De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 20-05-2018 13:13:06
Citaat van: classicT5 op 20-05-2018 12:07:16
Wow, dat is serieus goed onderhoud wat jij doet aan je auto. Zal wel stukje meer dan 1000 aan taxatiewaarde zijn. Of was dat een typefout een bedoel je 10k?

Thomas is geen opschepper denk dat ie idd gewoon 1000 euro bedoelt ;)

Precies. Ik heb niet de intentie om de auto zo duur mogelijk in te schatten om hem dan te verkopen.
Ik had hem gisteren niet eens gewassen, had ik simpelweg de tijd niet voor...

big ben

Citaat van: Vulk op 20-05-2018 13:15:27
Citaat van: arjenT5R op 20-05-2018 13:13:06
Citaat van: classicT5 op 20-05-2018 12:07:16
Wow, dat is serieus goed onderhoud wat jij doet aan je auto. Zal wel stukje meer dan 1000 aan taxatiewaarde zijn. Of was dat een typefout een bedoel je 10k?

Thomas is geen opschepper denk dat ie idd gewoon 1000 euro bedoelt ;)

Precies. Ik heb niet de intentie om de auto zo duur mogelijk in te schatten om hem dan te verkopen.
Ik had hem gisteren niet eens gewassen, had ik simpelweg de tijd niet voor...

Fijn dat enkele zaken opgelost zijn !! :eusa_dance:, wat de taxatie betreft, kan ik het alleen maar beamen. Het is ook niet heel verstandig om € +- 14.000  in een '92 A1 te stoppen, maar zo krijg ik in ieder geval de vervangingswaarde uitgekeerd. En dat is toch iets meer dan de helft van de gemaakte onkosten in 15 jaar  :P

Vulk

#1007
Gisteren heb ik het taxatierapport binnen gekregen. Daar staat het mooie bedrag van 17.000 euro op vermeld.
Het spreekt voor zich dat ik hier blij mee ben, maar ik hoop dat ik het nooit nodig heb.

Verder had ik deze morgen een belangrijke afspraak en moest ik best wat rijden vandaag dus mocht de 850 nog eens van stal komen. De auto stond met het raam open in de garage. Bij het wegrijden hoorde ik een schurend/schrapend geluid. Het klonk niet zeer ernstig, maar aangezien er net aan de remmen gewerkt was heb ik het zekere voor het onzekere genomen en de andere auto genomen.

Toen ik vanavond thuiskwam zag ik direct dat de windgeleider langs de passagierskant was losgekomen en op de grond schraapte. En inderdaad, afgelopen weekend had ik op de snelweg een luide knal gehoord onder de auto. De windgeleider is langs die kant kort los geweest enkele weken terug bij Carcool. Vermoedelijk is deze niet goed vastgezet.

Cheap fix. :)

elianmars

Citaat van: Vulk op 23-05-2018 19:12:54
Gisteren heb ik het taxatierapport binnen gekregen. Daar staat het mooie bedrag van 17.000 euro op vermeld.
Het spreekt voor zich dat ik hier blij mee ben, maar ik hoop dat ik het nooit nodig heb.

Verder had ik deze morgen een belangrijke afspraak en moest ik best wat rijden vandaag dus mocht de 850 nog eens van stal komen. De auto stond met het raam open in de garage. Bij het wegrijden hoorde ik een schurend/schrapend geluid. Het klonk niet zeer ernstig, maar aangezien er net aan de remmen gewerkt was heb ik het zekere voor het onzekere genomen en de andere auto genomen.

Toen ik vanavond thuiskwam zag ik direct dat de windgeleider langs de passagierskant was losgekomen en op de grond schraapte. En inderdaad, afgelopen weekend had ik op de snelweg een luide knal gehoord onder de auto. De windgeleider is langs die kant kort los geweest enkele weken terug bij Carcool. Vermoedelijk is deze niet goed vastgezet.

Cheap fix. :)

Kijk. Dat is iets beter dan 1000 euro ;D

Verse laagje lak erop, dan is-ie 25k waard 8)

arjen850

Netjes hoor, hoop niet dat je het ooit nodig hebt, maar als.... dan ben je erg blij met deze taxatie.

Vulk

#1010
Vandaag even heen en weer gevlogen naar Thuur om de remmen te ontluchten. Op een kwartiertje gefixt en de remmen voelen terug goed aan. Daarna nog wat geholpen aan de auto van Thuur zelf.

Op de terugweg, na 200km probleemloos rijden nam ik een afslag van de snelweg om te gaan tanken.
Toen ik wegreed van een rond punt, in de 2de versnelling had ik plots moeite om van het rond punt weg te geraken.

Ik gaf gas, maar de toerenteller kwam niet omhoog en de auto vertraagde. Toen ik de auto terug in de eerste versnelling zette reed ik zo weg en was er niets meer aan de hand. Herkend iemand dit? Er zat nog 10l gas in de tank en de verdere rit naar huis verliep probleemloos.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 26-05-2018 18:18:09
Ja bevriezing


Ik was al een halve kilometer van de snelweg af, kan dat dan nog bevriezing zijn?
Het stuk ervoor had ik wel netjes op de 120 op de CC gebold.

Stefan

Wat bevriest er dan? Lpg injectors?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

arjenT5R

#1014
Ja warm en vochtig buiten en dan met lage last rijden kan je in sommige gevallen ijsafzetting krijgen. En als je dan van t gas af gaat vriest t laatste stukje dicht.

Is iets waar ze bij vialle nooit helemaal vanaf zijn geraakt. Met de nieuwe type uitstroompijpjes wel beter hoor maar t is een logisch gevolg in principe.

Bij overgang van vloeistof naar gasvormige fase is zoveel energie nodig... Dat moet ergens vandaan komen. Bij verdamper installaties al dan niet met of zonder injectoren komt die energie uit t koelwater.

Vialle haalt t dus grotendeels uit de (aangezogen) buitenlucht en van je spruitstuk maar dat is dus nooit helemaal genoeg zeg maar.

Ik heb t nu met m'n hogere lambda en extra vervroeging eigenlijk nog vaker simpelweg omdat je minder warmte inbrengt.

Og als je weet wat t is druk je m gewoon op benzine, ff stukje op naft rijden dan is t wel over.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 26-05-2018 18:29:20
Ja warm en vochtig buiten en dan met lage last rijden kan je in sommige gevallen ijsafzetting krijgen. En als je dan van t gas af gaat vriest t laatste stukje dicht.

Is iets waar ze bij vialle nooit helemaal vanaf zijn geraakt. Met de nieuwe type uitstroompijpjes wel beter hoor maar t is een logisch gevolg in principe.

Bij overgang van vloeistof naar gasvormige fase is zoveel energie nodig... Dat moet ergens vandaan komen. Bij verdamper installaties al dan niet met of zonder injectoren komt die energie uit t koelwater.

Vialle haalt t dus grotendeels uit de (aangezogen) buitenlucht en van je spruitstuk maar dat is dus nooit helemaal genoeg zeg maar.

Ik heb t nu met m'n hogere lambda en extra vervroeging eigenlijk nog vaker simpelweg omdat je minder warmte inbrengt.

Og als je weet wat t is druk je m gewoon op benzine, ff stukje op naft rijden dan is t wel over.

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Als ik al weet wat het is, dan hoef ik me er alvast geen zorgen om te maken.
Nu maar eens kijken of ik het nog kan opwekken om het dan in de toekomst te voorkomen. ;D

Taranis

Citaat van: Vulk op 20-05-2018 13:13:49
originele draagarmen zijn 203 euro per kant.

Durf eens te onderhandelen bij je dealer :)

Goed bezig, mooi dat je windgeruis eindelijk opgelost is! Dat je airco 't nog steeds doet, geeft mij ook weer wat hoop  :P

The Volvoboy

Citaat van: arjenT5R op 26-05-2018 18:29:20
Ja warm en vochtig buiten en dan met lage last rijden kan je in sommige gevallen ijsafzetting krijgen. En als je dan van t gas af gaat vriest t laatste stukje dicht.

Is iets waar ze bij vialle nooit helemaal vanaf zijn geraakt. Met de nieuwe type uitstroompijpjes wel beter hoor maar t is een logisch gevolg in principe.

Bij overgang van vloeistof naar gasvormige fase is zoveel energie nodig... Dat moet ergens vandaan komen. Bij verdamper installaties al dan niet met of zonder injectoren komt die energie uit t koelwater.

Vialle haalt t dus grotendeels uit de (aangezogen) buitenlucht en van je spruitstuk maar dat is dus nooit helemaal genoeg zeg maar.

Ik heb t nu met m'n hogere lambda en extra vervroeging eigenlijk nog vaker simpelweg omdat je minder warmte inbrengt.

Og als je weet wat t is druk je m gewoon op benzine, ff stukje op naft rijden dan is t wel over.

Ik heb hier echt nog nooit last van gehad, de afgelopen 157.000km dat ik op LPi rijd... :eusa_eh:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjenT5R

Kan hoor! Kornelis zei t zelfde idd.

Misschien dat t met wat lean rijden ook wat makkelijker gebeurt.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM