De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Citaat van: Vulk op 03-10-2016 21:01:44
Dat krijg ik niet over mijn hart!
Komend weekend ga ik hem losknippen. Dan met twee man heffen en een derde de weegschaal er onder schuiven. Als hij op zijn zij ligt moet het normaal te doen zijn.

Foto's volgen!

En dan? Opeten? Pompoensoepje trekken?

:D

StefanCJ

Lol @ Peter  ;D ;D ;D

Wat ga je er dan mee doen, Thomas? Het is nogal onpraktisch om hem in één geheel te koken tot een mooie pompoensoep, heb je een flinke pan voor nodig.

Vulk

Ik ga hem op mijn brievenbus leggen. Dat is toch niet meer te eten.
Heb er nog een 20 tal die wel een normaal formaat hebben plus nog eentje van rond de 50kg.

elianmars


)()()sT


StefanCJ

Wielen eronder en je hebt een knappe caravan.

elianmars


peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Vulk

Gisteren nog eens tot bij Thuur gereden.

Mijn dakraam lekte (en mijn radiator ook). Dus een nieuwe radiator besteld en een nieuw rubber voor het dakraam.
Net voor ik vertrok heb ik de bovenste slangklem van de radiator nog een kwartslag bijgedraaid. Al zat deze eigenlijk vast.

Eens bij Thuur aangekomen bleek het koelwaterpeil terug stabiel en de aansluiting helemaal droog. De nieuwe radiator is dus voorlopig nog niet gemonteerd.

Het dakraam lekt al sinds ik de auto heb. Tijdens het rijden lekt het nooit, maar als hij stilstaat in een flinke regenbui, dan krijg ik bij de eerste bocht een klets water in het gezicht, daarna blijft het droog. De afvoeren had ik al eens vrij gemaakt.
Dus de cassette gedemonteerd en die bleek eigenlijk in een zeer goede staat. Het rubber was ook nog prima. Er zat wel een klein beetje roest op het frame wat we hebben behandeld. Het rubber hou ik bij voor later. Sowieso ben ik ooit nog aan de beurt en dan valt het rubber misschien niet meer te krijgen...



Dus voor de zekerheid maar de afvoeren nog eens gecontroleerd, maar die waren ok.



Ook een gelegen moment om de afdekplaat te vervangen. Ik had nog een exemplaar zonder bekleding, dat is nu opgelost.
Het afstellen van het dakraam vroeg nog wat tijd, maar dat is ook prima gelukt.
De bedoeling was om vandaag ook de pedalenset + rubbers te vervangen, maar dat is niet doorgegaan. Ik had een set gevonden, maar de verkoper heeft afgehaakt helaas. Mocht iemand nog een goeie set hebben, dan hoor ik dat graag.

Hopelijk is het dakraam nu lekvrij. Binnenkort zal ik dat wel weten, want de Volvo staat tijdelijk buiten. De garage wordt momenteel onder handen genomen. Foto's volgen van zodra het klaar is!
Verder volg ik het koelwaterniveau op en hou de radiatoraansluitingen in de gaten. Ik ben benieuwd.

En de pompoen... Die is geoogst en gewogen en woog uiteindelijk 67,6kg. Ligt nu te liggen op de brievenbus.


Taranis

Weet je zeker dat het stalen frame rondom het glas niet los geroest is en water tussen het glas en het staal door kan?

The Volvoboy

Jemig... Die pompoen weegt meer dan ik.... :eusa_shifty:

Wat een ding! ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

NinaPaul

Maar hoe heb je hem nu gewogen?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

leons850

Citaat van: The Volvoboy op 24-10-2016 20:26:56
Jemig... Die pompoen weegt meer dan ik.... :eusa_shifty:

Wat een ding! ;D

Weeg jij zo weinig? ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Citaat van: leons850 op 24-10-2016 20:53:21
Citaat van: The Volvoboy op 24-10-2016 20:26:56
Jemig... Die pompoen weegt meer dan ik.... :eusa_shifty:

Wat een ding! ;D

Weeg jij zo weinig? ;D
Die pompoen weegt zo veel ;D ;D
Volvoloos....

leons850

Citaat van: BBS op 24-10-2016 21:02:43
Citaat van: leons850 op 24-10-2016 20:53:21
Citaat van: The Volvoboy op 24-10-2016 20:26:56
Jemig... Die pompoen weegt meer dan ik.... :eusa_shifty:

Wat een ding! ;D

Weeg jij zo weinig? ;D
Die pompoen weegt zo veel ;D ;D

Dat is zeker waar maar zo'n slungel verwacht je toch van dat hij zwaarder is.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein