De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

De auto blijft het intussen nog steeds doen. Arjen heeft intussen tunerpro terug up and running dus zal één dezer mijn logs kunnen bekijken.

Gisteren is de auto een hele dag bij de aircoboer blijven staan voor de lektest. Geen lek te vinden... :eusa_think:
Alle oude sporen van fluor zijn opgeruimd en de airco is opnieuw afgevuld. Er is opnieuw fluor aan toegevoegd.

De afspraak is nu dat ik binnen enkele weken terugga om te kijken hoe het systeem er aan toe is en of er lekken te vinden zijn. Als er opnieuw koelmiddel ontsnapt zonder dat er iets te vinden is, ga ik toch maar de condensor nog vervangen denk ik. Dat is het enige onderdeel wat nog niet vernieuwd is.

Overigens viel het me gisteren op weg naar huis op dat de compressor boterzacht inslaat. Eigenlijk merkte ik er helemaal niets van. Zelfs bij stationair lopen voelde ik niets en zag ook geen dip in de toerenteller. De temperaturen (schaduw) gingen hier gisteren wel richting de 37°C, misschien had dat er ook wat mee te maken.

arjenT5R

Klinkt wel als een zeer fijn en behulpzaam airco boertje :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Inderdaad is het ook. Bovendien is hij gelegen op 25 minuten rijden van bij mij thuis. Dat scheelt ook een pak...

arjenT5R

Ja is wel zo fijn en dat ze behulpzaam zijn en mee willen denken is ook prettig :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: Vulk op 24-07-2019 07:53:12
De auto blijft het intussen nog steeds doen. Arjen heeft intussen tunerpro terug up and running dus zal één dezer mijn logs kunnen bekijken.

Helaas we zijn drie weken verder en de auto valt weer uit. Daarnet een 10tal seconden na de warme start. Daarna startte de auto direct terug. Een halve minuut dreigde hij weer af te slaan, maar toen ging het net goed.
5 kilometer verder, midden op de snelweg, viel de motor weer uit.

Vraag aan de forumtuners: is het mogelijk om een bin te flashen, maar dan op de klassieke manier getuned? Met andere woorden, zonder gebruik van de wideband sonde. Maar wel met behoud van de logmogelijkheden (via de widebandsonde)? Ik wil even een tijd terug met een gewone tune rijden om het één en ander uit te sluiten.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Gewoon een oude bin terug zetten.
Of had je nog geen tune voordat je WB ging?

arjenT5R

Het is toch gek dat bij thomas zoveel gedoe is rondom die wideband... bij mij werkt het gewoon ever since ...

Hij rijdt ondertussen alweer op de originele narrowband sonde.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Citaat van: arjenT5R op 16-08-2019 22:59:49
Het is toch gek dat bij thomas zoveel gedoe is rondom die wideband... bij mij werkt het gewoon ever since ...

Hij rijdt ondertussen alweer op de originele narrowband sonde.

Mja, er zijn inmiddels tientallen mensen die zonder problemen mer de wb-mod rijden.
Misschien de ALM niet ok of de sonde?
Of de ECU?
Of toch een aansluitfout?
Je bent welkom om eens langs te komen om te zien waar het aan ligt....

arjenT5R

Lijkt me een heel goed plan ja.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Citaat van: KIM op 16-08-2019 22:40:33
Gewoon een oude bin terug zetten.
Of had je nog geen tune voordat je WB ging?

Helaas, ik ben samen met de nieuwe turbo overgeschakeld op 4.4 en en de widband mod.

Citaat van: Piet op 17-08-2019 07:10:37
Mja, er zijn inmiddels tientallen mensen die zonder problemen mer de wb-mod rijden.
Misschien de ALM niet ok of de sonde?
Of de ECU?
Of toch een aansluitfout?
Je bent welkom om eens langs te komen om te zien waar het aan ligt....


De auto is nooit uitgevallen tot de heater anders werd aangestuurd.
Intussen zit er ook een nieuwe sonde in. Ik ga graag op jouw aanbod in Piet, ik stuur een pb.

Overigens rijd ik intussen al op narrowband rond. De eerste logs zijn gemaakt en straks gaat de tweede versie er in.

KIM

Ik heb de WB mod zelfs niet eens geplaatst. Ik flash dan ook niet in de auto.
Het werkt bij mij nog steeds prima.

Piet

Citaat van: KIM op 17-08-2019 14:54:38
Ik heb de WB mod zelfs niet eens geplaatst. Ik flash dan ook niet in de auto.
Het werkt bij mij nog steeds prima.

De heater mod bedoel je.

Piet

Citaat van: Vulk op 17-08-2019 10:27:26
De auto is nooit uitgevallen tot de heater anders werd aangestuurd.

Dan zou het kunnen dat die toch niet helemaal goed bekabeld is.

KIM