The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

diederickvolvo

als elferink niets heeft zal ik morgen wel even in de opslag kijken, volgens mij had ik er nog 1 liggen. mag je hebben voor de verzendkosten of af te halen in arnhem ( mits ik hem vind haha)

Blok70

#1021
..... tentijde van mijn zinkende vlotter (was lek, echt!) heb ik een prima gebruikte original, hier op het forum, gevonden.
Doe even een zink- drijf test (door het tankje te vullen) alvorens je hem monteert. Zo kun je "mijn" storing vast maar gechecked hebben.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,78321.msg1768054.html#msg1768054


stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: diederickvolvo op 26-06-2018 00:01:44
als elferink niets heeft zal ik morgen wel even in de opslag kijken, volgens mij had ik er nog 1 liggen. mag je hebben voor de verzendkosten of af te halen in arnhem ( mits ik hem vind haha)
Daar heb ik wel oren naar! Scheelt weer wat in de portemonnee en altijd leuk om forummers te ontmoeten. Ik hoor het graag of je m kan vinden, dan kijk ik of ik snel eens langs Arnhem kan rijden  :eusa_clap:

Citaat van: Blok70 op 26-06-2018 10:33:35
Doe even een zink- drijf test (door het tankje te vullen) alvorens je hem monteert.
Ik heb je pagina net even gelezen. Je moet er maar op komen! Dank voor de tip.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

volvobug

Hoe is het in dit blog, zit het stuur nog aan de verkeerde kant?  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing

idd ja, altijd met veel plezier gelezen, dit blog!

stuuraandeverkeerdekant

Dank Volvobug en de Boeing voor jullie berichtjes! En ja. het stuur zit zeker nog aan de verkeerde kant. Mits ik in Engeland ben.

Ik ben even afwezig geweest..... Ondertussen wel gewoon doorgereden en laatst dit plaatje kunnen schieten.



Mijn koelvloeistof reservoir heeft het tot vandaag uitgehouden, maar nu ga ik hem toch echt even vervangen. Zijn nog wat andere klusjes die ik opgespaard heb dus ik gok dat ik hier zo af en toe wel weer te vinden zal zijn!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

volvobug

Ah, kijk, 4 ton, dat is volvo waardig  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing

hehehe, ook een 4ton@2020 eigenaar  ;D ;D

Fijn dat de volvo het nog goed doet!

Heb je eigenlijk veel last van het Covid en Brexit feestje met naar Engeland te rijden?

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: de Boeing op 18-11-2020 11:46:12
hehehe, ook een 4ton@2020 eigenaar  ;D ;D

Fijn dat de volvo het nog goed doet!

Heb je eigenlijk veel last van het Covid en Brexit feestje met naar Engeland te rijden?
Ik zit alweer een paar jaartjes in Nederland, dus gelukkig heb ik dat feest aan me voorbij kunnen laten gaan!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Koelvloeistoftankje vervangen

Eindelijk mijn lekkende koelvloeistoftankje vervangen voor een origineel volvo exemplaar. In het begin was het nog wel te doen, maar de afgelopen tijd moest ik het reservoir telkens bijvullen omdat hij weer tot voorbij het minimum was gezakt.



Hier was hij afgebroken.


Temperatuur sensor kun je er gewoon uittrekken en daarna weer insteken.


En dit is het resultaat.


Komende week weer even met de motorkap open rijden zodat iedereen kan zien dat ik een nieuw tankje heb. Anders krijg ik helemaal geen eer voor mijn werk  ;D

Tot rap (of wat minder rap)!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

)()()sT

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 30-12-2020 15:52:50

Komende week weer even met de motorkap open rijden zodat iedereen kan zien dat ik een nieuw tankje heb. Anders krijg ik helemaal geen eer voor mijn werk  ;D


;D

volvobug

Hier alvast wat eer voor je werk:

:eusa_clap:

Volgende update over een jaartje of twee?  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing


stuuraandeverkeerdekant

#1033
Citaat van: volvobug op 30-12-2020 22:52:43
Volgende update over een jaartje of twee?  ;D
Ik hoop dat jullie mijn vaart aankunnen, maar hier alweer een nieuwe update! Ik heb namelijk een paar achterstallige klusjes geklaard...


De Cruise Control kaduuk

al een paar maanden moest mijn rechtervoet al het werk op de snelweg doen. De cruise control deed het namenlijk niet meer. Het probleem bleek een gebroken electriciteits draadje precies op de bocht waar je de schakelaar naar boven of beneden beweegt. Gezien een lauw gaffertapeje was deze in het verleden ook al een keer professorisch gemaakt.
Ik heb het eerst nog even proberen te solderen, maar na een stukje draad schoon strippen was er zo weinig draad over, dat dat me niet meer lukte. Daarom bij de sloop een tweedehands knipperlicht schakelaartje gekocht er die erin gezet. Twee stekkertjes erin klikken en klaar (en de kappen rondom het stuur terugzetten natuurlijk, dat is het meeste werk).



Hier zie je oud en nieuw boven elkaar


Schuifje Airconditioning wat ruimte geven

Mijn airco had nog maar twee standen: heel zachtjes of automatisch. Dat kwam omdat een aantal jaar geleden mijn toen nog peuterdochters een muntje in het gleufje hadden gegooid. Vandaag dus maar meteen even de knoppen unit van de airco eruit om het muntje eruit te peuteren. Opbrengst: twintig cent!





check engine lichtje en olie verversen

Het check engine lampje kwam aan. Uitlezen bij de garage bood geen soelaas. Iets met de nokkenas sensor. Wellicht een te laag oliepeil en daardoor te weinig druk. Toen ik thuis kwam bedacht ik me dat ik wel heel lang de olie niet ververst had, dus dat meteen maar even gedaan. Mijn gedachte was dat vervuilde olie ook roet in het eten kon strooien. En die hypothese leek redelijk te kloppen. Na een tijdje verdween mijn check engine lampje weer. Daarna was hij weer een tijdje aan, om daarna voor een nog langere periode uit te gaan, enzovoorts.

Een ander lampje dat aankwam was van de ABS sensor links voor. Daarvan miste het signaal even. Maar na resetten bleef die ook weg. Misschien in de toekomst deze sensor nog vervangen.

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

#1034
Startmotor start geen motor

Laatst stond ik met vrouw en kinderen op een heuveltje toen de auto niet meer wilde starten. Startmotor wilde niet meer. Vrouw en kinderen duwen en al rijdend van de berg af, met de versnelling in de drie kwam de motor weer aan nadat ik de koppeling liet opkomen. Toen ging het een tijdje goed, waarna ik gister voor de Gamma vaststond. Weer een haperende startmotor. Dit keer hielp een goeie tik met een stalen pijp de startmotor weer aan de slag, maar omdat ik volgende week op vakantie ga en ik geen zin had in nog meer dienstweigeraars, heb ik hem vandaag vervangen. Reviseren zou mijn voorkeur hebben, maar daar had ik nu geen tijd voor. Bij Estate Services het huismerk gehaald voor tachtig euro en m er vandaag in een nette twee uur ingezet. Een post van Razorx (deze hier) gaf me wat inspiratie, maar eigenlijk was het een heel straight forward en bevredigend klusje.

De starter zit met twee bouten aan de rechterkant, en met één beugeltje links onder het spruitstuk bevestigd. Verder gaan er twee accukabels naartoe en één groen rood draadje. Dit allemaal losgemaakt en toen kon ik hem er zo tussenuit halen (ik hoefde er enkel de luchttoevoer pijp uit te halen).

Hier oud en nieuw gebroederlijk naast elkaar. En ja, mijn dochters hielpen weer flink mee!


Dit beugeltje (rechts) moet je overzetten op de nieuwe


Alleen valt de opening dan net niet voor het schroefgat, dus deze heb ik even iets breder gemaakt


En hier glimt hij weer mooi onder het spruitstuk!



Uitvallende motor


Tijdens het testritje viel de motor telkens uit. Eerst dacht ik nog dat het de computer was die even het nieuwe stationaire toerental moest leren, maar daarvoor was het rijden wel erg schokkerig.

Het bleek dit kleine slangetje van de MAP sensor te zijn die door mijn werk aan de starter was losgetrokken


Toen ik hem opnieuw had aangesloten deed de auto het weer prima. Heerlijk toch, zulke simpele oplossingen?

Fijne avond!

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!