Auteur Topic: De Spaanse Curry: reconstrucción  (gelezen 70245 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

big ben

  • Clublidnr: 85011751
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2954
  • Geslacht: Man
  • Groene 20 klepper
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1155 Gepost op: 16-12-2018 10:21:43 »
Flinke update aan je CY  :D, fijn dat je er veel plezier aan hebt!  :eusa_clap:

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9231
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1156 Gepost op: 16-12-2018 10:35:11 »
Gordel van een classic past niet helemaal zonder aanpassingen geloof ik hoor was een verschil in bevestiging van de gordel aan de stoel. Fijn dat je weer wat problemen hebt weten tackelen.

Ik doe dat anders... Gewoon ignore de rammelende uitlaat en het getril knipperende binnen verlichting doet de mijne ook al een tijd gewoon doen of het er niet is hahahah

Erg he eigenlijk :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10599
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1157 Gepost op: 16-12-2018 11:53:20 »
Gordel van een classic past niet helemaal zonder aanpassingen geloof ik hoor was een verschil in bevestiging van de gordel aan de stoel. Fijn dat je weer wat problemen hebt weten tackelen.


Zou zomaar eens kunnen. Toen ik hem kocht zaten er V70 gordels in, maar toen ook met V70 B-stijlen in het interieur. Maar toen zaten er ook V70R stoelen in de auto... Misschien maar gewoon eens een nieuwe gordel inzetten als die nog te krijgen zijn.

Ik doe dat anders... Gewoon ignore de rammelende uitlaat en het getril knipperende binnen verlichting doet de mijne ook al een tijd gewoon doen of het er niet is hahahah

Erg he eigenlijk :P

Erg zou ik dat niet noemen, ik wou dat ik dat kon.

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10599
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1158 Gepost op: 19-12-2018 15:29:11 »
Er zijn nog zekerheden in het leven... met een 850 ben je nooit klaar.  ;D

Vandaag viel het me op dat het koelwaterniveau licht gezakt was. Pakweg een cm in het tankje.

Na wat rondneuzen met de zaklamp onder de kap zag ik dit, herkenbare, spoortje onder de bovenste radiatoraansluiting.



Dus klemmetje aangedraaid, schoongemaakt, bijgevuld en opvolgen maar... Hopelijk valt het onder de categorie "cheap fix".

Wat ik verder ook al een tijdje heb, vooral bij koude motor (pakweg de eerste 10km na het koud starten), dat de auto soms met een seconde vertraging reageert op het gaspedaal bij heel voorzichtig gasgeven. B.v. als je even gas moet lossen voor een voorligger en nadien geef je rustig gas om terug met het verkeer mee te komen. Heel vaak gebeurt het me dat de auto totaal niet reageert, hij dreigt niet stil te vallen ofzo, maar het is net alsof ik niet aan het gaspedaal kom. Afgelopen zaterdag is de gaskabel gesmeerd en afgesteld. Bij warme motor is het fenomeen er ook, maar merkbaar minder.

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9231
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1159 Gepost op: 19-12-2018 20:51:49 »
Alleen op lpg of ook op naft?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10599
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1160 Gepost op: 22-12-2018 15:29:29 »
Alleen op lpg of ook op naft?

Ik ben net een rondje gaan rijden op de primitieve brandstof en het fenomeen deed zich totaal niet voor.
Enkel op lpg dus.

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9231
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1161 Gepost op: 24-12-2018 11:18:29 »
Kan toch ook wat bevriezing zijn denk ik...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10599
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1162 Gepost op: 24-12-2018 11:42:29 »
Kan toch ook wat bevriezing zijn denk ik...

Zo kort na het starten? Kunnen we dat op de één of andere manier uitsluiten?

de Boeing

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • 855R AUT Lpi
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1163 Gepost op: 26-12-2018 11:47:25 »
is er in een log niet te zien wat er gebeurd? (start/lpg)

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10599
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1164 Gepost op: 26-12-2018 11:49:28 »
is er in een log niet te zien wat er gebeurd? (start/lpg)

Vast wel, zal ik één dezer eens fixen.

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10599
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1165 Gepost op: 31-12-2018 14:56:35 »
Er zijn nog zekerheden in het leven... met een 850 ben je nooit klaar.  ;D

Vandaag viel het me op dat het koelwaterniveau licht gezakt was. Pakweg een cm in het tankje.

Na wat rondneuzen met de zaklamp onder de kap zag ik dit, herkenbare, spoortje onder de bovenste radiatoraansluiting.



Dus klemmetje aangedraaid, schoongemaakt, bijgevuld en opvolgen maar... Hopelijk valt het onder de categorie "cheap fix".

Wat ik verder ook al een tijdje heb, vooral bij koude motor (pakweg de eerste 10km na het koud starten), dat de auto soms met een seconde vertraging reageert op het gaspedaal bij heel voorzichtig gasgeven. B.v. als je even gas moet lossen voor een voorligger en nadien geef je rustig gas om terug met het verkeer mee te komen. Heel vaak gebeurt het me dat de auto totaal niet reageert, hij dreigt niet stil te vallen ofzo, maar het is net alsof ik niet aan het gaspedaal kom. Afgelopen zaterdag is de gaskabel gesmeerd en afgesteld. Bij warme motor is het fenomeen er ook, maar merkbaar minder.

Helaas voorlopig geen cheap fix. Intussen 200km verder en het tankje is weer een dikke cm gezakt. Net de auto laten draaien en met de lamp even het koelsysteem goed bekeken. Alles is kurkdroog en nergens 'kraagjes' te zien. Onder de kachelradiator is het ook kurkdroog en zijn ook geen sporen te zien.

Wel vreemd, want met dergelijk verbruik moet je normaal toch ergens sporen kunnen zien.
« Laatst bewerkt op: 31-12-2018 15:01:40 door Vulk »

de Boeing

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • 855R AUT Lpi
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1166 Gepost op: 31-12-2018 17:05:04 »
Rappendaf had volgens mij eens een lekkage gehad achteraan de waterpomp op het blok, daar waar de grote waterbuis het blok in gaat, dat is heel moeilijk te zien met motor in auto.

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11664
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1167 Gepost op: 31-12-2018 18:27:26 »
Rappendaf had volgens mij eens een lekkage gehad achteraan de waterpomp op het blok, daar waar de grote waterbuis het blok in gaat, dat is heel moeilijk te zien met motor in auto.
Daar noem je een heel goede! Beruchte plek die je niet snel door hebt. Zeker omdat de KVS daar snel verdampt.

rappendaf

  • 1 leven leef het
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 780
  • Geslacht: Man
  • 850 t5 C70 T5 23t 850 alter 1
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1168 Gepost op: 01-01-2019 12:37:41 »
idd is moeilijk te vinden en langst boven helemaal
Laatst hing er weer een druppel aan ik heb een andere buisgeplaatst destijds en ik vrees ervoor dat deze verschllen in diameter 1 maal kan maar 2 keer op 2 jaar dezelfde ooring lijkt me kras
door dit soort prullen ben ik de ouwe bak soms kots beu en denk er dan aan om hem uit elkaar te trekken en hem in onderdelen te verkopen

Maar als ik dan weer een rit gedaan heb verandert dat weer

Groetjess en een fijn nieuwjaar
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10599
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: De Spaanse Curry: reconstrucción
« Reactie #1169 Gepost op: 06-01-2019 11:45:25 »
idd is moeilijk te vinden en langst boven helemaal
Laatst hing er weer een druppel aan ik heb een andere buisgeplaatst destijds en ik vrees ervoor dat deze verschllen in diameter 1 maal kan maar 2 keer op 2 jaar dezelfde ooring lijkt me kras
door dit soort prullen ben ik de ouwe bak soms kots beu en denk er dan aan om hem uit elkaar te trekken en hem in onderdelen te verkopen

Maar als ik dan weer een rit gedaan heb verandert dat weer

Groetjess en een fijn nieuwjaar


Dat gevoel ken ik. Sinds ik hem heb heeft de auto nog nooit zo goed gereden als nu, en daar is naast het onderhoud, de software voor verantwoordelijk!

Koelvloeistoflek zal ik uiteindelijk ook wel vinden, voorlopig vul ik gewoon bij. Heb nog even andere prioriteiten helaas.
« Laatst bewerkt op: 06-01-2019 12:01:46 door Vulk »