De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 11-09-2017 07:17:18
Gordel moet ik misschien nog wel 1tje hebben, zal wel ens kijken.
Heb al eens een 850 gordel in een classic weten te frutten met wat aanpassingen.

Maar als t goed is had ik twee complete sets.

Wat mag zo'n retrofit O-ringen setje nog kosten dan?

Mike heeft me intussen al één aangeboden en opgestuurd!

Retroset kost 24 euro zonder korting: https://www.estateservices.nl/carrosserie-en-interieur/airco/retrofitkit-airco.html

arjenT5R

Nu klinkt het precies als een bloemetjes behang of oranje bankstel :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Kleine update! We hebben terug een gordel! Pakje kwam deze morgen binnen. (gekocht via MikeQR) en ik kreeg de gordel niet uitgerold. Even een app naar Mike gestuurd en die zei dat het een beveiliging was van Volvo dat de gordel pas afrolt als je hem afrolt zoals hij gemonteerd zit. Als je bij een ongeval overkop gaat, dan hoort de gordel ook niet af te rollen.

En inderdaad, gemonteerd en het ding rolt netjes terug af! Geef toch een aangenaam gevoel. Straks nog even het SRS-lampje resetten en klaar.

Sinds gisteren hoor ik af en toe een "kloing" vanuit het onderstel als ik ergens een stoep of iets dergelijks op rijd. Binnenkort maar eens bekijken, maar ik denk een reactiestangetje of iets dergelijks.

maruska

bijna..... is....... het....... klaar.......




ow nee, van voren af weer beginnen, gelukkig verveel je je niet ;D
hoe staat het met de gewassen ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Vulk

Citaat van: maruska op 16-09-2017 22:50:43
bijna..... is....... het....... klaar.......


Tja, gewoon stug doorgaan. Hij is het me waard. ;D

Citaat van: maruska op 16-09-2017 22:50:43

hoe staat het met de gewassen ?

Heb momenteel bijna niets meer staan. Peren & vijgen zijn bijna rijp. Nog wat tomaatjes, wat sla en hier en daar een verdwaalde courgette.

Verder ben ik alles helemaal leeg aan het maken momenteel. Eind oktober komt de tuinaannemer en wordt alles volledig onder handen genomen. Alles wat ik op voorhand kan doen (en kan helpen op het moment zelf) scheelt me handen vol geld.

Dit was de situatie vorige week. Van zodra we serieus beginnen zal ik wel een update posten alsook van het eindresultaat. Spreekt voor zich dat de 850 het nu "gewoon" even moet doen.










de Boeing

er komt een permacultuur tuin?  ;D

Zo'n schuur met CY raam zou ik ook wel willen!

Verbaas me alleen beetje over PV panelen, hadden die niet beter aan de voorkant van de woning gelegen gezien de zon?

Vulk


de Boeing

Ah, ik dacht even ochtend zon te zien in de foto's maar avond foto's dus, dan is het wel geheel logisch :)

Vulk

Citaat van: de Boeing op 17-09-2017 13:12:55
er komt een permacultuur tuin?  ;D


Dat is wel de bedoeling eigenlijk. Ik voer sowieso niets van groenafval af.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 29-09-2017 06:55:11
;D Frisjes hier  ;D

Binnen 5 minuten weet ik of het nog steeds fris is!

arjen850

Citaat van: Vulk op 29-09-2017 06:56:14
Citaat van: arjenT5R op 29-09-2017 06:55:11
;D Frisjes hier  ;D

Binnen 5 minuten weet ik of het nog steeds fris is!

Die zijn nu toch wel om hoor ;D

elianmars

Citaat van: Vulk op 29-09-2017 06:56:14
Citaat van: arjenT5R op 29-09-2017 06:55:11
;D Frisjes hier  ;D

Binnen 5 minuten weet ik of het nog steeds fris is!

Ah, je bent naar Arjen geweest? Vandaar dat je door die tunnel reed ;D

Vulk

#673
Ik ben inderdaad gisteren naar Arjen geweest voor het aircoverhaal!

De bedoeling was om de droger en het orifice te vervangen omdat we (lees Arjen) dacht dat het Orifice verstopt zat. Of dat het systeem leeg was, maar dat kon haast niet uiteraard, want het systeem was bij Car cool Afgeperst en na 10km rijden begon de magneetkoppeling al continu in- en uit te slaan.

Dus gisteren eerst begonnen met het systeem leeg te halen. (en intussen koffie gedronken).





Er bleek nog 100g in het systeem te zitten... Naar het lek moest niet lang gezocht worden, één van de aircoleidingen naar de verdamper kon je zo lostrekken. Dat was de leiding die ze met veel moeite hadden kunnen vastzetten...

Daarna eerst wat ruimte gemaakt onder de kap:







Om dan het Orifice en de drogere te vervangen. Het orifice was vuil, maar vermoedelijk niet verstopt.



Daarna de boel terug dichtgebouwd en gevacuumeerd. Uiteraard ook alle O-ringen vervangen die we zijn tegengekomen. De druk bleef netjes behouden! Daarna het systeem terug afgevuld met een goeie 700g koudemiddel. Gewoon gewogen met een weegschaal. Waarom moeilijk doen als het eenvoudig kan?



Na het starten van de motor sloeg de magneetkoppeling direct in en begon de airco te werken zoals het hoort! Je merkt wel dat de magneetkoppeling inslaat, maar hoe meer ik rijdt, hoe minder je het merkt dus de ECU is nog aan het inleren!

Ik ben hier bijzonder blij mee en hoop dat het systeem nu ook dicht blijft en gewoon blijft werken! Het is fijn om iemand te hebben die met 'liefde' deze zaken bekijkt. Elke schroefje netjes schoongemaakt alvorens te monteren, niet tevreden zijn tot het echt goed zit, ... Zo moet het!

Nog bedankt Arjen.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...