De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vulk

#1200
Vorige week een paar dagen weggeweest naar Frankrijk. Voor het eerst niet met de 850, maar met de Toyota. Het rijden is stukken minder leuk, maar de rust in mijn hoofd was onbetaalbaar...

Vijf jaar geleden kon ik de 20 jarige viering van de T-5R niet bijwonen, daarom moest en zou ik per se aanwezig zijn afgelopen weekend op de viering van het 25-jarig bestaan. Zaterdag de auto nog even gewassen en zondagmorgen ben ik samen met mijn moeder naar Boxtel gereden. Onderweg pikte ik Timo en zijn vader op, wat leuke plaatjes oplevert....









Op de parking verzamelde al vlug een leuke collectie T-5R'n om samen een ritje te maken.



In het gebouw naast de parking stonden enkele leuke oldtimers te koop. Ik had echter de indruk dat de meesten dat niet hebben meegekregen, dit waren toch mijn twee favorieten:





Daarna kreeg de 850 een mooi plaatje opgespeld en mocht daarna aan de rit beginnen.



De rit zelf was geweldig. Mijn moeder bleek een super navigator te zijn. Ik wil via deze weg de organisatie nog eens geweldig bedanken hiervoor. Mooie zaken gezien, leuke proefjes onderweg en een leuke wedstrijd aan de rit gekoppeld. Het was een mooie rit rond eindhoven van om en bij de 140km. Ikzelf heb er een vier uur op gereden. Ik was één van de eerste auto's die vertrok, ben onderweg niet gestopt en ben quasi nergens verkeerd gereden... En toch was meer dan de helft van de auto's voor mij terug. Vermoedelijk een stuk van de route afgeknipt, beetje zonde en vooral jammer voor de mensen die alle tijd in het maken van deze route hebben gestopt.

Daarna de 200km terug naar huis gereden en maandagmorgen ben ik dan alleen terug vertrokken richting Best. Onderweg terug Timo en zijn vader opgepikt. De meeting in Best is niet zo mijn ding, ik "doe" liever dingen op meetings. Ik heb wel genoten van de diversiteit aan auto's en heb bij de 850 clubstand nog een TWR-logo kunnen scoren.

Deze 760 vond ik super.



En uiteraard, de twee 850's in platinum uitvoering.  :eusa_drool:



Op weg naar huis, zo rond de 140 begon de auto plots een piepend geluid te maken, komend van rechtsvoor. Mijn eerste reflex was: radio & airco uit, maar het geluid bleef. Interieurventilator uitzetten, koppeling intrappen of remmen maakte ook geen verschil. Enige wat een verschil maakte was een kort tikje aan het stuur geven. Dan was het geluid enkele seconden weg en kwam dan terug. Na vijf minuten was het geluid weg en is het niet meer teruggekomen. Ik dacht aan een wiellager, maar dat geluid zou dan eerder permanent moeten zijn en eerder brommend. Misschien een stelmotor van de ventilatie ofzo. Either way, ik mag weer op zoek. ;D

Het koelwater zakt ook weer lichtjes nadat het enkele weken 100% stabiel is gebleven sinds de radiatorwissel. Afgelopen weekend heb ik 1.000km gereden (geen kilometer meer, geen kilometer minder) en is het koelwater pakweg een halve cm in het tankje gezet. Binnenkort alles nog maar eens nalopen, maar ik gok op ergens een slangklem die een tikje vaster kan.

Ik heb nu wat gemengde gevoelens na dit weekend. Ik heb er enorm van genoten, maar heb intussen alles wel gezien van de 850 denk ik.

)()()sT


koen.s

Nu slopen   ;D


In onderdelen levert best leuk geld op  :evil:

Chris

Citaat van: )()()sT op 11-06-2019 19:57:50
Oké. Nu verkopen dus?


;D

Zit je te azen maat? ;D

Jij hebt er al een.... ::)

NinaPaul

Nog maar ~ 6 jaar en dan is hij oldtimer (mag je nergens meer de zone in) en kost het hebben bijna niets.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MikeyQR

Citaat van: Vulk op 11-06-2019 19:09:02

Ik heb nu wat gemengde gevoelens na dit weekend. Ik heb er enorm van genoten, maar heb intussen alles wel gezien van de 850 denk ik.

Daar ga je spijt van krijgen, neem het maar van mij aan, ja ik heb wat 850's gehad en toch bij elke gehad daarna moet er toch weer 1 hebben, nu heb ik weer een 850R ook de rede van je gaat z'n ding op 1 of andere manier toch missen, klinkt raar maar zo is het wel. ;)

Hoe dan ook is jou T-5R jij maakt de beslissing maar ik zou het wel weten met een T-5R. ;)

KIM

Ik kan me je gevoel deels wel voorstellen Thomas. Ik ben op vakantie en had wederom een bobine in de XC kapot terwijl deze pas een jaar oud is.
Toch tovert de R de laatste tijd een grote glimlach op mijn gezicht, ondanks het feit dat het blok wat koelvloeistof zweet en het stuurhuis ook begint te lekken. De 850 is een heerlijk pure auto en de laatste die hier het veld zal ruimen.

Pak dat pak vla eens wat vaker mee want stilstand is achteruitgang.

Vulk

Jullie zijn wel goed in het tussen de regels door lezen precies.

Citaat van: )()()sT op 11-06-2019 19:57:50
Oké. Nu verkopen dus?


;D

Er komt geen advertentie, maar ik merk wel dat ik er minder en minder zin in heb. Mocht er nu een liefhebber langskomen en een fatsoenlijk bod doen, dan is de kans reëel dat hij weg mag. En ja ik geef toe: ik heb hier en daar een lijntje uitgeworpen.

Citaat van: koen.s op 11-06-2019 20:19:24
Nu slopen   ;D


In onderdelen levert best leuk geld op  :evil:

Nee dus. ;D

Citaat van: NinaPaul op 11-06-2019 21:10:11
Nog maar ~ 6 jaar en dan is hij oldtimer (mag je nergens meer de zone in) en kost het hebben bijna niets.

Eerst zien en dan geloven of hij ook oldtimer geraakt. Ook het ecoterrorisme speelt mee. De toekomst is op dat vlak vrij onduidelijk.

Citaat van: MikeyQR op 11-06-2019 22:15:12
Daar ga je spijt van krijgen, neem het maar van mij aan, ja ik heb wat 850's gehad en toch bij elke gehad daarna moet er toch weer 1 hebben, nu heb ik weer een 850R ook de rede van je gaat z'n ding op 1 of andere manier toch missen, klinkt raar maar zo is het wel. ;)

Hoe dan ook is jou T-5R jij maakt de beslissing maar ik zou het wel weten met een T-5R. ;)

Raar klinkt dat niet. Ik weet zeker dat als hij weg zou gaan, dat ik er spijt van krijg, maar soms moet men al eens een keuze maken.

Citaat van: KIM op 11-06-2019 22:35:36
Ik kan me je gevoel deels wel voorstellen Thomas. Ik ben op vakantie en had wederom een bobine in de XC kapot terwijl deze pas een jaar oud is.
Toch tovert de R de laatste tijd een grote glimlach op mijn gezicht, ondanks het feit dat het blok wat koelvloeistof zweet en het stuurhuis ook begint te lekken. De 850 is een heerlijk pure auto en de laatste die hier het veld zal ruimen.

Pak dat pak vla eens wat vaker mee want stilstand is achteruitgang.

Het gaat me niet om de herstellingen of de problematiek er rond. Vroeger vond ik dat altijd ergens een uitdaging, nu merk ik dat ik me er aan begin te storen.


Het mooiste zou zijn mocht ik er terug ECHT zin in krijgen. Voorlopig laat ik het allemaal nog even bezinken en neem ik er mijn tijd voor.
De toekomst zal het uitwijzen.

)()()sT

Het is gewoon een mindset.
Inmiddels is de auto een hobby-wagen die af en toe rijdt en daar zal altijd wat aan mankeren. So be it. Heb ik ook, en kan er geen seconde van wakker liggen.
Dat je niet meer elk weekend wilt klooien aan zo'n ding snap ik; heb ik ook.
Moet er niet meer aan denken om dagelijks afhankelijk te moeten zijn van een dergelijke auto die eigenlijk z'n economische levensduur allang gehad heeft, laat staan met geknepen billen op vakantie gaan ermee. Wat dat betreft rijdt een moderne auto veel, maar ook veel beter dan zo'n oude doos.

Desalniettemin ben ik nog steeds gecharmeerd van de looks en karakter dus de boel gaat niet weg voorlopig. Als je eens geen zin hebt: hij staat toch lekker binnen? Laat 'm dan lekker staan en komt de benodigde klus later wel.

BBS

Citaat van: Vulk op 12-06-2019 17:18:50

Er komt geen advertentie, maar ik merk wel dat ik er minder en minder zin in heb. Mocht er nu een liefhebber langskomen en een fatsoenlijk bod doen, dan is de kans reëel dat hij weg mag. En ja ik geef toe: ik heb hier en daar een lijntje uitgeworpen.


Ik herken het Thomas. Een wijs man zei laatst tegen mij:

"Door de aanschaf van de zaak, is het einde nabij van het vermaak...."

Gewoon een tijdje je er minder druk om maken, dan komt het vermaak vanzelf wel weer.
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: )()()sT op 13-06-2019 03:08:37
Het is gewoon een mindset.
Inmiddels is de auto een hobby-wagen die af en toe rijdt en daar zal altijd wat aan mankeren. So be it. Heb ik ook, en kan er geen seconde van wakker liggen.
Dat je niet meer elk weekend wilt klooien aan zo'n ding snap ik; heb ik ook.
Moet er niet meer aan denken om dagelijks afhankelijk te moeten zijn van een dergelijke auto die eigenlijk z'n economische levensduur allang gehad heeft, laat staan met geknepen billen op vakantie gaan ermee. Wat dat betreft rijdt een moderne auto veel, maar ook veel beter dan zo'n oude doos.

Desalniettemin ben ik nog steeds gecharmeerd van de looks en karakter dus de boel gaat niet weg voorlopig. Als je eens geen zin hebt: hij staat toch lekker binnen? Laat 'm dan lekker staan en komt de benodigde klus later wel.

Idem voor onze C. Ik ben wel blij dat ik nu een stallingsruimte heb, waar-ie in de winter kan staan.
Ding is niet perfect. Hoeft ook niet (in 1 keer). Komt wel. Of niet. We zien het wel. Weg gaat-ie in elk geval niet  :angel:

Vulk

Citaat van: )()()sT op 13-06-2019 03:08:37
Het is gewoon een mindset.
Inmiddels is de auto een hobby-wagen die af en toe rijdt en daar zal altijd wat aan mankeren. So be it. Heb ik ook, en kan er geen seconde van wakker liggen.
Dat je niet meer elk weekend wilt klooien aan zo'n ding snap ik; heb ik ook.
Moet er niet meer aan denken om dagelijks afhankelijk te moeten zijn van een dergelijke auto die eigenlijk z'n economische levensduur allang gehad heeft, laat staan met geknepen billen op vakantie gaan ermee. Wat dat betreft rijdt een moderne auto veel, maar ook veel beter dan zo'n oude doos.

Desalniettemin ben ik nog steeds gecharmeerd van de looks en karakter dus de boel gaat niet weg voorlopig. Als je eens geen zin hebt: hij staat toch lekker binnen? Laat 'm dan lekker staan en komt de benodigde klus later wel.

Dat is een goeie eigenlijk. Gisteren was ik met de 850 op pad (de Toyota stond bij de garage voor vier nieuwe banden) en het viel me op dat de werking van de airco alweer minder wordt (compressor slaat ook lomper in). Ik was in mijn hoofd al aan het nadenken wanneer ik tijd zou maken hiervoor. Maar inderdaad als je het gewoon negeert en de auto even laat staan, dan komt de zin vast vanzelf weer. Daarom hebben we ook de Toyota gekocht.

Citaat van: BBS op 14-06-2019 19:06:23
Ik herken het Thomas. Een wijs man zei laatst tegen mij:

"Door de aanschaf van de zaak, is het einde nabij van het vermaak...."

Gewoon een tijdje je er minder druk om maken, dan komt het vermaak vanzelf wel weer.

Daar heb je zeker een punt. The chase is better than the catch.
Leren genieten van wat je hebt, dat is de kunst.

Overigens kreeg ik nog een leuk signaal van mijn wederhelft. De poster die we vorige week kregen op het evenement heeft ze opgehangen in onze gang, naast de foto's van onze kinderen. ;D

Chris

Dat vind ik nou precies het lekkere aan de R als hobby auto. Vroeger was het sleutelen om een auto rijdend te houden, en moest een auto ook rijden omdat het de daily was. Met de R erbij is het sleutelen, net als het rijden, voor de hobby en ontspanning. Daarvoor heb ik de auto immers gekocht. Bijkomend voordeel.. als ik geen zin meer heb gooi ik de kap dicht en zie ik wel wanneer we verder gaan. Eventueel schors ik hem... het is voor mij ook gewoon een leuk "hebbeding".

Ik vind wel dat de R enigszins betrouwbaar moet zijn overigens. Geen zin om tijdens een ritje ergens te stranden.

Het is inderdaad een mindset :).

volvobug

Mijn aanpak met de R: mechanisch in orde maken/houden, verder niet te kritisch zijn en gebruiken als daily, dan heb je er het minste omkijken naar. Stilstand is achteruitgang. LPG erin vanwege de kilometer-kosten verhouding  en oprijden tot op de draad ;D.
En ja, ik sleutel weliswaar graag, ook als tegenhanger van een zittend beeldschermbestaan maar ben er soms ook wel klaar mee (gelukkig niet zo lang meestal..). Ik kan de twijfel wel begrijpen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjen850

Citaat van: BBS op 14-06-2019 19:06:23
Ik herken het Thomas. Een wijs man zei laatst tegen mij:

"Door de aanschaf van de zaak, is het einde nabij van het vermaak...."

Gewoon een tijdje je er minder druk om maken, dan komt het vermaak vanzelf wel weer.

😂😂👍👌