Koelwater storing

Gestart door thomass-, 02-01-2019 20:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thomass-

Goedenavond allemaal,

ik wou graag 2 vragen in de ronde gooien. Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Het gaat om een V70 2,4t b5242t (nieuwe type motor, MY99 -00)

Sinds ongeveer een half jaar rij ik rond met een koelwater lampje wat af en toe aan gaat. Koelwater zit er genoeg in en heb ondertussen de sensor onderin het bakje vervangen. Hiermee was het probleem nog niet weg. Nu heb ik ook het koelwaterreservoir vervangen (ook direct de dop), de melding is er nog steeds. Gereset met Vida. Melding blijft. Weet iemand wat het probleem hier nog kan zijn?

Ook ging mijn motorlampje 1 dag voor de APK aan. Nokkenassensor. Heb deze vervangen voor een nieuwe (direct met nieuwe bougies) en sindsdien wil hij de eerste keer niet starten. Bij de 2e keer slaat hij direct aan. Ook hier sensor vervangen daarna gereset en proef gereden.. Loopt als een trein alleen starten wil hij niet fijn.

Alvast hartelijke dank voor het meedenken!

Vida codes:

ECM-644A - Camshaft Control - faulty position
ECM-6440 - Signal missing
CDM-000D Communication, - ECM internal fault
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

KIM

De nokkenas sensor storingen lijken te duiden naar een verkeerd type of verkeerde montage.

thomass-

bedankt voor je antwoord.

Hij is zo gemonteerd als ik de oude gedemonteerd heb.. stekkertje erin geklikt..
als hij niet goed gemonteerd zou zijn zou hij toch niet lopen?
nu start hij consequent bij de 2e keer dat je probeert..
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

KIM

Hij kan ook starten op het signaal van de krukassensor. Dan kost het alleen iets meer tijd omdat de nokkenas twee omwentelingen draait bij een omwenteling van de krukas.

thomass-

oke, en wat kan ik eraan doen om dit op te lossen?
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

triton

Nokkenassensor past op 1 manier, maar als je hem een halve slag draait gaat het ook. Dus kijk hier even naar.
Professioneel raddraaier

thomass-

Bedankt voor de tip, ga ik proberen!!
mag dagelijks genieten van mijn
Volvo V70 2,4T uit '99 230 pk
Volvo V70 2,3R uit '98 280 pk

Sbv

Citaat van: triton op 02-01-2019 22:31:42
Nokkenassensor past op 1 manier, maar als je hem een halve slag draait gaat het ook. Dus kijk hier even naar.
Bij een ME7 motor zoals hier is dit volgens mij anders. Sensor is compleet anders en kan je bij mijn weten maar op 1 manier monteren