlijk dat open/dicht zetten van de injectoren?

Door het openen kan de vloeistof in de injector stromen, je ziet in het begin ook lucht ontsnappen..
Nadien blaas ik ze door met lucht (ook met die pulsen) en doe dit ook met iets wd40 er in (gezien in een video van mr.injector) zodat ze wat langer ongebruikt kunnen blijven.

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
« Reactie #29 Gepost op: 07-12-2016 23:14:01 »
Ergens onder de 20Hz is gangbaar. Dat komt overeen met een hoog toerental van onder de 20*60*5 = 6000rpm 20*60 = 1200RPM . Openingstijd een ms of 3.
Wat mij betreft mag het wat langzamer. Puur op intuitie zou ik voor 10Hz kiezen. Niet gefundeerd op welk bewijs dan ook.

Het is niet zo dat je een injector, zoals in onze auto, kapot maakt met een continue spanning. Als je full load gaat zit je ook richting de 100% openingstijd.

Waar het om gaat met die pulsering is dat de naald en de omgeving waarin die beweegt ook schoon wordt. ;)
« Laatst bewerkt op: 08-12-2016 18:39:07 door razorx »