De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: elianmars op 24-07-2016 00:04:15
Net over de grens was het al raak. Ik knalde knetterhard met het linker voorwiel in een gat. Man man, wat een ellende is het toch met die wegen...... ::)

2 gaten in de hele weg en ja hoor, een Ollander moet er weer net door....  ::)







:evil:

elianmars

Citaat van: Ludo op 24-07-2016 00:14:46
Citaat van: elianmars op 24-07-2016 00:04:15
Net over de grens was het al raak. Ik knalde knetterhard met het linker voorwiel in een gat. Man man, wat een ellende is het toch met die wegen...... ::)

2 gaten in de hele weg en ja hoor, een Ollander moet er weer net door....  ::)







:evil:

;D

StefanCJ

Twee gaten per m2 bedoelt hij denk ik  :evil:

:)

Vulk

#48
Citaat van: KIM op 23-07-2016 21:12:23
Thomas, een nieuwe peilstok met peilstokbuis is wellicht een betere oplossing.
Ik heb deze ook in de R gemonteerd en ben nu voorgoed van sludge op de peilstok kwijt. De dubbele O-ring bij deze constructie is een veel betere oplossing dan de originele enkele.

Deze had ik nog liggen van mijn vorig blok. Net even gemonteerd en er lekt geen olie meer.
Heb de carterventilatie nog even getest bij warm blok ook. De vuldop blijft netjes liggen op het blok, beweegt helemaal niet.
Geen druk op de peilstok, maar bij gas geven komt er wel wat lichte rook uit. Geen dikke wolk, maar als je goed kijkt zie je wel iets passeren. Volgens het forum is dat vrij normaal dat er wat carterdampen passeren.

Ik kijk er voorlopig even tegen aan.

KIM

En dat is precies waarvoor de carterventilatie nodig is.
Alles OK dus.

Daf46

Citaat van: Ludo op 24-07-2016 00:14:46
Citaat van: elianmars op 24-07-2016 00:04:15
Net over de grens was het al raak. Ik knalde knetterhard met het linker voorwiel in een gat. Man man, wat een ellende is het toch met die wegen...... ::)

2 gaten in de hele weg en ja hoor, een Ollander moet er weer net door....  ::)







:evil:
Dat stukje E42 bij de Franse grens nabij Doornik misschien ?
De rest van België vind ik nog niet zo erg hoor.

classicT5

Neem dan de liefkenshoektunnel eens. Vind ik bizar slecht wegdek en dan nog tol betalen ;)

Jurijn R

Vindt de wegen hier best zeik hoor! Moet je eens in mijn buurt komen hobbelen  ::)

Vulk

#53
Net als de wegen in België is ons keuringssysteem niet ideaal.
Mijn keuring verviel op 27/09 en sinds gisteren mocht ik de auto aanleveren. Dus vandaag heb ik dat gedaan, twee maanden voor de vervaldatum.
Dat doe ik altijd, als er dan nog een probleem zou zijn, dan heb ik ruim te tijd om het op te lossen dacht ik.

Voor het eerst heb ik de catloze downpipe laten zitten, wie niet waagt...
Over de downpipe geen opmerking, wel over het lichtbeeld van de koplampen. Rechtsvoor stond niet goed. De keurder moest eerst zoeken naar de schakelaar van het achtermistlicht en had met de niveauregeling van de lampen gespeeld. Ik gebruik dat nooit, want ik weet dat een motortje soms hapert.  :eusa_wall:

Dus afgekeurd op het lichtbeeld, nieuwe vervaldatum keuring: 10 augustus. Het originele keuringsdocument krijg je niet terug. Dus direct na de keuring naar de garage gereden om de lichten af te regelen. Hij gaf al aan dat het lichtbeeld wazig is (zoals elk jaar), maar ok is om te keuren.
Terug naar de keuring gereden, ... en opnieuw afgekeurd op de lichten, alleen deze keer linksvoor.  Het probleem is dat ik dat niet kan bewijzen, want op de kaart staat enkel vermeld "één van de dimlichten". Ik heb momenteel depo koplampen in een Hella behuizing in de auto zitten. Lampen zijn +- 100.000km oud. Dus vandaag maar twee nieuwe Hella's besteld, alleen komen die pas binnen enkele dagen na vervaldatum van de keuring.

Gebeld naar het keuringsstation om te vragen of dit een probleem is. Antwoord: "dat is geen probleem, gedraag u alleen een beetje langs de weg...." Na wat opzoeking blijkt dat je toch een toeslag moet betalen als je uw auto te laat voor de keuring aanlevert... Ik wil ook niet weten wat er gebeurd mocht ik dan een ongeval hebben... Om van onze vakantie naar Frankrijk nog maar te zwijgen.
Ik ga de auto nu op 9 augustus opnieuw aanbieden zonder er iets aan te doen. Ik gok dat ik de auto dan wel gekeurd krijg. If not, dan krijg ik (hopelijk) opnieuw twee weken verlenging...

Kafka...

fpede

ge moogt altijd de mijne Efkes bezigen hé, als ge ze maar zelf afhaalt en terug opzet :D

Ludo

Citaat van: Vulk op 27-07-2016 12:51:11
Gebeld naar het keuringsstation om te vragen of dit een probleem is. Antwoord: "dat is geen probleem, gedraag u alleen een beetje langs de weg...." ...
Ik wil ook niet weten wat er gebeurd mocht ik dan een ongeval hebben...

Toch altijd opletten hiermee Thomas.
Op je keuringspapier staat code 1 of code 2.
Afhankelijk daarvan mag je rijden of niet indien afgekeurd.

https://emag.touring-verzekeringen.be/auto/2015/juli/afspraak-autokeuring.html

fpede

btw, dan had ik toch meer chance met de keurmeester vorig jaar,... toen was het net niet goed, maar hij heeft het er als opmerking op gezet, zodat ik wat tijd had om de kost voor nieuwe lampen in te plannen ;)

Vulk

Citaat van: Ludo op 27-07-2016 13:11:48
Citaat van: Vulk op 27-07-2016 12:51:11
Gebeld naar het keuringsstation om te vragen of dit een probleem is. Antwoord: "dat is geen probleem, gedraag u alleen een beetje langs de weg...." ...
Ik wil ook niet weten wat er gebeurd mocht ik dan een ongeval hebben...

Toch altijd opletten hiermee Thomas.
Op je keuringspapier staat code 1 of code 2.
Afhankelijk daarvan mag je rijden of niet indien afgekeurd.

https://emag.touring-verzekeringen.be/auto/2015/juli/afspraak-autokeuring.html

Ik heb code 2 dus mag de komende 2 weken gewoon in het verkeer blijven.
Stel dat ik volgende week terug ga en opnieuw afgekeurd wordt, krijg ik dan opnieuw verlenging van 2 weken?

)()()sT


Piere

Citaat van: Vulk op 27-07-2016 13:55:13
Stel dat ik volgende week terug ga en opnieuw afgekeurd wordt, krijg ik dan opnieuw verlenging van 2 weken?

Tuurlijk, als je chance hebt keuren ze je zelfs goed.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/