Klepsteelrubberklus inclusief nieuwe klepstoters!

Nieuwe turboslangen, nieuwe dynamo, nieuwe startmotor.

Koppeling gewisseld omwille van een rammelend druklager.

- typische slijtagedelen (banden, olie, filtertjes, ...)
- thermostaat en temperatuursensor
- schakelbussen
- volledige ontsteking
- airco hersteld
- motorflush
- microswitches
- demontage dashboard omwille van gekraak
- wielkuipen geïnspecteerd + getecyleerd
- TPS
- oliekoelerslangen
- nokkenassensor
In 2015 merkte ik een lek op aan de uitlaatspruitstukpakking. De pakking is toen vervangen geweest, maar toen ontdekten we dat de schroefdraad in de cylinderkop waarmee de collector wordt vastgezet ernstig beschadigd was. Met wat beleid en loctite bleef de boel vrij goed dicht...
Een jaar later begon de collector terug los te komen waarna ik besloot om het blok te wisselen. Blok had wat last van olieverbruik. Ik had ook geen vertrouwen in de Spaanse monteurs en kende de historie van het blok ook niet.
Eind mei 2016 is het blok dan gewisseld. De klepsteelrubbers werden vernieuwd en de nieuwe stoters werden overgebouwd. Uiteraard kwam er ook een nieuwe distributieriem op. Een gelegen moment ook om een japanifold te monteren.

Op weg naar huis besloot een kachelslang los te springen waardoor ik stil kwam te staan. Na een interventie van Thuur was ik snel terug op weg!

Afgelopen week sloeg het noodlot opnieuw toe. Ik had last van een trilling rechtsvoor. Tot tijdens een lange bocht naar links de aandrijfas losliep en ik wederom stil kwam te staan.

De auto is afgesleept naar een Mercedes garage hier in de buurt van een vriend. De lange as is losgelopen, de bouten en beugel zijn weg.
Gisteren kwam het bericht dat de as ernstig beschadigd is. Deze middag heeft Thuur een pakket opgestuurd met een vervangende as, beugel en bouten. Een nieuwe keerring voor in de bak wordt hier in de buurt besteld. Ik hoop de auto terug te hebben tegen eind deze week.