De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de Boeing

Mooi werk weer!

Welke ashoesen zijn er gemonteerd, gewoon universele of specifiek volvo (merk)? Want ik dacht dat die binnenste (tegen versnellingsbak) eigenlijk nooit stuk gaan, maar zal die van mij nu toch ook nog eens kritisch bekijken voor ik de assen terug monteer.

stuuraandeverkeerdekant

Universeel gok ik zo want Volvo hoezen kunnen niet over een spreider heen (te stug weet ik uit ervaring) Womi misschien?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Vulk

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 20-08-2016 10:27:57
Universeel gok ik zo want Volvo hoezen kunnen niet over een spreider heen (te stug weet ik uit ervaring) Womi misschien?

Zou ik moeten vragen aan Thuur, heb nochtans de doos in mijn handen gehad.
Heb ook net de wielen gewisseld achter. In de naaf linksachter zitten twee deukjes, ik vermoed dat dit door een hamer veroorzaakt is? ;D

Zou best wel eens de oorzaak kunnen zijn, al moet dit gebeurd zijn voor ik de auto had en ik heb toch een hele tijd trillingsvrij gereden met de gele...




V70geRwin

Dat is alleen maar een dopje. Zal niet de trilling veroorzaken denk ik gezien kleine gewicht en dicht bij de center van de as.

Vulk

Ben intussen even gaan rijden, het is beter, maar niet weg.

triton

Voor naar achter ook al gewisseld?
Professioneel raddraaier

Vulk

Citaat van: triton op 20-08-2016 12:32:48
Voor naar achter ook al gewisseld?


Nee nog niet, dat is de volgende stap.
Ik had een trilling vanvoor die overheerste, sinds het vervangen van de voorste banden is dit weg en merkte ik het langs achter op.
Nu is het wel vrij beperkt, maar eens je er begint op te letten.

Sbv


Jurijn R


Vulk

Citaat van: Jurijn R op 20-08-2016 16:28:11
Wel gebalanceerd ?

Lezen Jurijn, ze zijn gisteren opnieuw gebalanceerd.

Citaat van: Sbv op 20-08-2016 16:12:52
banden gecupt achter ?

Zou kunnen, binnenkort maar eens voorop leggen.

)()()sT

En al eens je winterbandjes eronder gewieberd?

peteRRR

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-08-2016 18:53:13
Wat je nu niet schoongemaakt hebt is het contactvlak tussen de schijf en het wiellager. Daar  heb ik bij mij al meerdere keren trillingen mee opgelost. In het Noorse klimaat roest het daar ook. Hoe dat bij jou is weet ik zo niet.

Kan je ook nog uit proberen schijf er af en daar reinigen ;)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ewout Schalkwijk

Citaat van: peteRRR op 20-08-2016 17:28:37
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-08-2016 18:53:13
Wat je nu niet schoongemaakt hebt is het contactvlak tussen de schijf en het wiellager. Daar  heb ik bij mij al meerdere keren trillingen mee opgelost. In het Noorse klimaat roest het daar ook. Hoe dat bij jou is weet ik zo niet.

Kan je ook nog uit proberen schijf er af en daar reinigen ;)

Groet


Net m'n blog er over bijgewerkt. Klik voor de plaatjes.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1688528.html#msg1688528
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Vulk

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-08-2016 17:42:52
Citaat van: peteRRR op 20-08-2016 17:28:37
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 01-08-2016 18:53:13
Wat je nu niet schoongemaakt hebt is het contactvlak tussen de schijf en het wiellager. Daar  heb ik bij mij al meerdere keren trillingen mee opgelost. In het Noorse klimaat roest het daar ook. Hoe dat bij jou is weet ik zo niet.

Kan je ook nog uit proberen schijf er af en daar reinigen ;)

Groet


Net m'n blog er over bijgewerkt. Klik voor de plaatjes.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1688528.html#msg1688528

Thx ga ik bij gelegenheid eens doen!

Vulk

#194
De 850 heeft de afgelopen week eindelijk nog eens gedaan waarvoor hij gemaakt is: rijden!

Vorige week zondag zijn we vertrokken naar de Provence. De heenrit ging bijzonder vlot en de 850 heeft geen krimp gegeven.
De auto mocht een weekje hier overnachten, could be worse... De hele week 30°C plus, een zuchtje wind en werkelijk geen enkel wolkje gezien.





Uiteraard hebben we een hele hoop uitstapjes gedaan (Avignon bezocht, Crestet, Vaison La Romaine, ...) met als hoogtepunt... een bezoekje aan de Mont Ventoux met de 850!







En als we niet op uitstap waren vertoefden we hier:



Bewust de hele week geen verbinding met internet gemaakt, verbazend welke rust je dan overkomt!
De 850 heeft het eigenlijk steeds prima gedaan. 's Morgens duurde het starten wat langer, maar dan enkel als hij met de neus naar omhoog geparkeerd stond. (symptoom lekkende gasinjector). Eén keer na een rit van een uur bij 35°C begon het stationair toerental plots hard te schommelen. Van zodra ik de airco uitzette was het toerental terug helemaal strak. Dat is ook maar één keer gebeurd. De terugweg ging nog vlotter dan de heenweg! Bijzonder weinig roffels gespot. Geen enkele 850, een classic met Franse nummerplaat, een C70, bovenop de Ventoux een Nederlands gezin met een Classic 10V op gas. Op de terugweg nog een mooie rode V70classic ingehaald (Frans kenteken).

Eén dezer maar eens de dode insecten van de motorkap wassen. :)