De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Er is alvast meer comfort als met de conti's, al weet ik niet op welke spanning de Michelins nu staan.
Ik laat ze sowieso op de vooras liggen, ik wil graag weten of ze per kilometer goedkoper of duurder zijn dan de conti's.

)()()sT

Die Omega krik past toch net onder het subframe? Of net niet? Bij m'n cabrio in ieder geval niet.
Echter, ik krik de auto gewoon op het krikpunt op met die krik. 2 wielen in een keer de lucht in :)

Vulk

Citaat van: )()()sT op 06-08-2016 09:14:46
Die Omega krik past toch net onder het subframe? Of net niet? Bij m'n cabrio in ieder geval niet.
Echter, ik krik de auto gewoon op het krikpunt op met die krik. 2 wielen in een keer de lucht in :)

Past net niet onder het subframe, maar wel netjes onder het krikpunt. :)

elianmars

Ik gebruik altijd de krikpunten. Nog nooit subframe gepakt. Ik zou niet weten waarom ook ;D

maartendeb

Nou, dat scheelt je dus een keer krikken. Zeker fijne optie als het een smalle garage betreft.

UserID6342

Als voorbeeld bedoeld: de Omega heeft een minimale hoogte van 140 mm nodig om eronder te kunnen en de AC krik (als voorbeeld) 80 mm.  De laatste schuif je dus onder een verlaagde auto en ook onder het subframe.  Wij pakken echter standaard ook de auto op, op de standaard krikpunten en werken bijvoorbeeld met de remmen altijd per zijde (dus voor en achter tegelijkertijd).  Bij bijvoorbeeld een oliewissel gaat onze voorkeur er naar uit om de auto onder het subframe te pakken.

elianmars

Citaat van: maartendeb op 06-08-2016 09:46:11
Nou, dat scheelt je dus een keer krikken. Zeker fijne optie als het een smalle garage betreft.

Ligt eraan wat je werkzaamheden zijn, toch?  ;D

In een smalle garage is het inderdaad makkelijker om dan het subframe te pakken. Gelukkig heb ik wat meer ruimte, zodat dat niet nodig is  :)

)()()sT

Waar het forum ook groots in is: Thomas leren krikken.



;D!

Boeijke


elianmars


Vulk

#145
Het schuren van de remmen begint terug te komen dus ik ga de pennen vervangen.
Dit zal Scanpech zijn geloof ik?

http://www.estateservices.nl/remmen/remklauwpen-set-400-850-voor.html

StefanCJ

Lol @ Joost.

Thomas, pennen kun je ook bij de dealer halen.

Vulk

Zal ik morgen maar eens doen. De magazijnman is met verlof dus dat wordt weer lachen hier.
Ik mag al blij zijn als ze weten welk model de 850 is. ;D

UserID6342

In het totaal 4x 30648017

Maar als je wat Brillo pakt en een klein beetje water maak je ze zo echt goed schoon, even laten drogen, klein beetje kopervet erop en terug erin.  Denk dat je het dan al opgelost hebt en dan kost het je niets, behalve een klein beetje moeite....

V70geRwin

Citaat van: Vulk op 06-08-2016 08:46:05
Er is alvast meer comfort als met de conti's, al weet ik niet op welke spanning de Michelins nu staan.
Ik laat ze sowieso op de vooras liggen, ik wil graag weten of ze per kilometer goedkoper of duurder zijn dan de conti's.

De conti's is het scheef afslijten niet aan te rekenen natuurlijk  ;)

Zijn de Michelins nog comfortabeler dan de conti spct 5?
Ik kwam van de Bridgestone RE050A en de zijn knetterhard, je kan een dubbeltje voelen maar sturen messcherp. Vind de conti in nat nog beter dan de Bridgestone maar wel een zachtere wang. Nog geen ervaring met Michelin hoor.