De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Citaat van: volvobug op 15-06-2019 11:59:20
Mijn aanpak met de R: mechanisch in orde maken/houden, verder niet te kritisch zijn en gebruiken als daily, dan heb je er het minste omkijken naar. Stilstand is achteruitgang. LPG erin vanwege de kilometer-kosten verhouding  en oprijden tot op de draad ;D.
En ja, ik sleutel weliswaar graag, ook als tegenhanger van een zittend beeldschermbestaan maar ben er soms ook wel klaar mee (gelukkig niet zo lang meestal..). Ik kan de twijfel wel begrijpen.
Daar sluit ik me bij aan.
Vroeger werkte ik ieder weekend aan de wagens. Nu vind ik dat zonde van de tijd. Al moet de R als daily wel in orde zijn: Een lege airco kan me niet meer zo boeien. Er is meer in het leven. ;)

volvobug

Citaat van: razorx op 15-06-2019 18:39:31
Daar sluit ik me bij aan.
Vroeger werkte ik ieder weekend aan de wagens. Nu vind ik dat zonde van de tijd. Al moet de R als daily wel in orde zijn: Een lege airco kan me niet meer zo boeien. Er is meer in het leven. ;)

Een werkende airco voor een daily vind ik dan toch wel weer prettig  ;), maar een kras meer of minder op een bumper, krakende dashboards, beschadigde houtinleg, condens in de knipperlichten, hikjes met rijden etc. daar kan ik me niet (meer) druk om maken. Het blijft een heerlijke auto om mee te rijden  8)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MikeyQR

En hier sluit ik mij ook bij aan.
De 850R is ook mijn daily, en hij moet wel technische goed zijn, als er een deukje of krasje bij komt is het tuurlijk vervelend maar hij is ook niet nieuw meer, buiten dat is de R ook al goed gebruikt en heeft zijn schoonheids foutjes al.
Zorg er wel voor dat die er netjes bij staat.
 

Vulk

Deze morgen, na een weekje rust, de 850 nog eens van stal gehaald. Het viel me gelijk op dat ik de koelventilator niet instant hoorde inslaan. Of de airco is vanzelf gefixt of...

Inderdaad, leeg. Compressor slaat helemaal niet meer in. Een blik onder de kap toont dit:



Een gele wolk rond de druksensor, duidelijk dat het systeem alweer langs hier gelekt heeft. Het is 6 weken geleden dat deze O-ring vervangen is omdat het systeem langs hier was leeggelopen.

Ik zou nu de boel opnieuw kunnen herstellen, maar eigenlijk wil ik weten wat hier aan de hand is. Gevalletje pech? Kan het aan een beschadiging van de leiding/sensor liggen of moet die O-ring dat opvangen? Je zou denken als hij dicht is bij onder druk zetten, dan is hij dicht.

Of wordt de druk te hoog op één of andere manier?

arjenT5R

Dude dit is toch niet gezond.... :(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 22-06-2019 13:55:13
Dude dit is toch niet gezond.... :(

Ik zie het eerder als een milieudelict! ;D

arjenT5R

Ik zou er een plantenbak van maken van dat gele hok ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: arjenT5R op 22-06-2019 14:42:15
Ik zou er een plantenbak van maken van dat gele hok ;D

Dat of een aquarium.

NinaPaul

Ideaal om een pompoen achterin te kweken!! Is het vervoer niet meer zo onhandig.....
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Als je de motor op gas laat lopen kun je de co2 direct gebruiken voor de planten die doen het daar perfect op :) ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Heeft er iemand nog een zinnig idee om dit op te lossen? Aan de schroefdraad van de sensor en de leiding is niets raars te zien, maar volgens mij is het de O-ring die de afdichting voorziet.

Moeten er één of twee ringen tussen? Ik vermoed dat carcool universele O-ringen monteert, zou een Volvo O-ring zoveel beter zijn? Aan de verwijderde O-ring was ook niets geks te zien.

The Demon

Misschien bied teflontape op de schroefdraad enig soelaas?

arjenT5R

Citaat van: The Demon op 23-06-2019 18:46:14
Misschien bied teflontape op de schroefdraad enig soelaas?

Dude please :(

Citaat van: Vulk op 23-06-2019 17:39:13
Heeft er iemand nog een zinnig idee om dit op te lossen? Aan de schroefdraad van de sensor en de leiding is niets raars te zien, maar volgens mij is het de O-ring die de afdichting voorziet.

Moeten er één of twee ringen tussen? Ik vermoed dat carcool universele O-ringen monteert, zou een Volvo O-ring zoveel beter zijn? Aan de verwijderde O-ring was ook niets geks te zien.

Heb je eens wat foto's van wat je precies bedoelt misschien?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

#1228
Het zijn niet de beste foto's, maar je krijgt een idee.





Gezien de sporen fluor lekt hij langs deze afdichting. In mei is deze O-ring vervangen omdat het systeem langs daar was leeggelopen. Aan de O-ring was niets verkeerds te zien, maar na vervangen was het opgelost.

Nu is het systeem leeg en zie ik dat de boel daar alweer geel is. Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat de leiding daar was schoongemaakt.

arjenT5R

Tsja dat is zeker een mogelijkheid en vrij makkelijk te vervangen. Zo te zien kan je er wel een dubbele ring kwijt ook ja.

Je kunt geen schade zien aan de ring verder?

Ligt de ring veel hoger dan het schroefdraad?

Je kunt eens proberen de ring te bestellen bij de dealer en hem vergelijken met degen die er op zit.
Ik zou de sensor er niet "droog" op terug draaien maar de ring goed in de olie of vet vaseline oid zetten om te zorgen dat deze niet beschadigd of mee draait.

Aan de aansluiting te zien waar je de sensor op draait hoort deze al op het 45 graden vlak af te dichten in eerste instantie.

Kun je eens een foto maken van de binnenkant van de sensor misschien?

En eens goed kijken naar schade en of vuil aan de binnenkant?

Suc6 maar weer ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!