Auteur Topic: Ultrasoon reinigen injectoren  (gelezen 6944 keer)

Miyel

• Club lid
  • Lid 500+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: Ultrasoon reinigen injectoren
« Reactie #30 Gepost op: 08-12-2016 07:40:38 »
Ergens onder de 20Hz is gangbaar. Dat komt overeen met een hoog toerental van onder de 20*60*5 = 6000rpm . Openingstijd een ms of 3.
Het is niet zo dat je een injector, zoals in onze auto, kapot maakt met een continue spanning. Als je full load gaat zit je ook richting de 100% openingstijd.

Waar het om gaat met die pulsering is dat de naald en de omgeving waarin die beweegt ook schoon wordt. ;)

Thanks.. Een intelligent klinkend antwoordt draagt zoveel meer bij als een intelligent klinkende vraag waarvan het antwoordt uiteindelijk niets bijdraagt!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

Woger

• Lid 500+
  • Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 08-12-2016 08:13:39 »
Deze is nog wel interessant in dit topic:

Injectors demonteren:
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/121221-how-to-fuel-injector-replacement-on-850s-and-x70/

daanium

• C70 Coupe MY98
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geen fratsen. Dat scheelt.
« Reactie #32 Gepost op: 08-12-2016 10:16:24 »
Thnx, daar heb ik gisteravond ook nog naar zitten zoeken, hoe je ze precies los moest halen.
Leek me niet ingewikkeld, maar ik had het nog nooit gedaan, dus wist het niet zeker
(de vorige die ik heb laten reinigen, had ik overgenomen van een forumgenoot, maar daarna nooit geplaatst ;D typisch wat voor mij)

Moet je de ringetjes ook 'altijd' vervangen? Of zijn die nog herbruikbaar?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG
2.3-T5 | 18T | Bosch Groen 465cc | R spruitstuk | 3" Ferrita DP | BBK voor + achter | 52mm IC | Handbak met Quaife

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
« Reactie #33 Gepost op: 08-12-2016 10:31:41 »
Als de injectoren aan een beurt toe zijn, dan zijn de ringetjes al aardig droog.

daanium

• C70 Coupe MY98
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 08-12-2016 10:52:52 »
Ok, maar bij mij is het eigenlijk preventief, ik heb niet echt een reden om te denken dat ze verstopt zijn.
M'n Volvo is momenteel geschorst en dit leek me een leuk stukje onderhoud wat nu prima uitgevoerd kan worden.
Als de ringetjes nog soepel zijn, dan gewoon hergebruiken?
Check hier mijn BLOG
2.3-T5 | 18T | Bosch Groen 465cc | R spruitstuk | 3" Ferrita DP | BBK voor + achter | 52mm IC | Handbak met Quaife

V70geRwin

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R automaat 426
« Reactie #35 Gepost op: 08-12-2016 10:58:47 »
Als de injectoren aan een beurt toe zijn, dan zijn de ringetjes al aardig droog.

En anders gewoon op leeftijd  ;D
Voor de kosten zou ik dat altijd doen die paar ringetjes.

Tof dat je dit wil doen voor forumleden, die van mij voor iets meer laten doen maar het effect is erg fijn.
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 08-12-2016 11:02:40 »
Ergens onder de 20Hz is gangbaar. Dat komt overeen met een hoog toerental van onder de 20*60*5 = 6000rpm . Openingstijd een ms of 3.
Het is niet zo dat je een injector, zoals in onze auto, kapot maakt met een continue spanning. Als je full load gaat zit je ook richting de 100% openingstijd.

Waar het om gaat met die pulsering is dat de naald en de omgeving waarin die beweegt ook schoon wordt. ;)

Thanks.. Een intelligent klinkend antwoordt draagt zoveel meer bij als een intelligent klinkende vraag waarvan het antwoordt uiteindelijk niets bijdraagt!

Het is dan ook een retorische vraag. Ik weet heel goed waar ik over praat.

Jij zei:
Citaat
Zo'n goedkope juwelenreiniger heeft bij lange na het vermogen en/of frequentie niet vergeleken met zo'n duurdere.
Mijn reactie:
Citaat
Een s-klasse is geen CV9, maar met beide kom je van A naar B. Mag ik vragen welk "vermogen en/of frequentie" dan noodzakelijk is (minimaal) en welke aangewezen (optimaal)?
Enkel, wanneer je de juiste gegevens hebt kan je uitmaken of een goedkope versie zal volstaan of niet.
Je had net zo goed kunnen zeggen: "De meeste olifanten zijn grijs"

Ik weet namelijk prima waar ik mee bezig ben en welk advies ik geef.
Daarbij hebben de meeste ultrasoon reinigers een vaste frequentie en staat heeft het vermogen weinig van doen met de reiniging (enkel met de hoeveelheid, maar je zit vast aan de inhoud van het "mandje"). Voor het reinigen van injectoren volstaat een frequentie tussen de 20 kHz en 50 kHz.

Razorx, ik neem aan dat je 20kHz bedoelt en niet 20Hz? (Ultrasoon is boven de gehoorgrens ca. 18 kHz)
Zeer dure, professionele apparaten gaan tot 150kHz.
EDIT: verkeerd gelezen, gaat over de frequentie van het openen van de injectoren.

Niemand heeft verder gezegd dat je de injectoren constant moet aansturen (overal staat pulseren), gewoon af en toe met het draadje tegen de contactpunten.
Handmatig pulseren, ja dat gaat niet zo snel, maar er is tijd zat.

Verder gebruik je beter gedemineraliseerd water, zeker bij het spoelen.
Wanneer je dit gebruikt en goed droogt hoef je er geen wd-40 of andere meuk in te spuiten (waardoor je weer vervuiling krijgt, stofdeeltjes blijven eraan plakken etc.)
Dat is nog een voordeel van het thuis doen, minder kans op vervuiling na het reinigen.

Miyel,
Het antwoord en de vraag draagt wel degelijk bij. Met de juiste informatie kan je WEL een goedkope ultrasoon kopen die hetzelfde resultaat geeft als een duurder model.
« Laatst bewerkt op: 08-12-2016 11:11:49 door NinaPaul »
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R automaat 426
« Reactie #37 Gepost op: 08-12-2016 11:28:25 »

Het is dan ook een retorische vraag. Ik weet heel goed waar ik over praat.

Jij zei:
Citaat
Zo'n goedkope juwelenreiniger heeft bij lange na het vermogen en/of frequentie niet vergeleken met zo'n duurdere.
Mijn reactie:
Citaat
Een s-klasse is geen CV9, maar met beide kom je van A naar B. Mag ik vragen welk "vermogen en/of frequentie" dan noodzakelijk is (minimaal) en welke aangewezen (optimaal)?
Enkel, wanneer je de juiste gegevens hebt kan je uitmaken of een goedkope versie zal volstaan of niet.
Je had net zo goed kunnen zeggen: "De meeste olifanten zijn grijs"

Ik weet namelijk prima waar ik mee bezig ben en welk advies ik geef.
Daarbij hebben de meeste ultrasoon reinigers een vaste frequentie en staat heeft het vermogen weinig van doen met de reiniging (enkel met de hoeveelheid, maar je zit vast aan de inhoud van het "mandje"). Voor het reinigen van injectoren volstaat een frequentie tussen de 20 kHz en 50 kHz.

Razorx, ik neem aan dat je 20kHz bedoelt en niet 20Hz? (Ultrasoon is boven de gehoorgrens ca. 18 kHz)
Zeer dure, professionele apparaten gaan tot 150kHz.
EDIT: verkeerd gelezen, gaat over de frequentie van het openen van de injectoren.

Niemand heeft verder gezegd dat je de injectoren constant moet aansturen (overal staat pulseren), gewoon af en toe met het draadje tegen de contactpunten.
Handmatig pulseren, ja dat gaat niet zo snel, maar er is tijd zat.

Verder gebruik je beter gedemineraliseerd water, zeker bij het spoelen.
Wanneer je dit gebruikt en goed droogt hoef je er geen wd-40 of andere meuk in te spuiten (waardoor je weer vervuiling krijgt, stofdeeltjes blijven eraan plakken etc.)
Dat is nog een voordeel van het thuis doen, minder kans op vervuiling na het reinigen.

Miyel,
Het antwoord en de vraag draagt wel degelijk bij. Met de juiste informatie kan je WEL een goedkope ultrasoon kopen die hetzelfde resultaat geeft als een duurder model.

Dit is nu precies waarom je iedere keer irritatie oproept.
Je stelt retorische vragen om je kennis te kunnen etaleren zonder direct op een positieve manier een bijdrage te leveren en anderen te helpen.
Je leest zo anderen de les maar ik ben benieuwd of je zelf nog "leer" capaciteit hebt om dit gedrag om te buigen.
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 08-12-2016 12:40:39 »
Het is precies andersom,

Het hele gedoe begint met MIYEL die mijn advies verkeerd vindt, niet andersom.
Ik vraag naar zijn reden om mijn advies in twijfel te trekken (immers wie stelt bewijst!), het kan zo zijn dat er in de loop der tijd andere opvattingen zijn ontstaan en men verder is met de "wetenschap". Ik sta open voor nieuwe feiten/kennis.

Ik lees niemand de les, dat deed MIYEL (je draait het weer om), echter zonder onderbouwing.
En dan ben ik de persoon die irritatie opwekt?

Ik denk dat jij jouw "leer" capaciteiten moet gebruiken om de feiten niet te verdraaien om daarna, zonder vooroordelen, tot een conclusie te komen.

En kennis etaleren? Ook hier is het MIYEL die dat doet (al is het onjuiste kennis) en mijn reactie afbrandt.
Dingen als "Zo'n goedkope juwelenreiniger heeft bij lange na het vermogen en/of frequentie niet vergeleken met zo'n duurdere."

Ik vind het prima dat iemand voor een paar euro winst injectoren wil reinigen, maar je moet niet gaan verkondigen dat mensen het zelf niet kunnen.
Of dat het enkel kan met hele dure ultrasoonreinigers, want dat is gewoon onzin.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

NinaPaul

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 08-12-2016 13:06:39 »
Ik zal mezelf "verdedigen" (al zijn deze aantijgingen natuurlijk gewoon een persoonlijke aanval (emotie), drogreden en heeft dit niets met de inhoud te maken (ratio)).

Ik kan prima tegen kritiek, zelden of nooit kom ik met persoonlijke aanvallen. Doe ik zomaar uitspraken zonder onderbouwing etc.
Ook zal ik mezelf daarin zelden of nooit verdedigen, laat staan "verongelijkt en welhaast verbolgen".

Citaat
statistisch significante dataset
Laat me de cijfers maar zien :D

En ik ben me er prima van bewust dat de manier van gelijk hebben zorgt dat je ongelijk krijgt.
Misschien vind jij dat geen knip voor de neus waard, dat wil niet zeggen dat het zonder waarde is.

-Gottfried Leibniz

razorx

• Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
« Reactie #40 Gepost op: 08-12-2016 13:30:07 »
Ik bedoelde 20Hz als pulsering voor de injectoren. ;)

peteRRR

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 08-12-2016 13:59:38 »
Misschien is het eens een probeersel om het sproeibeeld en de vul capaciteit cc van de injectoren
te testen voor en na een ultrasoon behandeling.

Kwam een filmpje tegen waar vooraf Fuel cleaners waren gebruikt in de tank om de injectoren weer goed te krijgen
en dat lukte niet enkel met ultrasoon kwamen de injectoren er weer bij,.https://www.youtube.com/watch?v=32wnnTgCJn8
Waardoor ze zo bevuild zijn/waren geraakt is niet duidelijk.

Hier ook nog een eenvoudiger manier om een reiniging te doen op de injectoren,.https://www.youtube.com/watch?v=8rk0tKtiVic
Je kan de lijn van het busje naar de injector natuurlijk vereenvoudigen door wat anders.

Ultrasoon is denk ik niet te toppen.

Groet
There is Light and there is darkness,the darkness imitates the Light as much as it can

UserID6342

• Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 08-12-2016 14:25:09 »
Die ASNU testbanken zijn geweldig mooi maar onbetaalbaar.... Als particulier of hobbyist is dat een te grote uitgave in mijn opinie...

daanium

• C70 Coupe MY98
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 08-12-2016 14:36:56 »
Ik ben wel blij met een forumgenoot die voor een prikkie de injectoren wil reinigen.
Dan hoef ik zelf niet te knoeien en kan ik m'n tijd spenderen aan andere projecten ;)
Dat goedje voor in de tank gebruik ik zelf trouwens ook bijna altijd, hier in de buurt verkopen ze het onder de naam Marvel Mystery Oil.
Mooi de Coupe in top conditie houden :D
Check hier mijn BLOG

classicT5

• Jeroen
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 08-12-2016 17:02:05 »
Piet heeft dacht ik zelf een testopstelling gemaakt voor de capaciteit van injectoren vast te stellen. Daarmee zou je dan ook kunnen kijken wat het voor- en na effect is.

Die opstelling van Piet staat in zijn blog.