De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Heb het nog even bekeken, het is gewoon het stukje waar vroeger de thermostaat van de stoelverwarming zat dat wat vlakgetrokken is. Valt nu gewoon meer op.

Deze middag nog een stukje meer routinematig gaan rijden en het verschil in geluid in de auto is echt wel vrij groot. Als je de auto start hoor je het gelijk. Ik ben echt tevreden. Ik wou eigenlijk voor en na een geluidsmeting doen, maar ben vergeten om de "voor-meting" te doen helaas.

Enige wat sinds een hele tijd terug de kop op steekt is het windgeruis aan de bestuurdersdeur. Met de extra isolatie valt het nu nog meer op. Thuur heeft het laatst nog eens bekeken en die gaf aan dat de deur iets meer naar achter moet. Blijkbaar bestaan er origineel Volvo daar bepaalde shimms voor om de deur iets meer naar achter te plaatsen. Dat wordt een volgend klusje dus, het windgeruis en de afstand tussen alle deuren en panelen voor eens en voor altijd fatsoenlijk afstellen.

razorx

Thuur kennende moet dat wel goed komen. Wel een butt klus deuren stellen. Althans dat vind ik.

Als je tie-wraps strak zitten moet het gewoon goed zijn. Maar daar lijkt het nu ook op. ;)

Vulk

Citaat van: razorx op 13-01-2018 20:00:45
Thuur kennende moet dat wel goed komen. Wel een butt klus deuren stellen. Althans dat vind ik.


Vast wel. Hij zal er ook gewoon alle tijd voor krijgen, hij weet intussen al wel hoe ik in elkaar zit.

classicT5

Mijn ervaring is dat er geen verschil zit tussen krammen gebruiken of tiewraps qua afwerking/ netheid.

Vulk

Mijn vrouw reed deze morgen mee en ook zij merkte het verschil op in de auto! Ik begin nu te twijfelen om de middenste isolatiematten ook te vervangen door die van een classic. Is vrij snel geregeld, maar misschien wordt het dan TE goed.   :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 14-01-2018 13:24:18
Mijn vrouw reed deze morgen mee en ook zij merkte het verschil op in de auto! Ik begin nu te twijfelen om de middenste isolatiematten ook te vervangen door die van een classic. Is vrij snel geregeld, maar misschien wordt het dan TE goed.   :eusa_think:

Dan kan je er een 3" brulpijp onder hangen en PU reactiearmrubbers. Ben je weer precies waar je vertrokken bent.

arjenT5R

Te goed... hahaha stilte coupé ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Eerst maar eens een tijdje mee rijden dan dan eens kijken of ik nog eens met een gewone 850 kan rijden. Ik denk dat ik dan wel merk hoe groot het verschil is. Ik wil er ook niet te ver in gaan, het moet wel een 850 blijven.

de Boeing

Nice!

Ik ben ook wel geïnteresseerd in een geluidsmeting voor en na (of standaard 850 versus dikkere matten). Wellicht wel zinvol om daarvoor een echte dB meter in te zetten want mijn telefoonapp vertrouw ik niet zo :)

En hoe stiller je die onderkant krijgt hoe meer het windgruis op de voorgrond gaat komen  ;D. Dat het motorgeluid te ver weg gaat maak ik me niet zo een zorgen over, hij blijft fysiek aan je schutbord hangen, in tegenstelling tot een N waar ze een hele constructie (hallo extra gewicht) hebben bedacht om de bovenste motor steun los te koppelen van het schutbord (en in mijn N was de roffel idd veel verder weg dan in de R).

Vulk

#909
Even over mijn olieverbruik.

Deze morgen peilde ik het oliepeil en het stond hoger dan voorheen...
Peilstok er opnieuw in en hing plots was het peil een halve liter gezakt.  :eusa_think:

Het komt er op neer dat het oliepeil een halve liter verschilt als ik de peilstok 180° draai alvorens hem er in te steken. Herkennen nog mensen dit? Op die manier is het niet moeilijk om te overvullen en om plots een enorm 'olieverlies' te meten.

"engine" langs voor:



Resultaat, twee kruisjes boven minimum.



"motor" langs voor:



Resultaat is moeilijk te zien, maar is net boven minimum. Let op, bij deze meting had ik de peilstok al iets proberen bij te buigen (zie verder).



Dit kan dus niet dus maar even de peilstok goed bekeken. Op deze manier is hij kaarsrecht.



En zo nogal krom. Let op, hier had ik al iets  bijgebogen waardoor het verschil al iets minder is.



Aangezien je de peilstok door een kromme buis duwt is het enkel het onderste stukje wat telt denk ik? Kan ik dit zelf nog fixen of is een nieuwe peilstok de beste optie?

Ik denk dat dit mijn "olieverbruik" wel verklaart. Plots een halve liter missen en dan te veel  bij gaan vullen?
Op deze manier is er sowieso geen peil op te trekken. ;D

KIM

Over die kromming zou ik me geen zorgen maken. Hij wordt op deze manier gevormd door de vorm van de peilstokbuis.
Wat ik wel vreemd vind is de halve liter. De positie van de peilstok mag niets uitmaken voor je meting. De hoek waaronder de peilstok in de olie staat is hooguit 15 graden tov de verticale lijn.

Ik krijg meer het gevoel dat de peilstok ergens tegenaan komt in de positie waarbij je een halve liter minder meet.

-D©©©L-

#911
Citaat van: KIM op 21-01-2018 10:27:15
Over die kromming zou ik me geen zorgen maken. Hij wordt op deze manier gevormd door de vorm van de peilstokbuis.
Wat ik wel vreemd vind is de halve liter. De positie van de peilstok mag niets uitmaken voor je meting. De hoek waaronder de peilstok in de olie staat is hooguit 15 graden tov de verticale lijn.

Ik krijg meer het gevoel dat de peilstok ergens tegenaan komt in de positie waarbij je een halve liter minder meet.

Ja, dat herken ik wel, wordt de olie wat uitgesmeerd en kan je vervolgens nog een keer peilen. De grap is dat tot aan de allerlaatste benzine 5 cilinders zo is gebleven.

Vulk

Citaat van: Vulk op 13-01-2018 18:41:55
Heb het nog even bekeken, het is gewoon het stukje waar vroeger de thermostaat van de stoelverwarming zat dat wat vlakgetrokken is. Valt nu gewoon meer op.

Deze middag nog een stukje meer routinematig gaan rijden en het verschil in geluid in de auto is echt wel vrij groot. Als je de auto start hoor je het gelijk. Ik ben echt tevreden. Ik wou eigenlijk voor en na een geluidsmeting doen, maar ben vergeten om de "voor-meting" te doen helaas.

Enige wat sinds een hele tijd terug de kop op steekt is het windgeruis aan de bestuurdersdeur. Met de extra isolatie valt het nu nog meer op. Thuur heeft het laatst nog eens bekeken en die gaf aan dat de deur iets meer naar achter moet. Blijkbaar bestaan er origineel Volvo daar bepaalde shimms voor om de deur iets meer naar achter te plaatsen. Dat wordt een volgend klusje dus, het windgeruis en de afstand tussen alle deuren en panelen voor eens en voor altijd fatsoenlijk afstellen.

Shimms zijn niet meer nieuw te krijgen.
Heeft iemand een sloper staan met die dingen er in?

haasje

http://www.carparts-pros.com/page_1_3.php#oeformo

onderdeelnummers:
6817359 (0,5 mm)
6817360 (0,3 mm)

in de us worden ze ook nog nieuw aangeboden.

Vulk

Citaat van: haasje op 29-01-2018 19:33:12
http://www.carparts-pros.com/page_1_3.php#oeformo

onderdeelnummers:
6817359 (0,5 mm)
6817360 (0,3 mm)

in de us worden ze ook nog nieuw aangeboden.

He bedankt! Je hebt er twee nodig per deur toch?
Zou beide bestellen om dan te zien welke het beste is!