De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Citaat van: Lammert op 01-10-2016 17:24:33
Citaat van: Vulk op 01-10-2016 17:14:48
Citaat van: Lammert op 01-10-2016 17:07:21
Citaat van: Vulk op 01-10-2016 16:58:33
Citaat van: elianmars op 01-10-2016 16:35:43
Ik meen dat Stefan al had aangeboden om te komen helpen met wegen  ;D

Mijn weegschaal gaat maar tot 150kg. :)
Plank er op leggen, pompoen op plank

En hoe lees ik het dan af? Pompoen is qua oppervlak het formaat van een pallet. :)
Goeie ;D. Pallet op de weegschaal leggen?

Ik weet niet of je een wipwap in de buurt hebt, maar samen met een rolmaat en iemand om aan de andere kant op de wipwap te zitten kan je vrij nauwkeurig het gewicht bepalen. Wel foto's maken aub ;D ;D

Dat is nog een goeie eigenlijk, alleen om die daarop in evenwicht te krijgen... :)

peteRRR

#241
In een net rollen en een stok door het net en op tillen of alleen ( te lomp om op te tillen ) of met z,n 2en en op de weegschaal  leggen.

Groet

Edit:Aangepast: en dan met 2 weegschalen,..ieder een weegschaal nemen en dan gaan rekenen.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Lammert

Citaat van: Vulk op 01-10-2016 17:26:33
Citaat van: Lammert op 01-10-2016 17:24:33
Citaat van: Vulk op 01-10-2016 17:14:48
Citaat van: Lammert op 01-10-2016 17:07:21
Citaat van: Vulk op 01-10-2016 16:58:33
Citaat van: elianmars op 01-10-2016 16:35:43
Ik meen dat Stefan al had aangeboden om te komen helpen met wegen  ;D

Mijn weegschaal gaat maar tot 150kg. :)
Plank er op leggen, pompoen op plank

En hoe lees ik het dan af? Pompoen is qua oppervlak het formaat van een pallet. :)
Goeie ;D. Pallet op de weegschaal leggen?

Ik weet niet of je een wipwap in de buurt hebt, maar samen met een rolmaat en iemand om aan de andere kant op de wipwap te zitten kan je vrij nauwkeurig het gewicht bepalen. Wel foto's maken aub ;D ;D

Dat is nog een goeie eigenlijk, alleen om die daarop in evenwicht te krijgen... :)
Neem iemand die zwaarder is dan de pompoen, en laat die langzaam maar het midden  van de wipwap bewegen. Door de hefboom werking komt het vanzelf in evenwicht. Daarna met je de lengtes aan beide zijdes op warme je het gewicht kan bepalen

Vulk

Citaat van: Lammert op 01-10-2016 17:54:12
Citaat van: Vulk op 01-10-2016 17:26:33
Citaat van: Lammert op 01-10-2016 17:24:33
Citaat van: Vulk op 01-10-2016 17:14:48
Citaat van: Lammert op 01-10-2016 17:07:21
Citaat van: Vulk op 01-10-2016 16:58:33
Citaat van: elianmars op 01-10-2016 16:35:43
Ik meen dat Stefan al had aangeboden om te komen helpen met wegen  ;D

Mijn weegschaal gaat maar tot 150kg. :)
Plank er op leggen, pompoen op plank

En hoe lees ik het dan af? Pompoen is qua oppervlak het formaat van een pallet. :)
Goeie ;D. Pallet op de weegschaal leggen?

Ik weet niet of je een wipwap in de buurt hebt, maar samen met een rolmaat en iemand om aan de andere kant op de wipwap te zitten kan je vrij nauwkeurig het gewicht bepalen. Wel foto's maken aub ;D ;D

Dat is nog een goeie eigenlijk, alleen om die daarop in evenwicht te krijgen... :)
Neem iemand die zwaarder is dan de pompoen, en laat die langzaam maar het midden  van de wipwap bewegen. Door de hefboom werking komt het vanzelf in evenwicht. Daarna met je de lengtes aan beide zijdes op warme je het gewicht kan bepalen

Akkoord. Dat snap ik, maar de pompoen moet al willen blijven liggen ook.

classicT5

Spanbandje erom will do the trick

NinaPaul

Citaat van: classicT5 op 01-10-2016 19:16:09
Spanbandje erom will do the trick

Als je soep wil hebben wel :D

Hoe nauwkeurig moet de weging zijn?
Gemeente weegbrug, meestal zijn ze blij iets anders te doen.
(Weegbrug, vorkheftruk/loader met gewicht meting, etc.)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vulk

Citaat van: NinaPaul op 01-10-2016 19:31:34
Citaat van: classicT5 op 01-10-2016 19:16:09
Spanbandje erom will do the trick

Als je soep wil hebben wel :D

Hoe nauwkeurig moet de weging zijn?
Gemeente weegbrug, meestal zijn ze blij iets anders te doen.
(Weegbrug, vorkheftruk/loader met gewicht meting, etc.)

Had hem graag tot 0,1kg nauwkeurig. Bij de gemeente is het tot op 5kg nauwkeurig. Misschien eens een lokale landbouwer zoeken. :)

vincen tdi

bij tuincentra of steenhandelaren hebben ze vaak wel een weegschaal om steen mee te wegen
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

peteRRR

Of ergens een haakweger vandaan zien te halen of ergens waar ze zo,n ding hebben.
Zou vooral niet eerst de tien kamp er mee gaan doen ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Ewout Schalkwijk

Weegschaal met app? Alom vertegenwoordigd in de winkels tegenwoordig. :eusa_whistle:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

rob850/480

Vaak heeft een dierenarts een grote weegplaat tot 100 kilo

StefanCJ

Citaat van: peteRRR op 01-10-2016 17:41:46
In een net rollen en een stok door het net en op tillen of alleen ( te lomp om op te tillen ) of met z,n 2en en op de weegschaal  leggen.

Groet

Edit:Aangepast: en dan met 2 weegschalen,..ieder een weegschaal nemen en dan gaan rekenen.

Dat is een goede optie. Moet je wel een flink en stevig net hebben. Qua stok zou ik gebruik maken van een steigerbuis. Gewicht is dan ook goed te tillen met twee man.

Die 80kg tillen in je eentje lukt wel, mits je een beetje houvast hebt. Dat lijkt me met die pompoen wat lastig. Ik weet ook niet of de buitenkant heel hard is, zonde als je hem stuk knijpt.

:D

elianmars

Je kunt dat ding toch gewoon in vieren hakken en de stukken apart wegen?  :eusa_angel:

Vulk

Citaat van: elianmars op 03-10-2016 20:59:08
Je kunt dat ding toch gewoon in vieren hakken en de stukken apart wegen?  :eusa_angel:

Dat krijg ik niet over mijn hart!
Komend weekend ga ik hem losknippen. Dan met twee man heffen en een derde de weegschaal er onder schuiven. Als hij op zijn zij ligt moet het normaal te doen zijn.

Foto's volgen!

peteRRR

Citaat van: StefanCJ op 03-10-2016 20:51:27
Citaat van: peteRRR op 01-10-2016 17:41:46
In een net rollen en een stok door het net en op tillen of alleen ( te lomp om op te tillen ) of met z,n 2en en op de weegschaal  leggen.

Groet

Edit:Aangepast: en dan met 2 weegschalen,..ieder een weegschaal nemen en dan gaan rekenen.

Dat is een goede optie. Moet je wel een flink en stevig net hebben. Qua stok zou ik gebruik maken van een steigerbuis. Gewicht is dan ook goed te tillen met twee man.

Die 80kg tillen in je eentje lukt wel, mits je een beetje houvast hebt. Dat lijkt me met die pompoen wat lastig. Ik weet ook niet of de buitenkant heel hard is, zonde als je hem stuk knijpt.

:D

Des noods het net uit de goal van de regio voetbalvereniging ;D

Leg het dan in een groot kleed of iets en dan al koesterend beuren ;)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla