De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850-R

Uitlijnen is inderdaad noodzakelijk nadat het onderstel los is geweest. Enkel de rest van de trillingen vallen denk ik nu pas op  ;D 
(er zou een kleine trilling kunnen zitten in de huidige aandrijfas als deze als een tikkeltje ouder is, maar hier gaan we maar niet vanuit)

Hopelijk blijft hij nu lekker roffelen....
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

classicT5

Hebben ze de wielophanging losgehaald? Ben je zeker?

Voor aandrijfas vervangen hoeft dat helemaal niet, alleen onderste fuseekogel aan de draagarm los is genoeg.

)()()sT

Citaat van: Vulk op 28-06-2016 18:42:15
Of word ik nu paranoia?
Het duurt nog wel even eer het vertrouwen volledig terug is denk ik.

Joh  :eusa_think:


;D

Gewoon eens lekker rijden. Het blijft een auto van 22 jaar oud, en daar heb je nou eenmaal altijd wel wat mee.

maruska

geldt niet alleen voor auto's hoor, vrouwen/ega's hebben daar ook last van ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

leons850

Citaat van: maruska op 29-06-2016 14:11:49
geldt niet alleen voor auto's hoor, vrouwen/ega's hebben daar ook last van ;D

Heb jij er 1 van 22jaar oud dan? ;)
Ik namelijk nog wel. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

1 van 40+ inruilen voor 2 van 22 dan maar?

@thomas. Vertrouwen in de auto is iets van langzaam terug moet komen. Soms ook niet en dan ga je er nooit vriendjes mee worden

leons850

Citaat van: Sbv op 29-06-2016 15:36:23
1 van 40+ inruilen voor 2 van 22 dan maar?

@thomas. Vertrouwen in de auto is iets van langzaam terug moet komen. Soms ook niet en dan ga je er nooit vriendjes mee worden

Zolang je van die van mij afblijft vind ik het prima. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Citaat van: maruska op 29-06-2016 14:11:49
geldt niet alleen voor auto's hoor, vrouwen/ega's hebben daar ook last van ;D

Wat dat betreft mag je blij zijn als er af en toe nog eens beweging in het ding komt  ;D

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Dat ding waar heel af en toe nog beweging in komt ? ;D

Vulk

#25
Vandaag heb ik de 850 laten uitlijnen.



Rechtsvoor moest er serieus bijgesteld worden. De auto rijdt terug zoals vanouds. Bij 110km/u is er nog wel een kleine trilling waar te nemen, maar ik denk dat dat eerder in de banden zit.

De beugel hangt nog rond de as en de dichting is mooi droog! :eusa_dance:



Enige wat er nu is is dat tikken. Het typisch geluid van metaal dat uitzet of terug inkrimpt. Alleen doet de auto het ook als de motor nog loopt. Toen hij op de brug stond eens geluisterd en het komt precies van uit het carter (of daar rond). Binnenkort maar eens deftig naar kijken.

leons850

Ik had een vrij verme tik, zelfs bij de airco meet een aantal mensen laten luisteren en dachten allemaal druklager. Bleek dat ik bij de motorwissel de 2 bouten van de baksteun aan de bak niet had vast gezet (zat vuil in, daardoor ging het zwaar).
Nadat ik ze had vast gezet was het volledig weg.
Dit geluid leek ook echt uit de motor/bak te komen.
Misschien eens wat steunen na trekken?

Succes, vertrouwen komt vanzelf weer terug.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Vulk

Ik zal een deze eens alles nalopen, thx voor de tip!

Jurijn R

Lichte trilling zal eerder in de velg zitten dan in de band..

Vulk

Citaat van: leons850 op 01-07-2016 15:11:28
Ik had een vrij verme tik, zelfs bij de airco meet een aantal mensen laten luisteren en dachten allemaal druklager. Bleek dat ik bij de motorwissel de 2 bouten van de baksteun aan de bak niet had vast gezet (zat vuil in, daardoor ging het zwaar).
Nadat ik ze had vast gezet was het volledig weg.
Dit geluid leek ook echt uit de motor/bak te komen.
Misschien eens wat steunen na trekken?

Succes, vertrouwen komt vanzelf weer terug.

Goed, vandaag even wat tijd genomen om de auto op te krikken. Enkele zaken nagelopen. Plots viel mijn oog op de onderste bout van de aircopomp. Die zat helemaal los (visueel te zien). Deze bout had ik zelf nog vastgezet, maar ik herinner mij dat dat toen bijzonder stroef ging.

Ik heb helaas niet genoeg gereedschap om deze terug vast te zetten. Ik kan niet genoeg slag maken. Ik heb de bout zo vast mogelijk gezet. Je ziet duidelijk dat de bout nog niet op haar plaats zit, maar krijg er geen beweging meer in. Binnenkort op de brug maar eens rustig bekijken.

De aandrijfas zit nog steeds vast in de bak. De bouten van de beugel heb ik voor de zekerheid nog eens nagetrokken.

Tijdens het uitlijnen zag ik dat het blok nat was langs onder ook, vandaag zag ik dat de lekkage van onderaan de peilstok kwam.
Al bij al enkele meevallers dus. :)