Rand C70 Cabrio kap laat los van achterraam

Gestart door AdG, 05-07-2016 23:17:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AdG

Sinds kort is de bovenrand van mijn cabrio kap aan de bovenkant losgekomen van het achterraam, nog even snel een paar foto's gemaakt en nu getaped om evt indringend water te voorkomen. Dat tape ziet er natuurlijk niet uit. De link zou toegang moeten geven naar de foto's (zonder tape  :( )

Heeft iemand ervaring met een dergelijk iets, kan dit gerepareerd/gelijmd worden of is een geheel nieuwe kap de enige effectieve oplossing?
??? ??? ???


https://www.dropbox.com/sh/ram7s637w09sc09/AABvKduFvD4hPXLLnRxN4P-xa?dl=0


C70 2.0T Cabrio 2001 Nautic Blue - 191.000 km
S80 D5 AUT Exclusive '04 Graphite - 312.000 km
V70 R AWD '97 Nautic Blue - 266.560 km

elianmars

Gebeurt helaas erg vaak. Ook bij onze C liet de kap los van de ruit. Ik heb het gelijmd met zwarte polymeerkit. Zag er niet super strak uit, maar het bleef wel zitten.

Omdat de rest van de kap toch ook niet zo fraai meer was, heb ik uiteindelijk de gehele kap laten vervangen. Gekozen voor een Sonnenland in plaats van origineel. De constructie bij de achterruit is bij deze kap anders, waardoor loslaten niet meer mogelijk is (voor foto's, zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81194.0.html ).

AdG

Citaat van: elianmars op 09-07-2016 09:02:51
Gebeurt helaas erg vaak. Ook bij onze C liet de kap los van de ruit. Ik heb het gelijmd met zwarte polymeerkit. Zag er niet super strak uit, maar het bleef wel zitten.

Omdat de rest van de kap toch ook niet zo fraai meer was, heb ik uiteindelijk de gehele kap laten vervangen. Gekozen voor een Sonnenland in plaats van origineel. De constructie bij de achterruit is bij deze kap anders, waardoor loslaten niet meer mogelijk is (voor foto's, zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81194.0.html ).
Citaat van: elianmars op 09-07-2016 09:02:51
Gebeurt helaas erg vaak. Ook bij onze C liet de kap los van de ruit. Ik heb het gelijmd met zwarte polymeerkit. Zag er niet super strak uit, maar het bleef wel zitten.

Omdat de rest van de kap toch ook niet zo fraai meer was, heb ik uiteindelijk de gehele kap laten vervangen. Gekozen voor een Sonnenland in plaats van origineel. De constructie bij de achterruit is bij deze kap anders, waardoor loslaten niet meer mogelijk is (voor foto's, zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81194.0.html ).

Ziet er strak en netjes uit dat nieuwe dak, wel ander prijskaartje maar het overwegen waard. Hoe heb je het lijmen destijds gedaan?


C70 2.0T Cabrio 2001 Nautic Blue - 191.000 km
S80 D5 AUT Exclusive '04 Graphite - 312.000 km
V70 R AWD '97 Nautic Blue - 266.560 km

FredM

2 weken geleden op de terugweg vanuit Oostenrijk ook een losse achterruit. Besloten om een nieuwe te plaatsen, is vandaag gebeurd. Om toch te kunnen rijden zelf de kap gelijmd met Sikaflex260 kit. Eerst goed gereinigd en behandelt met Sika Aktivator. Resultaat was erg goed.

Originele kap was blauw, nu een zwarte op een zilveren C70. Ben er erg blij mee. Werk is uitgevoerd door cabriopartner.nl in Leersum, inclusief onderhoud set was ik EUR 1.544,00 kwijt.

AdG

Citaat van: FredM op 21-07-2016 11:58:07
2 weken geleden op de terugweg vanuit Oostenrijk ook een losse achterruit. Besloten om een nieuwe te plaatsen, is vandaag gebeurd. Om toch te kunnen rijden zelf de kap gelijmd met Sikaflex260 kit. Eerst goed gereinigd en behandelt met Sika Aktivator. Resultaat was erg goed.

Originele kap was blauw, nu een zwarte op een zilveren C70. Ben er erg blij mee. Werk is uitgevoerd door cabriopartner.nl in Leersum, inclusief onderhoud set was ik EUR 1.544,00 kwijt.


Dank voor je reactie FredM, lijmen is dus blijkbaar een goede optie voor "tijdelijk" gebruik ? Mijn c70 heeft nog meer aandachtpunten en ik ben er nog niet uit of ik er zelf geld in ga investeren of dat ik dat overlaat aan een volgende eigenaar en zelf iets anders zoek. Terug naar het lijmen, hoe heb je dat gedaan? Met de kap geheel op dan staat er te veel spanning op en komt de raamrand van het doek niet meer bij het raam, dus dak een klein stukje open of heb je andere handige tips voor het lijmen?


C70 2.0T Cabrio 2001 Nautic Blue - 191.000 km
S80 D5 AUT Exclusive '04 Graphite - 312.000 km
V70 R AWD '97 Nautic Blue - 266.560 km

id20driver

Ik las net op faceboek groep Volvo convertibles dat iemand bij Cabrioreiniging in Hoofddorp zijn ruit heeft laten lijmen. En was over het resultaat zeer enthousiast.
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater


elianmars

Citaat van: AdG op 14-07-2016 23:04:33
Citaat van: elianmars op 09-07-2016 09:02:51
Gebeurt helaas erg vaak. Ook bij onze C liet de kap los van de ruit. Ik heb het gelijmd met zwarte polymeerkit. Zag er niet super strak uit, maar het bleef wel zitten.

Omdat de rest van de kap toch ook niet zo fraai meer was, heb ik uiteindelijk de gehele kap laten vervangen. Gekozen voor een Sonnenland in plaats van origineel. De constructie bij de achterruit is bij deze kap anders, waardoor loslaten niet meer mogelijk is (voor foto's, zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81194.0.html ).
Citaat van: elianmars op 09-07-2016 09:02:51
Gebeurt helaas erg vaak. Ook bij onze C liet de kap los van de ruit. Ik heb het gelijmd met zwarte polymeerkit. Zag er niet super strak uit, maar het bleef wel zitten.

Omdat de rest van de kap toch ook niet zo fraai meer was, heb ik uiteindelijk de gehele kap laten vervangen. Gekozen voor een Sonnenland in plaats van origineel. De constructie bij de achterruit is bij deze kap anders, waardoor loslaten niet meer mogelijk is (voor foto's, zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81194.0.html ).

Ziet er strak en netjes uit dat nieuwe dak, wel ander prijskaartje maar het overwegen waard. Hoe heb je het lijmen destijds gedaan?

Sorry voor de late reactie..... Ik heb het gelijmd met een polymeerkit.
Kap iets open gezet om spanning van de ruit af te halen, ruit en kap afgeplakt, kit in de naad gespoten, aangedrukt en afgewerkt. Daarna 24 uur laten drogen.

)()()sT

Bij mij hangt sinds gisteren de ruit voor 3/4 los.
Grmbl %#+%*  :eusa_wall:

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 388 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 309 dkm

)()()sT

Ik heb het geprobeerd, zag het gisteren met dak dicht en vanmorgen met een stukje open zag ik dat ie dus compleet los is aan 3 zijden. Enkel de bovenkant zat nog vast.
Ik heb hem met polymeerkit gelijmd, en staat (ondersteund) nu te drogen.
Ben er bang voor want die ruit hangt dus enkel aan een stuk dakstof vast en ben bang dat het met dak dicht zo weer loslaat. Een nieuw dak zie ik niet zo zitten eigenlijk ::)

woody

Ik had het zelfde probleem. Het glas hing aan de bovenkant en zijkanten los. Ik heb het glas met een scheermesje heel goed schoongekrabt en geprimerd met een glasprimer van Mobi. Daarna heb ik een dikke rand Sikaflex Tech Drive zwarte raamkit aangebracht. De kap gesloten en op spanning gezet met een luchtbed. Door deze op te blazen wordt het glas gelijkmatig aan de binnenkant naar "buiten"gedrukt waardoor de stof aan de kit hecht. Ondanks dat deze kit binnen een uur droog is heb ik de opstelling zo een dag laten staan. Het restant kit wat op het raam geduwd is heb ik ingesneden en afgekrabt met een scheermesje. Ik heb de waterdichtheid getest met een hoge druk spuit (van een afstandje natuurlijk) en er komt geen water binnen.

StefanCJ

Ik ben ook lid van de club  :eusa_wall:. Bovenkant achterruit laat los. Heb wat bedrijven gemaild met de vraag of ze de ruit kunnen lijmen.

StefanCJ

Citaat van: id20driver op 28-07-2016 10:31:22
Ik las net op faceboek groep Volvo convertibles dat iemand bij Cabrioreiniging in Hoofddorp zijn ruit heeft laten lijmen. En was over het resultaat zeer enthousiast.

Toevallig kwam ik na wat zoekwerk op Google ook bij dit bedrijf uit. Een van de weinigen (misschien wel de enige) die glazen ruiten lijmt in plaats van een nieuw dak verkoopt. Zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63539.msg1729832.html#msg1729832 voor het resultaat. Ik ben er erg blij mee.